Gå til innhold

Gamer.no flytter tilbake til Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke samme brukernavn på Diskusjon som her på Innlegg. Tror jeg har samme epostadresse, så kommer mergingen til å gå greit for meg da? Eller må jeg sende en mail og be om å endre brukernavnet? Det er sikkert forklart tidligere i tråden eller artikkelen, men jeg er sånn passe gretten nå og greier ikke samle tankene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke samme brukernavn på Diskusjon som her på Innlegg. Tror jeg har samme epostadresse, så kommer mergingen til å gå greit for meg da? Eller må jeg sende en mail og be om å endre brukernavnet? Det er sikkert forklart tidligere i tråden eller artikkelen, men jeg er sånn passe gretten nå og greier ikke samle tankene.

 

Du kan endre brukernavnet ditt selv i profilen din, så lenge du ikke har brukt opp kvoten.

Lenke til kommentar

Men det er vel kanskje ikke så dumt da at jeg vil at det skal være like frivillig å bli med tilbake. Eller hadde du synes det var bedre om du kunne si at det var fordi dere ikke hadde noe valg...?

 

Vi har ikke noe valg i forhold til artikkeldiskusjon og redaksjonelt innhold, altså ryggraden i forumet, som flyttes uansett.

Alt tåkepratet om frivillighet når dette allerede et avklart høres ut som det vanlige Edda-spillet. Jeg antar hensikten med å holde innlegg.no åpent etter flyttingen er at dere skal kunne gi dere selv en gullstjerne i boken når mye av aktiviteten rundt artiklene her flytter - fordi folk kommer tilbake likevel; se, de velger oss, vi er best! - eller hur?

 

Det hadde vært ganske mye mindre flaut, og desto mer elegant, om dere bare låste det.

Lenke til kommentar

Men det er vel kanskje ikke så dumt da at jeg vil at det skal være like frivillig å bli med tilbake. Eller hadde du synes det var bedre om du kunne si at det var fordi dere ikke hadde noe valg...?

 

Vi har ikke noe valg i forhold til artikkeldiskusjon og redaksjonelt innhold, altså ryggraden i forumet, som flyttes uansett.

Alt tåkepratet om frivillighet når dette allerede et avklart høres ut som det vanlige Edda-spillet. Jeg antar hensikten med å holde innlegg.no åpent etter flyttingen er at dere skal kunne gi dere selv en gullstjerne i boken når mye av aktiviteten rundt artiklene her flytter - fordi folk kommer tilbake likevel; se, de velger oss, vi er best! - eller hur?

 

Det hadde vært ganske mye mindre flaut, og desto mer elegant, om dere bare låste det.

 

Jeg tror du overvurderer hvor mye de som styrer forumet og er med på disse tingene "spiller". Om du mener det er gjort større feil, så virker det mer sannsynlig å skylde på at man ikke har vært kompetente nok til å ta gode valg enn at det ett eller annet diabolsk spill i bakgrunnen for å plage brukerne og booste egen selvtillit. For all del, du står jo fritt til å anta det du vil, men det er neppe særlig produktivt å anta at folk lyver om grunnene til å gjøre som man gjør.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ønsket er vel å å prøve å ihverta brukerene på best mulig måte, uansett hva slags løsning som velges så vil det være endel som hadde foretrukket en annen løsning. Personlig tror jeg den beste løsningen er å flytte over alt, og beholde innlegg.no åpent for de som ønsker det. (mao den løsningen som i sum er best for den samlede brukermassen)

Hvis det er noen som helst tvil: Det er denne løsningen vi har valgt.

 

Siden jeg bruker samme e-mail og brukernavn på Diskusjon.no burde vel mergingen gå greit?

Stemmer. Da er alt klappet og klart for at dine poster her på Innlegg.no flettest inn i Diskusjon.no

 

Brukernavnet mitt på Diskusjon.no er tydeligvis opptatt, men inaktivt (tror jeg). Hvor kunne jeg melde i fra om dette? Linken i artikkelen fungerer ikke.

Lenken er fikset nå. Beklager.

 

Jeg har ikke samme brukernavn på Diskusjon som her på Innlegg. Tror jeg har samme epostadresse, så kommer mergingen til å gå greit for meg da? Eller må jeg sende en mail og be om å endre brukernavnet? Det er sikkert forklart tidligere i tråden eller artikkelen, men jeg er sånn passe gretten nå og greier ikke samle tankene.

