Gå til innhold

Nå blir det skytespillkrig! (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De siste Call Of Duty spille har bare gått nedover. MW1 var bra..Godt level design og god våpenfølelse.

MW2 hadde OK level design med dårlig våpenfølelse.

BLOPS hadde ELENDIG level design og OK våpenfølelse. i tillegg mang ebugs og elendig optimalisering på PC.

 

Synd at det er blitt masseprodusert dritt, istedet for å fokusere på kvaliteten.

Lenke til kommentar

Infinity Ward lever i navnet, flesteparten av de ansatte som jobbet på MW1 og 2 (inkludert grunnleggerne) befinner seg nå i Respawn Entertainment.

 

For min del er BC2 uendelig mye mer spennende enn de tre siste CoD-iterasjonene, så den kampen har DICE allerede vunnet. Hvis de holder det de lover om BF3 i forhold til PC-plattformen, blir jeg glad.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

For min del sluttet Call of Duty å være særlig interessant etter Call of Duty. Call of Duty var på sin tid et veldig bra spill, tross tungt scriptet enspillerdel. Et veldig positivt element ved spillet var de tre ulike kampanjene, der man fikk spille som amerikanere, sovjetere og briter. Dette ga variasjon i spillet, og lot en spille med litt ulike våpen. I tillegg hadde multiplayern dedikerte servere (hvorfor de syntes det var en god ide å droppe dette med Call of Duty: Modern Warfare er forbi min fatte-evne) og glimrende maps. Og da snakker vi maps som var store nok til at en gjerne kunne vnadre noen sekunder før man møtte fiendtlig motstand. Og man spawnet ikke midt oppi kampen (dog nærme nok). Nei takke seg til.

 

For min del har dog Battlefield-serien alltid vært mye kjekkere. Dette skyldes nok i stor grad at jeg ikke er videre begeistret for "run and gun"-sjangeren. For all del, "run and gun"-spill kan være morsomme de og. Når det er sagt foretrekker jeg spill som ikke utelukkende baserer seg på hvor rask du er i topplokket og hvor god øye-hånd-kordinasjon du har. I Battlefield hjelper det faktisk å tenke litt. Ikke minst har lagarbeid litt å si i Battlefield. Om en løper som en gjøk inn i fiendtlig territorie kan en ikke vente seg annet enn å dø. Om man evner å sammarbeide derimot, kan en utgjøre en stor forskjell for laget. Dessuten tilføres det alltid noe nytt i Battlefield-spillene. Battlefield Vietnam hadde for eksempel mulighet for å frakte med seg kjøretøy som jeeps og tanks i vaier samt muligheten for å spille av musikk i alle kjøretøy. Dette ga virkelig følelsen av å være i vietnam-krigen med all 60-talls-musikken. Battlefield 2 på sin side, innførte et helt nytt commander og squad-system som endret fundamentalt på mulighetene for lagspilling. Og selv om noe av funksjonaliteten i tidligere Battlefield-spill har forsvunnet, har de nye mulighetene veid godt opp. Med den nye motoren vil jagerfly og helikoptre bli en helt annen opplevelse enn de var i for eksempel Battlefield 2 (ikke BC2).

 

Jeg skulle dog ønske at de gjeninnførte krigsskip i Battlefield 3. Det var en herlig følelse å føre et helt krigsskip i Battlefield 1942 og fyre av salve etter salve mot fastlandet. Det blir kanskje litt vanskelig å balansere det på samme måte i Battlefield 3 fordi moderne krigsskip har såppass moderne våpensystemer. Men morro hadde det vært.

Lenke til kommentar

Lykke til. Kanskje DICE kan lære seg å lage stabile servere, da. Og kanskje det selvhøytidelige elitistiske communityet dropper den høye hesten. Og kanskje ikke chatten alltid er spammet av folk som bitcher om hvem som fant campspoten først. Og kanskje de legger inn en bedre hit- detection. Og kanskje man ikke setter seg fast i en strek i gulvet. Og forhåpentligvis så får de bedre karakteranimasjoner og - bevegelser. Og kanskje en moderne hær får en moderne rakettkaster.

