Gå til innhold

Så mange PS3 er solgt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper nok heller Wii der gitt ;)

Men PS3 er nok høyere enn X360 desverre :p

Ganske sikker på at PS3 er den mestselgende konsollen i Norge denne generasjonen(360, Wii, PS3).

 

Jeg håper virkelig ingen vinner denne konsoll-"krigen". Det er plass til 3 stk på markedet og det skjerper bare konkurransen. Vinn vinn for oss forbrukere :)

Her er det vel ikke mulig å være mer enig ;)

Lenke til kommentar

Jeg tenker motsatt. Håper 1 faller av. Virker for meg som om konkurransen mellom xbox og playstation har bare vært stort sett negativt for forbrukerne. (Selvfølgelig noen andre faktorer også).

 

Tenker da mest på at de begge spyr ut XXXXXXX antall halvferdige spill titler, og legger på ekstra DLC utover lang periode som gir deg noen % til av spillet for dyr penge, men fortsatt føles det ikke ut som at det er godt gjennomført.

 

Jeg er absolutt ikke fan av hvordan ting har blitt denne generasjonen, og håper det blir forandring.

 

Kan ta Socom som et eksempel, da Socom 4 kommer nå på ps3.

 

Socom 2 på Ps2 var et komplett spill med over 20 maps og alt var skreddersydd perfekt. Så og si ingen problemer og man ble aldri mett av spillet da det var såpass fullspekket, og plutselig var oppfølgeren der mens man hadde det fortsatt morro.

 

Nå kommer Socom 4 med et fåtall maps, masse problemer, og et design som er preget av stress og dårlig arbeid, og masse "triks" for å øke inntektene.. Orka 5min på betaen, som representerer release utgaven bra, før jeg ble møkka lei.

 

Dette føler jeg går igjen i alle spill nå til dags.

 

Nei, vekk med denne trenden sier jeg. Og vil rose Nintendo for å være flinkest til å gi ut komplett ferdige gode spill. Synd de bare ikke har fått til å gi ut enda litt flere remakes og/eller oppfølgere. ++

Endret av Dennis Aron
Lenke til kommentar

Tipper nok heller Wii der gitt ;)

Men PS3 er nok høyere enn X360 desverre :p

Ganske sikker på at PS3 er den mestselgende konsollen i Norge denne generasjonen(360, Wii, PS3).

 

Nå har jeg ikke sjekket reelle tall i hele Norge ;) Bare her jeg jobber ;) Her flyr Wii ut, ps3 selger som hakka møkk og X360 som møkk :p

 

Er enig i at vi trenger alle konsoller :D

Lenke til kommentar

Jeg tenker motsatt. Håper 1 faller av. Virker for meg som om konkurransen mellom xbox og playstation har bare vært stort sett negativt for forbrukerne. (Selvfølgelig noen andre faktorer også).

 

Tenker da mest på at de begge spyr ut XXXXXXX antall halvferdige spill titler, og legger på ekstra DLC utover lang periode som gir deg noen % til av spillet for dyr penge, men fortsatt føles det ikke ut som at det er godt gjennomført.

 

Jeg er absolutt ikke fan av hvordan ting har blitt denne generasjonen, og håper det blir forandring.

 

Kan ta Socom som et eksempel, da Socom 4 kommer nå på ps3.

 

Socom 2 på Ps2 var et komplett spill med over 20 maps og alt var skreddersydd perfekt. Så og si ingen problemer og man ble aldri mett av spillet da det var såpass fullspekket, og plutselig var oppfølgeren der mens man hadde det fortsatt morro.

 

Nå kommer Socom 4 med et fåtall maps, masse problemer, og et design som er preget av stress og dårlig arbeid, og masse "triks" for å øke inntektene.. Orka 5min på betaen, som representerer release utgaven bra, før jeg ble møkka lei.

 

Dette føler jeg går igjen i alle spill nå til dags.

 

Nei, vekk med denne trenden sier jeg. Og vil rose Nintendo for å være flinkest til å gi ut komplett ferdige gode spill. Synd de bare ikke har fått til å gi ut enda litt flere remakes og/eller oppfølgere. ++

 

 

Nå er det jo ikke konsollen som gir ut spillene, spillutviklerne er jo de som bør skjerpe seg, ikke de som lager konsollene?...

Lenke til kommentar

Syns Microsoft har gjort en ekstremt god jobb denne generasjonen, med tanke på at de kun selger bra i to av tre regioner (Japan er jo til de grader tøffe å komme inn på), mens Sony selger bra i alle tre regionene.

 

Her hjemme i Norge er det dog PS3 som er kongen på haugen, og de siste tallene jeg har sett viser at PS3 har en god del høyere prosent enn både 360 og Wii. Heldigvis har alle de tre konsollene såpass gode brukerbaser nå at de kan leve lenge og vel, da de alle er økonomisk levedyktige med sine nåværende kundebaser :)

Lenke til kommentar

Jeg tviler i grunn ikke på PS3 er stort i Norge, men hvor mange er det egentlig solgt i Norge?.

Jeg ser dere skriver de siste tallene er slik og sånn, de eneste tallene jeg finner som er til å stole på, er for Europa.

 

Nå er det jo ikke konsollen som gir ut spillene, spillutviklerne er jo de som bør skjerpe seg, ikke de som lager konsollene?...

