Gå til innhold

Test: HIS Multi-View II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer på et par tilfeller hvor jeg kunne hatt bruk for en slik. Men da burde prisen vært dramatisk mye nærmere 50,- enn 500,-.

Jeg antar at en slik enhet ikke fungerer før operativsystemet (og driverene) er lastet? Kunne ikke se det nevnt i testen.

Lenke til kommentar

Ønsker du flere skjermer tilkoblet din bærbare kan redningen være både nærmere og billigere enn du tror.

 

<a href="http://www.hardware.no/artikler/his_multi-view_ii/93277" title="Test: HIS Multi-View II">Test: HIS Multi-View II</a>

 

Bruker en sånn på jobben (med en X60s). Funker helt greit til outlook og andre mer eller mindre statiske oppgaver. Bruker maskinens VGA utgangen med hovedskjermen og det jeg jobber aktivt med.

Antageligvis vil dette funke bedre med USB3, som nevnt.

Lenke til kommentar

Ville heller investert i en Matrox Dual/TripleHead2Go. Koster litt mer, men den eneste måten å få til skikkelig multi-skjermoppsett på de fleste bærbare. Har selv en Matrox DualHead2Go DisplayPortedition koblet til min MBP, noe som funker utmerket. Den drar 2x 24" i 3840x1200. Eneste ulempen er at dialogbokser som er sentrert kommer opp mellom de to skjermene, men det er et lite skår i gleden når man ser all plassen man får. Man kan til og med bruke den interne skjermen også, slik at man i praksis har 5760x1200. Ser ikke ut som om maskinen blir noe mer stresset av dette heller.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en XPS L501x fra dell..

 

Denne xpsen har:

 

Intel® Core™ i7 740QM (1.73 Ghz, 6MB, 4C)

6144 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [1x2048 + 1x4096]

2GB NVIDIA® GeForce® 435M GT-grafikk

500 GB SATA-harddisk (7200 rpm)

 

Denne pcen har 1 HDMI utgang og 1 mini displayport utgang.

 

Kjøpte også med en Kensington docking

(http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=bsd&cs=nobsdt1&sku=452-11166&~ck=dellSearch&baynote_bnrank=0&baynote_irrank=10)

 

Tanken min var å kjøre begge mine BenQ 24 tommere på denne pcen via dockinga + bruke den interne skjermen.

Desverre så merka jeg problemer med at bilde ble refresha støtt og stadig og at jeg ikke kunne spille wow på full 1280x1080 uten at jeg fikk store lagg problemer.

 

Jeg prøvde derfor å kjøre 1 skjerm via hdmi og 1 via displayporten. Jeg fikk bilde på 2 skjermer men ikke en nr 3.

 

Litt kjedelig til å være en helt ny laptop og en docking som kosta 1300 kr ^^

 

Min erfaring med slik hardware som denne testen har kjørt er at de sjeldent funker bra før man har betalt flere 1000 lapper for varen.. Da kan man kansje få til noe bra..

 

Jeg håper virkelig det kommer noe billig og bra snart :p kjedelig med en ekstra skjerm jeg ikke får brukt

Lenke til kommentar

Altså om du har et skjermkort som bare støtter 2x TDMS, vil det da funke å koble en 3. skjerm opp mot et slikt et, uten aktivt adapter utenpå?

 

Så til deg med kommentaren over meg, problemet er sannsynligvis at skjermkortet ditt bare har 3 TMDS, og HDMI bruker 1 og hvis du hiver på DVI på den dockingen din, vil alle være brukt.

Endret av brain
Lenke til kommentar

Problemet med denne er at usb2.0 har en latterlig båndbredde sammenlignet med samtlige interface laget for grafikk, for å sammenligne så vil det via det raskeste displayport alternativet gå over 2GB i sekundet. Sammenlignet med USB som i praksis med all overhead leverer opp til 40MB/s, eller en 50del av farten. Single-link DVI (1920*1200*60hz) derimot er "bare" ti ganger så raskt som usb2.0, eller 500MB/s.

