Gå til innhold

Eventyrspillenes utvikling – del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare skummet igjennom, men konklusjonen stoppet jeg opp på. Dette ble publisert 15 aug. 2002 og det har jo gått litt tid siden den gang

Hva venter på oss i fremtiden?

Som konklusjon på en artikkel som egentlig ble altfor lang, vil jeg diskutere litt om fremtiden for rollespill-sjangeren. En ting er sikkert, den massive onlinespill sjangeren kommer til å ta av i fremtiden, og singe-playerspill vil heller være noe satt på sidelinjen. Før i tiden kom det bare ut single-player rollespill, men det var ganske enkelt fordi teknologien til å lage gode massive onlinespill ikke fantes. I dag er dette en stor industri, og flere og flere mennesker verver seg opp mot gigantene på markedet. Jeg tror naturligvis single-player spill vil leve videre, men til en mye mindre grad enn før. I stedet vil også single-player spill rette seg mot multi-player grupper, slik som Neverwinter Nights gjør. Spillet gir deg muligheten til å drive servere med 64 spillere på en server, samt gir deg muligheten til å koble servere sammen for å skape store ikke-temperære verdener. De fleste vil nok etterhvert kaste seg på onlinespill-markedet, og det blir kanskje dem som ikke har råd til å gjøre det samme, som utvikler single-player spillene. Dette er likevel ingen negativ ting, ettersom jeg tror onlinespill er fremtiden, og at de kan være langt mer interessante enn single-playerspill.

Treffer ganske bra med spådommen sin, men single player har vel ikke blitt så mye mindre.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...