De siste videoene har ikke vært spesielt imponerende, egentlig. Spesielt den sniperfilmen.

Lenke til kommentar

Lykke til. Kanskje DICE kan lære seg å lage stabile servere, da. Og kanskje det selvhøytidelige elitistiske communityet dropper den høye hesten. Og kanskje ikke chatten alltid er spammet av folk som bitcher om hvem som fant campspoten først. Og kanskje de legger inn en bedre hit- detection. Og kanskje man ikke setter seg fast i en strek i gulvet. Og forhåpentligvis så får de bedre karakteranimasjoner og - bevegelser. Og kanskje en moderne hær får en moderne rakettkaster.

De siste videoene har ikke vært spesielt imponerende, egentlig. Spesielt den sniperfilmen.

Nå virker det som at du er en COD-fanboy, ettersom du ikke har noe positivt å komme med på banen. Jeg finner din kritikk også utroverdig, ettersom at COD langt fra har stabile servere. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har måttet vente i lobbyen fordi folk dropper inn og ut og hele serveren må omstrukturere seg på nytt. Det er et skikkelig irritasjonsmoment. I tillegg er communityet i BF mye mer seriøse og alvorlige, enn i COD. Det er i COD man krangler om campsites, for det er nesten bare der man kan campe. I BF sprenger du vekk huset hvis noen camper, det er et helt annet nivå enn COD. Også er jo animasjonene i BFBC2 meget gode, for når man skyter noen i BF så dør de på en ganske naturlig måte, (med at de faller på knærne eller snurrer rundt ved skudd i skuldderen). I COD faller de bare rett-opp-ned!!!

BF er ne mye mer troverdig tolkning av krigssjangeren, med en perfekt blanding av realisme og arcade. COD er rett og slett oppbrukt!

Lenke til kommentar

Lykke til. Kanskje DICE kan lære seg å lage stabile servere, da. Og kanskje det selvhøytidelige elitistiske communityet dropper den høye hesten. Og kanskje ikke chatten alltid er spammet av folk som bitcher om hvem som fant campspoten først. Og kanskje de legger inn en bedre hit- detection. Og kanskje man ikke setter seg fast i en strek i gulvet. Og forhåpentligvis så får de bedre karakteranimasjoner og - bevegelser. Og kanskje en moderne hær får en moderne rakettkaster.

De siste videoene har ikke vært spesielt imponerende, egentlig. Spesielt den sniperfilmen.

Nå virker det som at du er en COD-fanboy, ettersom du ikke har noe positivt å komme med på banen. Jeg finner din kritikk også utroverdig, ettersom at COD langt fra har stabile servere. Jeg vet ikke hvor mange timer jeg har måttet vente i lobbyen fordi folk dropper inn og ut og hele serveren må omstrukturere seg på nytt. Det er et skikkelig irritasjonsmoment. I tillegg er communityet i BF mye mer seriøse og alvorlige, enn i COD. Det er i COD man krangler om campsites, for det er nesten bare der man kan campe. I BF sprenger du vekk huset hvis noen camper, det er et helt annet nivå enn COD. Også er jo animasjonene i BFBC2 meget gode, for når man skyter noen i BF så dør de på en ganske naturlig måte, (med at de faller på knærne eller snurrer rundt ved skudd i skuldderen). I COD faller de bare rett-opp-ned!!!

BF er ne mye mer troverdig tolkning av krigssjangeren, med en perfekt blanding av realisme og arcade. COD er rett og slett oppbrukt!

 

 

Amen!

Lenke til kommentar

...nei ....

skrev et fyldig svar til w0ndeRChiN men så klarte jeg å lukke vinduet.

Det viktigste var å poengtere at jeg ikke er noen spesiell COD- fanboy. 90 timer på BC2 (360), 15t Blops, 40t MW2, 15t MW1 og ca 20t MW1 på pc.

 

... Og at Unreal Tournament (original) tørker gulvet med det meste annet, men jeg holder nok MW1 som favoritt av forholdsvis nyere spill.

 

... Og at Medic og Engineer redder BC2 for min del.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...