Gå til innhold

Dårlig utvikling ang. splitscreen


Proxymate

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner godt at vi lever i en tilkoblet verden og at det er fint med online multiplayer og alt dette. Samtidig blir jeg forbanna når jeg ser spill som burde ha splitscreen ikke har det. Ta nyeste NFS Hot Pursuit som et eksempel. Jeg husker godt å ha spilt gamle NFS spill sammen med broren min, det er ikke mulig med nyeste spillet. Man ser dette i flere serier.

 

Jeg misliker denne utviklingen. Jeg har inntrykk av at man vil forandre konsollen til et veldig personlig system og gå vekk fra at man inviterte en haug venner over for å spille 4-player Perfect Dark på en 19 tommer (nå har skjermene riktignok blitt større).

 

Hva mener forumet om dette? Kan hende det bare er jeg som er litt nostalgisk her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bedre ut på bunnlinjen når alle kjøper fire av hvert spill, i stedet for fire kontroller helt i starten og ett av hvert spill. :p

 

Konspirasjon eller ikke, det er en litt trist utvikling. Noen av de beste konsollopplevelsene mine har vært med lokal multiplayer, enten det er snakk om split-screen eller alt på en skjerm (type Smash Bros). Litt av appellen med konsoller, pre-Live og PSN, var jo at man kunne sanke sammen noen kompiser på kort varsel og spille sammen, uten videre dikkedarer. Skulle man gjøre det samme med PC-er måtte man til med å lage gammeldagse stuebords-LAN.

 

... På den annen side, i dag har jeg vanskelig for å tro at vi i ramme alvor delte en klumpete 18 tommers SDTV opp i fire pittesmå ruter, inngikk pompøse pakter om å ikke se på de andre sin skjerm, og tenkte at toppen av awesome måtte være å flytte to TV-er sammen og spille 8 stykker i Halo med System Link. Men det gjorde vi altså.

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si meg enig her, savner split screen i spill. Er jo ihvertfall noen som har det enda, men det er liksom unntaket nå dessverre.

Uncharted 3 har jo split screen, Killzone 3 (men ikke på bot matches for some reason) og nye Twisted Metal har jo også split screen.

Spiller ikke så mye online multiplayer, synes det er langt hyggeligere å spille med noen som er i samme rom som en selv.

Endret av Santar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke for eksempel Nvidia med sitt geniale 3D system kan tilpasse dette for "split screen". Hvorfor ikke utnytte 3D brillene på eldre spill, som ikke tar seg spesielt bra ut i 3D, til å spille med ett bilde til hver spiller? Det bør ikke være en veldig stor patch, de har jo klart å lage 3D støtte på spill som var utviklet lenge før 3D ble lett tilgjengelig. Tenk hvor tøft når 2 personer kan spille på samme skjerm, ha hele skjermflaten, og likevel se hvert sitt bilde.

 

Det burde også være enkelt å utnytte i forhold til co-op modus i mange spill. Å få nye spill tilrettelagt for dette bør heler ikke være et problem for nvidia, med sitt massive markedsapparat.

 

Kanskje noen må lage et hack, med en test av dette, før nvidia og AMD får opp øynene og innser at dette er det mange som ønsker.

 

-ED-

Lenke til kommentar

+1 Ryback

 

Savner også splitscreen på spillene som har kommet ut idet siste, men på en annen side kan jeg nevne at jeg ikke trenger det egentlig. De jeg spillte med før har "vokst opp" og "gamer" ikke mer... :(. Å spille online er ikke det samme altså, men jeg skal ikke nekte for at jeg nettopp gikk til innkjøp av ett Turtle Beach PX21, men om det blir brukt er en annen ting :p

Lenke til kommentar

Goldeneye splitscreen. :love:

 

"Du så på min del av skjermen!" :w00t:

 

DET var tider det. Det blir på langt nær det samme når man sitter fire gutter med Cod: mw2 og skype på hvert sitt rom.

 

Vil bare dele at den største skuffelsen for meg når det gjelder split screen er hovedsaklig i bilspill. GRID og NFS (er usikker, men tviler på andre store som grand turismo, dirt osv.) er spill som er perler, men som kanskje kunne blitt perlekjeder. Som andre har nevnt, så er noen av mine beste minner er faktisk split screen på smash brothers og andre gamle klassikere :)

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke forstå hvorfor ikke for eksempel Nvidia med sitt geniale 3D system kan tilpasse dette for "split screen". Hvorfor ikke utnytte 3D brillene på eldre spill, som ikke tar seg spesielt bra ut i 3D, til å spille med ett bilde til hver spiller? Det bør ikke være en veldig stor patch, de har jo klart å lage 3D støtte på spill som var utviklet lenge før 3D ble lett tilgjengelig. Tenk hvor tøft når 2 personer kan spille på samme skjerm, ha hele skjermflaten, og likevel se hvert sitt bilde.

 

Det burde også være enkelt å utnytte i forhold til co-op modus i mange spill. Å få nye spill tilrettelagt for dette bør heler ikke være et problem for nvidia, med sitt massive markedsapparat.

 

Kanskje noen må lage et hack, med en test av dette, før nvidia og AMD får opp øynene og innser at dette er det mange som ønsker.

 

-ED-

 

 

Dette har jeg gjort med stor suksess i 2 år. Jeg bruker 2 projektorer koblet til to xbox 360 for en passiv løsning. Jeg kan da linke med en kompis hvor begge får bruke hele lerretet.

Lenke til kommentar

Har delte meninger om splitscreen. I racingspill fungerer dette fint. I fps derimot er dette en helt annen sak. Å konstant se hva din motpart driver med ødelegger veldig mye av spenningen for meg. Er praktisk talt umulig å overrumple noen når de kan se at du står å venter med proximity mines rundt et hjørne...

 

For dagens konsoller og hvor 9/10 har Internett tilkoblinger tror jeg det er feil å gå tilbake til spilt screen. Ta heller å lær av nintento med sine mange wii spill hvor alle spillere er på samme "screen" istedenfor å dele den opp i to...

Lenke til kommentar

Goldeneye splitscreen. :love:

 

"Du så på min del av skjermen!" :w00t:

 

Hah, du skulle prøvd sidescrollers som Final Fight og Golden Axe. :p

 

"Du skulle være der oppe, din fjott!"

"Sleng bossen mot meg, ikke meg!"

"Ville du ha baseballkøllen? Ta imot!." *slår fyren utfor et stup med den*

 

Osv... Det var tider, det. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...