Gå til innhold

Har min Harmony 650 alvorlig bugs?


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg en Logitech Harmony 650 universal fjernkontroll, men jeg må si førsteinntrykket er veldig dårlig. Har koblet den opp mot TV: Panasonic TH-42PV500 og DVD/HDD-spiller Panasonic DMR-EH67, samt satelitttuner: Sagem IT-SD81 HD. Jeg har koblet satelittuneren på TV via component. Selv om jeg har satt opp dette i konfigureringen, så ikke p…. om component kommer opp når jeg velger "Watch TV". Faktisk kommer TV’en opp med egen tuner (dvs. jeg får "snøstorm" på skjermen). Ved å trykke Help og svare på spørsmålet om TV’en står på AV-inngang (den spesifiserer ikke engang hvilken av de fire AV-inngangene den mener). Svarer jeg nei, så skifter den til AV1. Men jeg skal jo ha component. Så går jeg videre i spørsmålsrekken (og det er en del spørsmål jeg ikke skjønner noe av*). Så spør den til slutt om TV’en står på component. Svarer jeg nei på dette, svitsjer den til AV3s (???). Så fortsetter jeg å svare nei på samme spørsmål. Da skifter den til AV3 og så AV3s, men aldri til component.

 

Jeg har satt alt opp korrekt. Dette har jeg sjekket flere ganger.

 

"Watch a Movie" blir også som regel feil. På DVD/HDD-spilleren kan jeg på den orginale fjernkontrollen toggle mellom HDD, DVD og SD. Da jeg konfigererte Harmonyen fikk jeg spørsmålet "When you switch inputs, does the device skip unused inputs?". Det korrekte svaret er nei, men jeg har prøvd å svare både ja og nei og får samme feil uansett: når Harmonyen skal sette DVD, så toggler den bare til neste uansett og hvis det er SD, så blir SD valgt. Det samme gjelder avspilning av HDD som jeg har satt opp som egendefinert aktivitet.

 

Som om ikke dette var nok: når alle tre komponenter står på, og jeg trykker "All off", så slår TV’en og tuneren seg av, mens DVD/HDD-spilleren fortsatt er på. Igjen ved å trykke Help og svare på spørsmål, får jeg den til slutt av.

 

Dette ser ut for meg som om min fjernkontroll rett og slett har bugs. Eller kan det være en annen forklaring?

 

Jeg kan tilføye at mitt TV heter TH-42PV500E, men at Logitech ikke har registrert noen komponent med den E’en til slutt. Jeg tviler på at det er dette som er problemet, men nevner det i alle fall.

 

Kan jeg ha gjort en brøler under installeringen (men det var virkelig enkelt!), eller sitter jeg med en feilvare?

 

 

Ellers ble jeg lite imponert over at man ikke kan velge egne navn på egendefinerte aktiviteter. Nå må jeg gå rundt og huske hva Egendefinert, Egendefinert 2 og Egendefinert 3 er. Fancy med fargeskjerm, men jeg ville heller hatt muligheten til å sette egne navn. Eller kan jeg det?

 

 

 

*Jeg aaaner ikke hva som menes med spørsmålene: "Is the Panasonic TH-42PV500 Menu set to ON?" og "Is the Panasonic TH-42PV500 PAGE 12 set to PAGE 2"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv harmony 555 som er relativ lik 650 ( som er mere moderne og med farger ).

 

For meg virker det som om du sliter med at timingen mellom når de forskjellige signalene skal sendes til komponentene/ enhetene .

Selv har jeg vær ute for en del lit rare ting

 

så i første omgang blir du nødt til saumfare alle innstillingene du har i programvaren for å se hva du kan få til.

Det er nemlig mulig å finstille hvor mange milisekunder signalet til enheten skal sende , samt vorr lang tid det skal gå mellom hvert signal.

 

Selv hadde jeg en ide om at jeg kunne slå av tv mens andre enheter var på med en knapp , og så bruke den samme knappen/valget til å sl på tven

men p.g.a. den tven jeg har krever lengre tid på signalet når tvn skal slåes på en av ( eller var det motsatt , det husker jeg ikke nå) så er det ikke mulig.

her måtte jeg bruke en aktivitet til det i stedet.

 

første gang man bruker denne fjernkontrollen på e nylaget aktivitet så kan den bomme på signalet .

Da bruker man "hjelp". her blir det stil noen spørsmål så er til hensikt justere aktivitetene ytterligere.

En ting å tenke på er rekkefølgen de forskjellige kommandoene blir utført i.

 

Selv om jeg har en tv,dekoder og opptaker som også spiller DVD ( 3 enheter) så ender jeg opp med 7 forskjellige aktiviteter for å få det til fungere.slik jeg ønsker.

Nå jeg velger aktiviteten "se DVD" så går ikke spiller over til DVD modus av seg selv , Det samme når det gjelder å " se på opptak" .

 

 

Nå tror jeg mest på at du ikke har vær helt heldig med dine innstillinger fremfor at det kan være feil med 650.

For det er en del feiing og prøving før det funger

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Hvis det kan hjelpe så kan du planlegge aktivitetene dine.

 

Da må man tenke lit regneark ( linjer og kolonner).

Der kolonne er aktivitetene og linje er funksjonene , eller knappen på fjernkontrollen.

de nederste linje vil tilsvare det du får opp i skjermen på fjernkontrollen.

i ruten skriver man inn beskrivelsen av funksjonen eler navnet på den

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...