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=20503

 

Var det ikke noe kniving med diskusjon.no sist som gjorde at gamer.no gikk fra dem??

Nei, det har ikke vært noen uenigheter mellom Gamer.no og Diskusjon.no.

Lenke til kommentar

Vi har ikke noe valg i forhold til artikkeldiskusjon og redaksjonelt innhold, altså ryggraden i forumet, som flyttes uansett.

Jeg trodde det var brukerne som var ryggraden i forumet jeg. Den oppfatningen sloss vi for på diskusjon.no. Flyttingen av det redaksjonelle er det ikke vi som har bestemt, det er Gamer som i forhandlingene med Tek har kommet til at det er den riktige løsningen. Vi ønsker dem selvsagt velkommen, men har som forum ikke presset noen i noen retning.

 

Alt tåkepratet om frivillighet når dette allerede et avklart høres ut som det vanlige Edda-spillet.

Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men nå er det faktisk sånn at diskusjon.nos eiere (Edda) og Innlegg.nos (A-Pressen) har fusjonert sine digitale satsninger til et nytt selskap - Mediehuset Tek. Ledelsen i det nye selskapet er i stor grad rekruttert fra de opprinnelige ildsjelene. (Per-Øivind, Øystein, Amund.) At de skulle drive "Edda-spill" tror jeg du må forklare.

 

Og ja, i motsetningen da "skilsmissen" skjedde har vi denne gangen fått vite det før det ble endelig bestemt. Både vi og Innleggs folk har blitt tatt med på råd, og vi har hatt møter og en ledelse som faktisk er lydhøre for våre meninger. Hvorfor er det negativt? Forrige gang visste jeg om det som hendte først etter at det var skjedd, akkurat som dere. Det var et spill, der forretningsfolkene dikterte forumets handlinger. Denne gangen har vi og Innleggs folk vært involvert fra starten og kunnet si vår mening om det meste.

 

Vi har jobbet mye for at diskusjon.no skal bli en selvstendig redaksjonell enhet. Gamer er nettopp det, og beslutningen om å flytte de redaksjonelle diskusjonene er tatt av Tor-Steinar og de andre i ledelsen, og der har min rolle vært underordnet og fokusert på de redaksjonelle aspektene. Jeg sitter ikke i ledelsen for Edda, men er deltids ansatt i Mediehuset Tek. Der svarer jeg adminsitrativt til Amund og redaksjonelt til Per-Øivind, som begge kommer fra A-Pressen, ikke fra Edda.

 

Jeg antar hensikten med å holde innlegg.no åpent etter flyttingen er at dere skal kunne gi dere selv en gullstjerne i boken når mye av aktiviteten rundt artiklene her flytter - fordi folk kommer tilbake likevel; se, de velger oss, vi er best! - eller hur?

Hvilken gullstjerne? Vi som gjør dette og som i interne diskusjoner har foreslått at Innlegg holdes åpent er med på dette ikke for å få stjerner i boken. Jeg er faktisk ikke sikker på hvorfor vi gjøre det, av gammel vane kanskje. Penger kan ikke være grunnen, selv har jeg betalt for en time om dagen ca, og jobber sikkert det 4 dobbelte for tiden.

 

Derimot kan jeg se hvordan det motsatte hadde vært tilfelle: At dersom vi ikke ga folk noe valg så kunne vi heller ikke skryte av det. Men tror meg, skrytefaktoren har ikke stått høyt på dagsorden når vi har diskutert dette med ledelsen, det har prosaiske ting som "hvem betaler serverleien" og "hvor mange brukere skal det være igjen før vi skrur av strømmen".

 

At brukerne kommer tilbake til oss regner jeg i grunnen som selvsagt, når Gamer flytter så flytter de som du selv sier med. Jeg har selv brukt uttrykket "La Innlegg dø av seg selv etterhvert", fordi jeg personlig er overbevist om at det er det som kommer til å skje. Men jeg kan ikke se at det er et argument for avlivning.

 

Og nå har vi faktisk fått høre en del ganger at det er en annen kultur hos Innlegg, at mange trives bedre her i ulike diskusjoner og er redd for at noe går tapt o alt må flyttes tilbake til diskusjon.no. Det er av hensyn til disse jeg har sagt at vi ikke skal stenge Innlegg for dem så lenge de har lyst til å bruke det.