Du har delvis rett, men så lenge Sony eier studioet som lager spillet (SOCOM 4) så kan man begynne å lure. Det er Sony (eller selskaper eid av dem) som står som utvikler og utgiver på mange PS3 tittler, jeg syns ærlig talt Sony godt kunne utnyttet det faktum at det er dem som bestemmer hvilke spill som skal utvikles og utgis til PS3 (utviklerne må ha lisens fra Sony for å få tilgang til programvaren, og maskinvare som tillater utvikling).

Lenke til kommentar

Etter DRM-påfunnet ved videoavspilling på PS3 (http://en.wikipedia.org/wiki/Cinavia) har jeg sluttet å anbefale PS3 som en kombinert spill- og multimediamaskin til mine bekjente. Nå anbefaler jeg heller å velge konsoll kun for spillene sin del og å kjøpe en HTPC utenom for multimedia.

 

Er ellers ganske så fornøyd med min første generasjons PS3. Går som en klokke fremdeles, uten støy- eller varmeproblemer, etter snart fire år med rimelig aktiv bruk.

Lenke til kommentar

Tror ingen konsoller slår hvor mange Playstation 2 som er solgt.

 

31. oktober 2003 sa gamer.no at alt i alt hadde Playstation 2 solgt 60 millioner maskiner.

Computerworld.no opplyste den 30.11.2005 at Playstation 2 hadde solgt 100 millioner,

Gamereactor.no 2011-02-14 = Playstation 2 når 150 millioner solgte konsoller, med 1,5 milliarder solgte spill.

 

Høye tall Playstation 2 har fått til :)

Lenke til kommentar

Tror ingen konsoller slår hvor mange Playstation 2 som er solgt.

 

31. oktober 2003 sa gamer.no at alt i alt hadde Playstation 2 solgt 60 millioner maskiner.

Computerworld.no opplyste den 30.11.2005 at Playstation 2 hadde solgt 100 millioner,

Gamereactor.no 2011-02-14 = Playstation 2 når 150 millioner solgte konsoller, med 1,5 milliarder solgte spill.

 

Høye tall Playstation 2 har fått til :)

 

Jepp, tror heller ikke noen slår PS2. Dog, hadde ikke PS2 hatt Singstar, Buzz, Guitar Hero og DVD-spilleren kunne man nok halvert det tallet der. Tidenes casualkonsoll?

 

Forøvrig desto mer imponerende da at DS er i ferd med å gå forbi PS2 - altså en ren spillemaskin!

Lenke til kommentar

360 ligger godt foran PS3 fremdeles.

 

Eneste stedet PS3 gjør det mye bedre er Japan men de er blitt så totalt forskjellig fra oss denne generasjonen at det har nesten null å si.

 

Nesten bare amerikanske og europeiske spill som selger på konsoll her. I Japan så dreier nesten alt seg om håndholdte maskiner. Sier jo sitt når PSP nå danker ut alt som er der. PSP som jo er nesten død overalt ellers. Japan er litt av et bakventland.

 

I Amerika så leder 360 med 12 millioner maskiner, i Europa så er det rimelig likt, kanskje 1 million + til PS3.

 

PS3 leder med 5 millioner i Japan, men som sagt, japan er bare en skygge av hva de var under de 2 forrige generasjonene.

Lenke til kommentar

Tror ingen konsoller slår hvor mange Playstation 2 som er solgt.

 

31. oktober 2003 sa gamer.no at alt i alt hadde Playstation 2 solgt 60 millioner maskiner.

Computerworld.no opplyste den 30.11.2005 at Playstation 2 hadde solgt 100 millioner,

Gamereactor.no 2011-02-14 = Playstation 2 når 150 millioner solgte konsoller, med 1,5 milliarder solgte spill.

 

Høye tall Playstation 2 har fått til :)

 

Jepp, tror heller ikke noen slår PS2. Dog, hadde ikke PS2 hatt Singstar, Buzz, Guitar Hero og DVD-spilleren kunne man nok halvert det tallet der. Tidenes casualkonsoll?

 

Forøvrig desto mer imponerende da at DS er i ferd med å gå forbi PS2 - altså en ren spillemaskin!

Ironisk hvordan du kaller PS2 en casualkonsoll og og DS en "ren spillemaskin". Kunne vært interessant å se hvordan DS hadde gjort det uten Mario, Pokemon, Nintendogs og Brain Age.

 

360 ligger godt foran PS3 fremdeles.

 

Eneste stedet PS3 gjør det mye bedre er Japan men de er blitt så totalt forskjellig fra oss denne generasjonen at det har nesten null å si.

 

Nesten bare amerikanske og europeiske spill som selger på konsoll her. I Japan så dreier nesten alt seg om håndholdte maskiner. Sier jo sitt når PSP nå danker ut alt som er der. PSP som jo er nesten død overalt ellers. Japan er litt av et bakventland.

 

I Amerika så leder 360 med 12 millioner maskiner, i Europa så er det rimelig likt, kanskje 1 million + til PS3.

 

PS3 leder med 5 millioner i Japan, men som sagt, japan er bare en skygge av hva de var under de 2 forrige generasjonene.

I rene salgstall leder 360 enda, men brukerbasen til PS3 er større. Dette henger vel kanskje sammen med RROD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...