Gå til innhold

Ny stasjonær spill-PC ca. 10k, bestilling i kveld


Anbefalte innlegg

Hei folkens :)

 

 

Maskinen kommer til å brukes til hovedsakelig spilling, men blir også en del film og lesing.

 

Satser på bestilling allerede i kveld for å benytte meg av noen tilbud før de går ut.

 

Har en SSD fra før. Venter litt med CPU-kjøler inntil jeg har råd til det, klarer sikkert å holde meg unna overklokking i noen uker :)

Her er ett oppsett jeg har kommet fram til:

 

870219.jpeg

 

Bør jeg bytte minnet til samme merke bortsatt fra uten kjøleribbene ?

 

 

I tillegg tenker jeg å gå for følgende skjermkort fra komplett.no:

 

MSI GTX 560 TI

Blir vel til at jeg overklokker dette litt dersom det ikke går for mye ut over støy/temp. Men virker som et veldig solid tilbud.

 

Tilsammen pluss tastatur blir dette ca. 10k.

 

Jeg er noe usikker på valget mitt av skjermen og strømforsyning.

 

Skjerm:

 

Ser at jeg kan få en LG 120Hz TN panel for litt over 2100kr, men usikker på om det er riktig valg for meg. Ser ikke helt at jeg kommer til å spille noe i over 60 fps uansett. En ting er at jeg ikke har så kraftig maskin. Jeg spiller heller ikke online FPS eller konkurranse spill. 3d bryr jeg meg ikke om. Spiller for det meste RPG, MMO og RTS (sp)og litt SP-FPS spill.

 

Derfor jeg tenker Dell-skjermen kan være bedre for meg. Slik jeg har forstått har den bedre bildekvalitet og er rask nok til spilling. Skader vel ikke med gode justeringsmuligheter heller :)

 

Noen råd om hva jeg bør gå for ? Dell eller LG skjermen ?

 

 

Strømforsyning:

 

Er den jeg har valgt et godt valg med hensyn til fremtidige oppgraderinger ? Bør jeg heller gå for en billigere og/eller lavere efekt ? Noen gode tips ?

 

 

Ellers:

 

Noen deler jeg burde bytte ut ? Håper på å bestille i kveld.

Enhver hjelp mottas med stor takk :)

 

Mvh

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville selv gått for Dell skjermen, IPS panel er god stemning.

Strømforsyningen er til de grader overkill, men den vil til gjengjeld vare lenge mtp fremtidige oppgraderinger. Kan ikke gå feil med Corsair.. kanskje bortsett fra CX serien

 

Synes oppsettet ditt er veldig fint og fornuftig :thumbup:

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...