 

Det hadde vært ganske mye mindre flaut, og desto mer elegant, om dere bare låste det.

Hvorfor - og hvordan - hadde det vært mindre flaut? For ikke å snakke om mer elegant? Var det noe som helst elegant over skilsmissen i forrige runde?

 

Det eneste vi oppnår med en nedleggelse er å ta en avgjørelse over hodet på de som er skeptiske til å flytte. Det ville vært det du beskriver som et "typisk Edda-spill", men det er jeg ikke med på.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Endelig. :) Innlegg.no ble ikke helt det samme etter at sammenslåingen ble annonsert. Det var ikke like gøy å poste her når jeg visste at forumet var døende. I ettertid angrer jeg litt på at jeg var så rask med å flytte over til Diskusjon.no, men jeg kunne umulig vite at det ville ta fem måneder å fullføre sammenslåingen.

Lenke til kommentar

Brukerne er bare ryggraden i et forum når det har vokst til en viss størrelse. Akkurat som at diskusjon.no i første omgang tiltrakk seg brukere på grunn av hardware.no sitt redaksjonelle innhold (og senere nettverkssidene som, tja, gamer.no, sitt), så hadde ikke innlegg.no vært videre populært, eller i det hele tatt eksistert, hvis ikke gamer.no sitt redaksjonelle innhold hadde fungert som fugemateriale.

 

For min egen del var det heller ikke misnøye med selve diskusjon.no som førte til at jeg flyttet hit, men fordi diskusjon.no ble mindre interessant uten innholdet fra gamer.no i bakgrunnen. Et forum som ikke er større enn innlegg.no vil miste monentum veldig raskt når man fjerner den samlende kraften. Uansett hvor viktige brukerne er, så hadde de ikke vært her uten redaksjonen.

 

Telefonen min ville poste dette nå, så jeg får heller skrive mer etter forelesning.

 

Sjokkerende nok har jeg fått med meg fusjonen, men jeg ser ikke helt hvordan den magisk skal reparere Edda sitt frynsete rykte. Med mindre jeg har gått glipp av noe, så er de fremdeles inne på eiersiden, og den klønete fusjonsprosessen minner veldig om klassisk Edda-håndverk. Jeg kan se det strategiske PR-messig i å forsøke å distansere det nye mediehuset fra et anti-merkenavn som Edda, men å satse på at hukommelsen min skal svikte etter bare to år er kanskje litt i overkant optimistisk.

 

Hvis poenget uansett er at Innlegg.no skal dø, som du sier, hvorfor kan ikke det skje med litt verdighet? Etter å ha trenert forumsammenslåingen i et halvt år som et ledd i en eller annen feilslått utmattelsesstrategi, er det virkelig nødvendig å ta det helt ut? Jeg forstår at noen høyere oppe gikk lei av å vente på at alle skulle komme springende til diskusjon.no, slik at noe drastisk måtte gjøres for å få fortgang i migrasjonen, men å holde innlegg.no i live for å skape inntrykk av en konkurranse som dere så "vinner" (ie. Gullstjerne) er neppe nødvendig. Om dere gjør det av altruistiske motiver er jo det ukarakteristisk hyggelig, men litt misforstått. Resultatet blir en - i beste fall - forlenging av livsløpet til innlegg.no med noen måneder, hvorav den siste måneden egentlig bare har aktivitet i sosialkategorien.

 

Hvis dere er så glade i brukerinput som dere påstår, så burde det være mulig å vurdere å bare nappe ut ledningen kort tid etter sammenslåingen. Det er sikkert noen som vil protestere i ettertid, men det ser jo unektelig ut som om dette er riktig tid og sted for å ha meninger om dette, og jeg ser ingen som har noen genuin tro på år innlegg.no kan overleve på noe annet enn nostalgi-life-support i en kort stund.

 

Hele fusjonen har vært preget av halvhjertet fomling. Jeg synes innlegg.no fortjenener å gå ut med litt mer decorum enn som så.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Brukerne er bare ryggraden i et forum når det har vokst til en viss størrelse. Akkurat som at diskusjon.no i første omgang tiltrakk seg brukere på grunn av hardware.no sitt redaksjonelle innhold (og senere nettverkssidene som, tja, gamer.no, sitt), så hadde ikke innlegg.no vært videre populært, eller i det hele tatt eksistert, hvis ikke gamer.no sitt redaksjonelle innhold hadde fungert som fugemateriale.

