Gå til innhold

Tilbakeblikk: Heroes of Might & Magic III (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Necropolis og Conflux blir faktisk regnet som de sterkeste borgene, og blir bannet i "offisielle" Heroes turneringer.
Kan du (eller noen andre) utdype om hvorfor Necropolis blir regnet som overpowered? Syns det alltid har vært blant de svakeste, mulig jeg ikke har de rette taktikkene.

 

Dette skulle jeg også likt å vite. Necropolis er dugelig den; vampire, lich og black knight er noen av de beste enhetene, og du har en del gode spells, meeen det er en typisk faction som er svak tidlig i spillet. Skeleton og zombie kan nesten ikke bevege seg, så du risikerer å bli skutt ned før du i det hele tatt når fram. Wight er ingen konge på slagmarken heller. Jeg følte meg alltid veldig sårbar i begynnelsen med Necropolis, til og med Tower er bedre i begynnelsen IMO da du har en ranged unit som du kan lage utrolig mange av, golems som er solide i nærkamp og gargoyles som er supermobile.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Necropolis og Conflux blir faktisk regnet som de sterkeste borgene, og blir bannet i "offisielle" Heroes turneringer.
Kan du (eller noen andre) utdype om hvorfor Necropolis blir regnet som overpowered? Syns det alltid har vært blant de svakeste, mulig jeg ikke har de rette taktikkene.

 

Dette skulle jeg også likt å vite. Necropolis er dugelig den; vampire, lich og black knight er noen av de beste enhetene, og du har en del gode spells, meeen det er en typisk faction som er svak tidlig i spillet. Skeleton og zombie kan nesten ikke bevege seg, så du risikerer å bli skutt ned før du i det hele tatt når fram. Wight er ingen konge på slagmarken heller. Jeg følte meg alltid veldig sårbar i begynnelsen med Necropolis, til og med Tower er bedre i begynnelsen IMO da du har en ranged unit som du kan lage utrolig mange av, golems som er solide i nærkamp og gargoyles som er supermobile.

 

Skeletons, kort fortalt. Borgen er helt latterlig i henda på noen som vet hva de gjør på.

 

Selv har jeg aldri falt helt for flerspillerdelen av heroes. Likte i motsetning til artikkelforfatteren Campaign-delen svært godt ^^ Var morsom og variert, hvis jeg husker rett, spesielt med SoD og AB ekspansjonene. Kanskje det er jeg som liker sånne klisjéfylte heltehistorier. :p

 

Helt vidunderlig spill, anyways.

Endret av FaderullahDadullah
Lenke til kommentar
Necropolis og Conflux blir faktisk regnet som de sterkeste borgene, og blir bannet i "offisielle" Heroes turneringer.
Kan du (eller noen andre) utdype om hvorfor Necropolis blir regnet som overpowered? Syns det alltid har vært blant de svakeste, mulig jeg ikke har de rette taktikkene.

 

Dette skulle jeg også likt å vite. Necropolis er dugelig den; vampire, lich og black knight er noen av de beste enhetene, og du har en del gode spells, meeen det er en typisk faction som er svak tidlig i spillet. Skeleton og zombie kan nesten ikke bevege seg, så du risikerer å bli skutt ned før du i det hele tatt når fram. Wight er ingen konge på slagmarken heller. Jeg følte meg alltid veldig sårbar i begynnelsen med Necropolis, til og med Tower er bedre i begynnelsen IMO da du har en ranged unit som du kan lage utrolig mange av, golems som er solide i nærkamp og gargoyles som er supermobile.

 

Skeletons, kort fortalt. Borgen er helt latterlig i henda på noen som vet hva de gjør på.

 

Selv har jeg aldri falt helt for flerspillerdelen av heroes. Likte i motsetning til artikkelforfatteren Campaign-delen svært godt ^^ Var morsom og variert, hvis jeg husker rett, spesielt med SoD og AB ekspansjonene. Kanskje det er jeg som liker sånne klisjéfylte heltehistorier. :p

 

Helt vidunderlig spill, anyways.

Skeletons ja.. Necropolis er utrolig sterke late-game fordi man får så sykt mange skjelleter ved hjelp av necromancy om man gjør det riktig, og med velplasserte bless (mener de gjorde 1-2 skade slik at det er potensielt 50 prosent økning i skade) gjorde de helt sykt skade. En dominerende lvl 1 unit etter hvert.

Endret av perman07
Lenke til kommentar

Dette var flott lesing :)

 

Installerte faktisk HOMM II i går fordi eg brått fikk lyst til å spele det, så dette var jo litt artig. Det kan vere rein nostalgi, men toaren kjem høgast på mi liste. Treraen er riktignok nesten like legendarisk den og, har blitt mange hotseat games med mykje turtling og ein stor kamp på slutten :p

Lenke til kommentar

"Interessen for serien oppstod noen år tidligere, da jeg og en god venn fant demoen til forgjengeren på en samleplate."

