Gå til innhold

Tilbakeblikk: Heroes of Might & Magic III (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Demonlaget "Inferno" brukte for det meste kvikksølv, i hvert fall til å produsere Devils og Arch Devils, samt Forsaken Palace som produserer dem. Det er "Dungeon" og "Fortress" som krever masse svovel.

 

For å nevne det, Heroes III er et av mine favorittspill gjennom tidene, og kanskje den nest største tidstyven etter CM/FM-serien. Vanvittig bra spill. Ble helt nostalgisk her nå.

Lenke til kommentar

Heroes III var perfekt å spille sammen med Might and Magic VII. To helt forskjellige men like avhengighetsdannende spill som var satt til samme verden. Jeg merker at Ubisoft forsøker seg på samme tilnærming, litt som alle de forskjellige Square-Enix-spillene som er satt til Ivalice (Final Fantasy Tactics, Vagrant Story, Final Fantasy XII). Jeg synes det er en god måte å utvikle spill da man både får gitt universet mye dybde og bygger opp en merkevare.

 

Jeg husker en av de store diskusjonene på den tiden var hvilken faction som var best. De fleste var enige om at Dungeon var veldig bra og Fortress ikke fullt så bra, men ellers var de såpass balanserte at det var vanskelig å rangere dem. Selv foretrakk jeg Tower, men den hadde også åpenbare svakheter, som at den krever mye gems og har svake skapninger i begynnelsen.

 

Hvis det er noen i redaksjonen som også brenner for søsterserien Might and Magic hadde det vært gøy med en spesial på en av dem. VI eller VII ville være de mest aktuelle kandidatene.

Lenke til kommentar

Beste er den uoffisielle utvidelsespakken In the wake of gods :) Endret nesten alt på spillet sånn at du fikk nye ting og skapte mange nye 100 talls timer med spilletid :) Spiller det fortsatt den dag i dag :) Alle som liker heroes 3 burde sjekke det ut :) Trenger Shadow of Death expansion for å spille. Sjekk ut http://www.strategyplanet.com/homm/wog/

 

Denne nevnes i artikkelen.

 

Spartakus: Jeg leker med tanken på å gjøre en lengre serie på M&M-serien, men det er nok en del artikler foran dem i køen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...