Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Fysisk kastet ut av husvert.


Gunner1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Du er rimelig opptatt av "dine rettigheter" her. Hva med han som du leier av? Har du noen gang tenkt tanken på at han kanskje har behov for den inntekten som du skal generere gjennom din husleie? Han har jo regninger som skal betales han også, og han kan antagelig ikke ha sånne slasker som deg henge rundt og ikke gidde å gjøre opp for seg. Dette kalles for alminnnelig folkeskikk.

 

Hadde det vært meg.. hadde du fått en fot så hardt i rævva, at man kunne ha lest av skostørrelsen min etterpå! Du skulle selvfølgelig fått tatt det mest livsnødvendige med deg, og resten av tinga hadde jeg satt på et lager på din regning til du kom med det du måtte skylle meg av cash!

 

Så slutt å syt! Gjør heller opp for deg som vanlig folk! :hrm:

Lenke til kommentar

Det er jo unektelig lov som regulerer dette, men har du en god grunn til ikke å ikke følge opp dine økonomiske forpliktelser, for det er jo det som er kjernen i problemet her. Har du søkt hjelp for å løse det økonomiske problemet ?

 

Ikke for å støtte huseier i saken, men han har sikkert sine forpliktelser og er avhengig av pengene fra deg, så det kan godt være dette som ligger til grunn for oppførselen hans, evt forholdet dere imellom fra tidligere.

 

Han tenker vel at du fikk han til å svi så nå skulle han få deg til å svi, uten å bry seg nevneverdig med hva politiet og loven sier.

Synes forøvrig at politiet burde ha et minimum av innsikt i husleieloven, for dette er jo en sentral del av jobben deres. Konflikter koblet opp mot bopel, altså.

Lenke til kommentar

Jeg ble i dag fysisk kastet ut av husverten min, grunnet manglende betaling av husleie.

 

*snip*

 

Husleien gjelder for et par måneder. Vedkommende nærmest rev opp døren, krevde begge nøklene mine og ba meg komme meg ut. Alt av personlig innbo måtte stå igjen, til husverten fikk pengene sine.

 

Ah, bare noen måneders husleie. Jeg synes han burde ventet minst 2-3 år før han fysisk kastet deg ut. Problemet er at byråkratiet tar enda lenger tid for han om han skal gå den veien for å kaste deg ut. I tillegg kan han neppe forvente å få betalt alt du skylder han.

 

Det er langt bedre å kyle deg ut nå, for så å ta en liten smell i ettertid, enn å la deg bo gratis i måneder. I verste fall får han en liten bot, mens han samtidig får inn en leieboer som faktisk betaler for seg.

 

Som du selv sier, om han skal gå rettens vei for å kaste deg ut så flyger månedene.

 

Det skinner kanskje gjennom at jeg ikke synes veldig synd på deg - han kaster deg tross alt ut med god grunn. Han er nok mer obs på sin neste leietaker og sender brev/leverer brev dagen etter at leien skulle vært innbetalt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva med å bare betale leia?

 

Edit: Altså du har retten på din side men hvorfor gjøre ting mer vanskelig enn nødvendig.

 

 

Gjøre det mer vanskelig enn nødvendig? På hvilken måte?

 

Vi bor i et sivilisert sammfunn.. Det er ikke fritt frem for hvem som helst til fysiskt å gå til verks på andres eiendom, foreta en personlig urettmessig og ulovlig utkastelse, samt bedrive torpedo virksomhet.

 

Vedkommende skulle gått gjennom juridiske kanaler, for å si opp leiekontrakten, i henhold til norsk lov. Etter dette, så skuller heller vedkommende sendt beløpet til innkasso, slik de fleste oppegående mennesker gjør.

 

At vedkommende er frustrert har jeg en stor forståelse for. Det hadde nok de aller fleste av oss vært i en slik situasjon. Pointet her er, at vedkommende overordner seg norsk lov, tilsidesetter alt som heter "juss", og tar seg fysiskt til rette (Med hjemmel i loven, i følge hans egen tolkning av loven+ samt en god dose fri fantasi)

 

Du gjør ting mer vanskelig enn nødvendig når du ikke betaler, at du ikke forstår det sier sitt om deg.

 

Skjønner godt at han er frustrert, men nå slo han deg ikke gjorde han vel? Nok av sånne som deg som ikke betaler for seg, gir fullstendig faen i andre og tenker kun på seg selv. Skjerp deg og betal regningene dine, voks opp! At faren din som er advokat ikke har klart og lære deg forskjell på rett og galt er for meg utrolig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har du gitt huseier noen grunn om hvorfor du ikke har betalt, prøvd å komme til en ordning?