 

For min egen del var det heller ikke misnøye med selve diskusjon.no som førte til at jeg flyttet hit, men fordi diskusjon.no ble mindre interessant uten innholdet fra gamer.no i bakgrunnen. Et forum som ikke er større enn innlegg.no vil miste monentum veldig raskt når man fjerner den samlende kraften. Uansett hvor viktige brukerne er, så hadde de ikke vært her uten redaksjonen.

 

Telefonen min ville poste dette nå, så jeg får heller skrive mer etter forelesning.

 

Sjokkerende nok har jeg fått med meg fusjonen, men jeg ser ikke helt hvordan den magisk skal reparere Edda sitt frynsete rykte. Med mindre jeg har gått glipp av noe, så er de fremdeles inne på eiersiden, og den klønete fusjonsprosessen minner veldig om klassisk Edda-håndverk. Jeg kan se det strategiske PR-messig i å forsøke å distansere det nye mediehuset fra et anti-merkenavn som Edda, men å satse på at hukommelsen min skal svikte etter bare to år er kanskje litt i overkant optimistisk.

 

Hvis poenget uansett er at Innlegg.no skal dø, som du sier, hvorfor kan ikke det skje med litt verdighet? Etter å ha trenert forumsammenslåingen i et halvt år som et ledd i en eller annen feilslått utmattelsesstrategi, er det virkelig nødvendig å ta det helt ut? Jeg forstår at noen høyere oppe gikk lei av å vente på at alle skulle komme springende til diskusjon.no, slik at noe drastisk måtte gjøres for å få fortgang i migrasjonen, men å holde innlegg.no i live for å skape inntrykk av en konkurranse som dere så "vinner" (ie. Gullstjerne) er neppe nødvendig. Om dere gjør det av altruistiske motiver er jo det ukarakteristisk hyggelig, men litt misforstått. Resultatet blir en - i beste fall - forlenging av livsløpet til innlegg.no med noen måneder, hvorav den siste måneden egentlig bare har aktivitet i sosialkategorien.

 

Hvis dere er så glade i brukerinput som dere påstår, så burde det være mulig å vurdere å bare nappe ut ledningen kort tid etter sammenslåingen. Det er sikkert noen som vil protestere i ettertid, men det ser jo unektelig ut som om dette er riktig tid og sted for å ha meninger om dette, og jeg ser ingen som har noen genuin tro på år innlegg.no kan overleve på noe annet enn nostalgi-life-support i en kort stund.

 

Hele fusjonen har vært preget av halvhjertet fomling. Jeg synes innlegg.no fortjenener å gå ut med litt mer decorum enn som så.

 

Hva konkret er "klassisk Edda-håndtverk"? Jeg er genuint nysgjerrig, svært mange ser ut til å gi inntrykk av at de vet masse om det som foregik i kulissene når gamer.no gikk ut av nettverket, jeg er interessert i hva all denne informasjonen er. Personlig har jeg ikke fått så mye.

 

Og for å være helt ærlig, er det så utrolig vanskelig å tro at folk ønsker å handle best mulig? At hver gang ting ikke går som du ønsker, så trenger det ikke å være en eller annen ond plan for å forsure ting, men faktisk bare folk som ønsker å gjøre det best mulig, men ikke er enig med det hvordan det gjøres? Eventuelt folk som ikke har tenkt seg nøye nok om?

 

Ellers er ikke poenget at innlegg.no skal dø, men jeg tror som deg, at dette blir resultatet. Omtrent alle mulig løsninger har vært vurdert, også en nedlegging. (dog blir tydligvis vurderinger sett på som trenering). Enden på visa ble planen slik den er i dag. (personlig tror jeg det er den beste løsningen, men det er det ikke alle som er enig i).

 

Til informasjon har jeg ingen "stemmerett" i hvordan sammenslåingen er gjort

 

AtW

Lenke til kommentar

Roting, tilfeldig informasjonsspredning, klønete implementeringen av løsninger det tok påfallende lang tid å komme på, og brå nedleggelser er alle ting jeg forbinder med Edda. Med tanke på at Gamer.no brukte rundt en dag på å smekke opp forum og nettside da Edda kastet dem ut, og integreringen med Mediehuset Digital sine satsninger tok et par uker, så har jeg liksom ingen grunn til å anta at de er hemskoen her.