 

Det sier seg selv at skjermkort via usb vil støte på store problemer. Selv PCI skjermkort har 133MB/s å kose seg med, og de møter også en del problemer når det blir litt bevegelser på skjermen.

 

PCI-express 2.0 16x som dagens skjermkort bruker har til sammenligning 8GB/s tilgjengelig.

Lenke til kommentar

På jobb bruker jeg dette skjermkortet HELE TIDEN. Og det fungerer UTEMRKET.

 

Jeg har en aldrende bærbar, type DELL LATITUDE D820 med Intel Core 2 T566 @ 1.86GHz og 2 GB RAM. Windows XP. Systemet mitt er vel iallfall 3 år gammelt.

 

Jeg ble litt overasket over den negative omtalen kortet fikk. Nå bruker jeg det ikke til spill eller noe sånt. Mest web, mail, o.l. Men det går helt fint med video i fullskjerm, fra f.eks youtube. Så til kontorbruk kan jeg iallfall absolutt anbefale dette produktet.

 

Er det Windows 7 som gjør at deres system krever så mye mer?

Lenke til kommentar

synes denne testen er litt banal... photoshop?

 

Har testet tilsvarende greier fra Lenovo med Win7 på en Lenovo T410s. Fungerer utmerket til ikke-krevende systemer. Typ nettleser, flash, silverlight, lokale 2d-applikasjoner som ikke krever mye av skjermkortet.

Lenke til kommentar

Ville heller investert i en Matrox Dual/TripleHead2Go. Koster litt mer, men den eneste måten å få til skikkelig multi-skjermoppsett på de fleste bærbare. Har selv en Matrox DualHead2Go DisplayPortedition koblet til min MBP, noe som funker utmerket. Den drar 2x 24" i 3840x1200. Eneste ulempen er at dialogbokser som er sentrert kommer opp mellom de to skjermene, men det er et lite skår i gleden når man ser all plassen man får. Man kan til og med bruke den interne skjermen også, slik at man i praksis har 5760x1200. Ser ikke ut som om maskinen blir noe mer stresset av dette heller.

 

Problemet med dialogboksene kan du stille inn i Matrox PowerDesk ;)

Gå til Desktop Management og ekperimentèr med "Prevent menu spanning,

"Prevent tooltip spanning" og "Center dialog boxes and message boxes:"

 

Vil anbefale MATROX TripleHead2Go (TH2Go). Gaming på 3 skjermer er bare

fett! Mange tror at rammene rundt skjermene er i veien, men de er ikke

mer i veien enn vindusstolpene som rammer inn frontruta på en bil. Jeg

legger faktisk aldri merke til dem når jeg spiller. Bildene du får på de 2

ekstra skjermene viser dessuten ting du ikke ville sett uten, og uten dem

blir til sammenlikning som å kjøre bil uten sidevinduer.

 

Med AMD-kort var max oppløsning 3840x1024 på 3 skjermer med TH2Go(5 år siden)

Samtidig kunne nVidia-kort kjøre 5040x1050 med TH2Go. Med den nye

firmwaren til TH2Go, er max oppløsning 5760x1080 (I allefall med nVidia-kort),

ikke 5760x1200 som brsseb skriver. (Iflg. MATROX)

 

Har du AMD-kort (ATI) bør du sjekke om det er støtte for de høyeste

oppløsningene hvis det er viktig for deg. Du kan sjekke hvor stor

oppløsning du kan kjøre med TH2Go på kortet ditt ved å bruke

Compatibility Wizard på denne siden:

 

http://www.matrox.com/graphics/en/support/compatibility/gxm/home/

 

Jeg mistenker den for å være full av feil, og ville kanskje heller brukt den

ekstra tiden det tar å se gjennom her:

 

http://www.matrox.com/graphics/en/support/compatibility/gxm/resolutions/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...