 

Har selv akkurat samme forhistorie med denne serien. 9999 Titaner sterk var min hærstyrke i Heroes 2 demoen da Heroes 3 kom ut. Spilles fortsatt på kontorets LAN jevnlig.

Lenke til kommentar

Skeletons ja.. Necropolis er utrolig sterke late-game fordi man får så sykt mange skjelleter ved hjelp av necromancy om man gjør det riktig, og med velplasserte bless (mener de gjorde 1-2 skade slik at det er potensielt 50 prosent økning i skade) gjorde de helt sykt skade. En dominerende lvl 1 unit etter hvert.

I tillegg er jo Revive-greia til Vampires, den skyen til Liches og double-damage til Dread Knights noe forbannet herk.

 

Vampire er vel den beste tier 4-uniten, på grunn av farta og det faktum at den gjenoppliver seg selv til enhver tid.

Lenke til kommentar

Husker enda når dette spillet kom ut og hvor uvant den nye pre rendrede grafikken var hehe.

Synes fremdeles grafikken i Homam 2 har en god sjarm.

Nå skal det sies at det er lenge siden jeg har spillt både Homam 2 og 3 da.

 

En relansering i HD på PSN og Live arcade hadde jo vært noe. Tror det kunne slått bra ann der.

Endret av Santar
Lenke til kommentar

Fantastisk spill som står seg bra den dag i dag. Det skal sies at jeg også er en blodfan av Heroes 2, men 3ern tok serien til nye høyder. Husker en kompis av meg kjøpte det på launch, og vi skulle(dessverre) på fotballtrening den dagen. Fadern skulle kjøre oss, og når han i et uovervåkent øyeblikk måtte ut av bilen for å hente noe, sprang vi det vi var gode for bort til meg for å fyre opp spillet. Vi ble innhentet etterhvert, men rakk å få fyrt opp hovedmenyen først, og bare dét var så magisk at vi holdt på å stryke med.:)

 

Ellers har det blitt mye laning av dette oppigjennom åra. Problemet er at det tar sabla lang tid hvis man er flere enn to, både selve gamen og tiden mellom rundene. Pleide å spille CM/FM når de andre styrte for å ha noe å gjøre på.

 

Ble forresten så gira av denne artikkelen, at jeg måtte starte opp en ny campaign i går kveld(Hack and slash fra The Shadow of Death). Eksamensperioden ble plutselig et hakk mer utfordrende.:whistle:

Lenke til kommentar

Elsker dette spillet, spilte det for første gang 3 klasse, og spiller det enda 8 år senere. Muligens mitt favorittspill noen sinne:D

 

Samme her. Jeg installerde nylig spillet på laptopen for å ha noe å spille på reiser. Jeg tok toget fra Trondheim til Oslo, og når jeg nærmet meg Oslo S etter 6 timer var jeg bare irritert for at jeg var fremme. Jeg ville heller sitte lenger på toget og spille :)

 

HOMM III er nok min favoritt i serien, og er genialt både i single player og hot seat. Og ja, Vampire Lords eier!

Lenke til kommentar

Kom nettopp på enda en ting som gjør Necropolis omtrent uspillbart. Om man får tak i Vampire's Cowl, Dead Man's Boots og Amulet of the Undertaker i ekspansjonen kan man kombinere de og lage Cloak of the Undead King. Har man Expert Necromancy da får man 90% Necromancy kun med artifacten (som gir 60% alene) og Necromancy ability. Det som virkelig gjør denne overpowered er at man nå ikke får skjeletter etter kamp. neida, man får Liches. Fra det punktet dette skjer tar det ikke mange ukene før man har flere tusen Liches etter å ha rensket opp crittersene man finner rundt omkring, etter at de har vokst seg relativt sterke (Zounds... Legion, Swarms osv,) og får 100-700 Liches pr. kamp..

 

Hadde denne, Expert Necromancy, Necromancy Amplifier og Grail-bygninga på samme save. Moroa forsvant på et øyeblikk. Det verste er jo at de tre artifactene man trenger ikke er vanskelig å finne i det hele tatt. Dessverre funker dette bare for spillere som har Necromancy.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Et av mine større øyeblikk i gaming var da jeg fikk en "swarm" med Medusas til å slå seg sammen med hæren min, da jeg spillte Hot Seat med en kompis.

 

Desverre oppdaget vi en bug ikke lenge etter på samme gamet, når vi kom til en viss dato (husker ikke hvilket) i spillet, var det en bug som gjor at du datt ut av gamen. Fikk aldri fiksa dette. Så vi spillte bokstavelig talt spillet i bakken.

 

Noen andre som opplevde denne buggen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...