Gå til innhold

Kamptråd: Arsenal - Manchester United 1/5-2011


Martindani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Fanskaren deres hater United, vel velkommen i klubben, dere og hele England. Vi vet det er cupfinale når vi kommer til byen, men for oss er det bare en vanskelig bortekamp mot en rival.

...inntil dere taper og ikke skjønner hvordan det går ann mot tidenes drittlag.

 

De skjønner det. Det er jo selvsagt dommeren sin feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Se på diverse uttalelser fra spillerne i forkant av disse oppgjørene. Dessuten hater fanskarene hverandre, noe som kanskje er det viktigste. I mine øyne er det et hatoppgjør.

*puster tungt ut...*

 

Man Utd vs Arsenal er ikke et hatoppgjør, hverken tradisjonelt eller i nyere tid, i alle fall ikke fra Man Utds side. Et par år med kriging i ligatoppen på slutten av 90-tallet gjør det ikke til noe mer enn et varmt oppgjør. Som hyrlen skriver så er det årets cupfinale når vi kommer til byen så at Arsenal og deres supportere ser på oss som en hatrival forteller om hvilken unik posisjon vi har i engelsk fotball. Ja, det er en storkamp med endel historie (viera vs keane osv) bak seg, men ikke noe mer enn det. For United er det Liverpool, City (nr 1 for mancunians) og Leeds som utgir hatoppgjørene. Av London klubbene er det Chelsea som har tatt over og har vårt fulle "fokus" - ikke Arsenal. Jeg driter i Arsenal så lenge de ikke utgir noen trussel for oss, så for min del kan dere godt vinne resten av kampene i år og komme foran city. Kunne ikke brydd meg mindre. Liverpool, Leeds og City derimot, de følger jeg så smått med på hver uke uansett hvor de ligger på tabellen eller hvilken divisjon de spiller i.

 

Fotballens mekka er i nordvest, London er syre. Kjedelige klubber, smeltedigel, trøtte supportere, plastikkflagg og stygge/sjelløse/ubritiske arenaer (Emirates)

 

Nå som kampen er tapt og poengen er borte, så er jeg litt glad på Wengers og hans filosofi vegne også. Så dypt stikker hatet. at det ble dårlig stemning og sutring i kamptråden etter tapet? Vel, søk opp samtlige andre kamptråder hvor vi har tapt. Same old story.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Joda, jeg vet at Arsenal og United tradisjonelt sett ikke er hatlag og at vi nok hater dere mer enn dere hater oss, men for meg er det et hatoppgjør, i og med at jeg hater dere mer enn noe annet lag. Jeg kjenner også flere andre goonere som hater United intenst, samt United-fans som hater Arsenal.

 

Btw, til de som klager på Arsenals manglende satsing på briter (Limbeck); på søndag startet Arsenal med tre britiske spillere. Det samme gjorde United.

Endret av Le Professeur
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Red: Påsto først kanskje litt for bastant at det ikke er offside i situasjonen, men det er det jo. Riktignok ikke på Owen, som er onside, men helt klart på Berbatov (som forøvrig ikke rører ballen) som naturligvis er med i spillet såfremt jeg har forstått offside-reglene riktig.

post-63678-0-57833800-1304358074_thumb.jpg

post-63678-0-38899000-1304358496_thumb.jpg

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Soleklar onside, minst én meter. De som påstår noe annet burde ta en synstest.

 

Red: Stefan_B: Screencapen din er helt verdiløs. Den er jo ikke stoppa på riktig tidspunkt.

 

Kanskje lese hva jeg skriver i posten hvor jeg la ut bildet? Dette var tatt til og med før Berbatov touchet ballen til Owen (orket ikke å kjøre videoen i slowmotion) og når han allerede er i offside 0,2 sekunder før Berbatov toucher ballen så sier det seg selv at fyren er offside når han toucher ballen disse 0,2 sekundene senere.

 

Man kan diskutere med at Berbatov ikke touchet ballen, men fyren var offsideplassert og hindrer Koscielny til en ball han hadde headet vekk. Dog er jeg temmelig sikker på at han toucher den.

Endret av Stefan_B
Lenke til kommentar
Kanskje lese hva jeg skriver i posten hvor jeg la ut bildet? Dette var tatt til og med før Berbatov touchet ballen til Owen (orket ikke å kjøre videoen i slowmotion) og når han allerede er i offside 0,2 sekunder før Berbatov toucher ballen så sier det seg selv at fyren er offside når han toucher ballen disse 0,2 sekundene senere.

 

Redigerte posten over.

Lenke til kommentar
Kanskje lese hva jeg skriver i posten hvor jeg la ut bildet? Dette var tatt til og med før Berbatov touchet ballen til Owen (orket ikke å kjøre videoen i slowmotion) og når han allerede er i offside 0,2 sekunder før Berbatov toucher ballen så sier det seg selv at fyren er offside når han toucher ballen disse 0,2 sekundene senere.

 

Redigerte posten over.

 

Samme her. Nevnte det hvis Berbatov ikke touchet ballen at det fortsatt skulle vært offside mtp. at han hindret Koscielny :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...