 

Jeg har ikke for vane å legge uselviske intensjoner til grunn når noen vil gjøre et eller annet. Med tanke på at Edda har brukt de siste årene på å prøve veldig hardt å få folk til å mislike dem, har jeg om mulig enda færre grunner til å stole på Edda når de sier at de vil det beste for alle.

 

Bloggen Gamer.no skrev på mens de var i limbo, altså etter at Edda glemte avtalen og sparket dem ut noen dager for tidlig (åpenbart et uhell, og ikke et gjennomsiktig forsøk på å stille kjepper i hjulene for en konkurrent!), og før den nye siden kom opp, er så vidt meg bekjent fremdeles tilgjengelig.

 

Jeg baserer meg her på fritt tilgjengelig outside-info. Tråden som annonserte bruddet er en annen grei kilde, og ligger fremdeles på diskusjon.no, langt tilbake i bunken.

 

Mens vi er inne på tilfeldig informasjonsspredning - jeg finner ikke et ord om forumsammenslåingen i nyhetsforumet på diskusjon.no. Kan imidlertid ikke utelukke at det er det forferdelige mobilskinnet sin feil.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Om en drøy uke er alle Mediehuset Tek-nettstedene samlet på ett forum.

Les hele saken

 

Da takker jeg for meg. Ikke at jeg har vært no særlig til deltaker av forumet, men diskusjon.no er bare en saueflokk.

Er permbanna der iom at jeg ga faen i alt når gamer.no stakk derfra. Og nå går de tilbake til å ha et søppelcommunity. Gode greier.

Lenke til kommentar

Roting, tilfeldig informasjonsspredning, klønete implementeringen av løsninger det tok påfallende lang tid å komme på, og brå nedleggelser er alle ting jeg forbinder med Edda. Med tanke på at Gamer.no brukte rundt en dag på å smekke opp forum og nettside da Edda kastet dem ut, og integreringen med Mediehuset Digital sine satsninger tok et par uker, så har jeg liksom ingen grunn til å anta at de er hemskoen her.

 

Jeg har ikke for vane å legge uselviske intensjoner til grunn når noen vil gjøre et eller annet. Med tanke på at Edda har brukt de siste årene på å prøve veldig hardt å få folk til å mislike dem, har jeg om mulig enda færre grunner til å stole på Edda når de sier at de vil det beste for alle.

 

Bloggen Gamer.no skrev på mens de var i limbo, altså etter at Edda glemte avtalen og sparket dem ut noen dager for tidlig (åpenbart et uhell, og ikke et gjennomsiktig forsøk på å stille kjepper i hjulene for en konkurrent!), og før den nye siden kom opp, er så vidt meg bekjent fremdeles tilgjengelig.

 

Jeg baserer meg her på fritt tilgjengelig outside-info. Tråden som annonserte bruddet er en annen grei kilde, og ligger fremdeles på diskusjon.no, langt tilbake i bunken.

 

Mens vi er inne på tilfeldig informasjonsspredning - jeg finner ikke et ord om forumsammenslåingen i nyhetsforumet på diskusjon.no. Kan imidlertid ikke utelukke at det er det forferdelige mobilskinnet sin feil.

 

Da foreslår jeg at du heller spør de involverte hva som er "hemskoen", kontra å spekulere?

 

Det er jo fint at du ikke har det for vane, hva med å følge opp vanen denne gangen også? Det er ganske underlig å anta en eller annen slags ond plan med et så diffust mål som "å få en gullstjerne i boka".

 

Ellers er det sikert en god ide å lese bloggene, de som skriver i bloggene om bruddet fra gamer siden formulerer seg adsikllig mer nyansert om hvordan det forgikk og legger ikke all skyld på den ene parten.

 

Ellers er det greit med kritikk for informasjonsspredning, og heldigvis skylder du ikke på sabotasje eller onde bakomplaner denne gangen. Kritikk er vanlig, og helt greit, også om man er uenig, men at det skal forklares av onde planer, når handlingsmønsteret i like stor grad tyder på en tabbe, en overivrig enkeltperson handlinger eller forskjellige synspunkt synes jeg er underlig.

 

Av de som helst skulle sett innlegg.no fortsette akkurat som det er i dag, så tror jeg folk heller vil at forumet skal være åpent, enn at det skal stenges umiddelbart for å "død en verdig død".

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...