 

Hvis du ikke har betalt på flere måneder og ikke gitt lyd fra deg forstår jeg godt at han er forbannet.

 

Siden du alt kan loven, hvorfor kommer du her ? Sympati? Du har jo alt advokathjelp, tror du vi på forumet kan tilby noe bedre?

 

Som du allerede er blitt fortalt av byråkratiet: Dette er advokatmat. Du synes å være ganske så fornøyd med at huseier må bruke lang tid å mye ressurser på å kreve inn leia, men klager med en gang du må vente i noen dager selv....

 

Er bare utrolig frustrert over byråkratiet.

 

Vedkommende skulle gått gjennom juridiske kanaler, for å si opp leiekontrakten, i henhold til norsk lov. Etter dette, så skuller heller vedkommende sendt beløpet til innkasso, slik de fleste oppegående mennesker gjør.

 

Tror du huseier er frustrert over byråkratiet også?

 

Sorry for et kritisk innlegg, men .... ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Betalt eller ikke, en skal da forholde seg til loven! Kommer det avtalebrudd fra den ene parten er det ikke slik at den andre parten fint kan ta seg til rette med å bryte avtaler selv. Fysisk utkastning skal skje på lovens prinsipper. Mest fordi det er med på å opprettholde et sivilisert samfunn. Loven er til av en grunn.

For øvrig vet dere ingenting om hvorfor trådstarter ikke har betalt leie. Jeg synes det da blir litt tidlig å dele ut kritikk i så store mengder som her.

Når det er sagt er det klart at utleier muligens er avhengig av en inntekt. Har han varslet på noen annen måte før han kastet deg ut? Det er i så fall det interessante spørsmålet.

 

Endring:

Så utrolig mange lite adderende svar det er her. Har dere ikke bedre å komme med, er det bedre at dere ikke kommer med noe i det hele tatt. Skjerp dere.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke har sympati for TS, var måten saken ble fremstilt i første post.

 

"Jeg betaler ikke husleie, og husverten bryter loven ved å kaste meg ut uten å bruke et lite halvår i byråkrati først!"

 

Nå er det plutselig blitt antatt skyldig husleie og husverten som har gjort en masse tull. Om man holder tilbake leie på grunn av åpenbare mangler med leiligheten eller tilsvarende er det en sak, men slik denne saken ble fremstilt i første post virket denne saken rimelig opplagt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg ikke har sympati for TS, var måten saken ble fremstilt i første post.

 

"Jeg betaler ikke husleie, og husverten bryter loven ved å kaste meg ut uten å bruke et lite halvår i byråkrati først!"

 

Nå er det plutselig blitt antatt skyldig husleie og husverten som har gjort en masse tull. Om man holder tilbake leie på grunn av åpenbare mangler med leiligheten eller tilsvarende er det en sak, men slik denne saken ble fremstilt i første post virket denne saken rimelig opplagt.

 

 

Hvorvidt antatt skyldig husleie blir betalt, eller ei, er som sagt totalt irrelevant fra trådens tematikk.

 

Som tidligere presisert i min tidligere post, så lever vi et sivilisert samfunn. Vi løser ikke problemer med balltre og kniv.

 

Lovverket er der for en grunn.

 

Alle opplever ting som er frustrerende, fra tid til annen. Dette gir en dog ikke rett til å bryte loven for å oppnå dine mål.

 

Som sagt, så er leietakere dekket av et grundig og rettferdig rettsvern, uavhenging av hvor BLODIG urettferdig en som utleier må føle dette er, fra tid til annen.

 

Blir nesten litt sjokkert, når jeg ser at så mange her i denne tråden, nærmest står frem som potenstielle, fremtidige volds-kriminelle.

 

Vet ikke hva det er, men du fremstår som em drittunge her. Trolig mest utifra måten du skriver, som gjør at du fremstår som en samfunnsutnytter som bare lever av godene vi har i dette landet. Uten å bidra med noe selv

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingen her fremstår som voldskriminelle, eneste folk sier er at for å slippe mer byråkrati og uthaling av tid så er det best at dere gjør opp imellom dere uten å trekke inn 3de parter. Altså vanlig folkeskikk.

 

F.eks om du slet med å betale husleia kunne du f.eks tatt det opp med huseieren og fått til en ordning. Du kan jussen din, og vet rettighetene dine, så mitt spørsmål er hva du prøver å oppnå med denne posten her.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir nesten sjokkert når folk gjemmer seg bak lover og paragrafer når de ikke gidder betale for seg.. Og appåtil kommer fra nokså ressurssterke familier.

 

 

Btw, hvorfor hentet du ikke disse livsnødvendige tingene dine når politiet var innom? Har du så utrolig masse livsnødvendig dæsj & stæsj?

Endret av Melkekartong
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...