Gå til innhold

Problem med mus på svartmusematte


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte Roccat Kone[+] for et par uker siden og er storfornøyd med selve musa, passformen,

knappene osv men har et problem med den på mørke underlag.

Jeg kjøpte også en SteelSeries QcK musematte siden min forige er relativt slitt, men problemet er altså at

når jeg benytter disse to sammen så hopper musepakeren sporadisk rundt omkring på skjermen...

Har forskøkt å re-kalibrere "tracking control unit"-en som følger med i driveren og satt distance kontrollen til max, med uendret resultat.

 

Musa funker kjempebra på det hvite IKEA skrivebordet mitt, så jeg tror ikke at det er noe problem med selve musa, noe de sa på Dustin kundeservice også, så de sendte meg en ny hvit musematte som den funker relativt greit på, men er ca halvparten så stor - noe som kan gi problemer siden jeg er en av de som spiller med low-sense DPI instilling.

 

Mitt spørsmål er altså: Er det normalt at en helt ny mus ikke skal funke på svarte muematter?

De på Dustin Kundeservice trodde at den svarte fargen i QcK absorberte for mye av laserstrålen

så musa ikke fikk nok reflektert til at den kunne virke skikkelig. Er det hold i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Det er nok heller tøybelegget på musematten som gjør at sensoren ikke fugnerer slik den skal. Det er mange mus som ikke fungerer skikkelig på QcK-mattene, har selv en Logitech MX Revolution som hopper sporadisk rundt når jeg bruker det på QcK-matten, men en Microsoft Sidewinder X8 som fungerer helt fint på samme matte. Det er rett og slett musen og matten som er inkompatible.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 7 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...