Gå til innhold

Eventyrspillenes utvikling – del 1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om noen som jobber på gamer.no kommer til å lese dette, men jeg vil gi ros for en fantastisk mengde med top notch artikkler osv som dere legger ut!

 

Vi norske gamere bør være stolte over å ha en så god norsk internettside for oss. Dere kommer med retro arikkler, skriver om dere selv (som jeg syntes er topp!), niche spill (kremt, xenoblade...) og jeg elsker alt!!

Fortsett med den supre jobben!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg var liten spillte faren min Colossal Cave Adventure på vår hjemmePC. Husker han hadde flere ark limt sammen hvor han hadde tegnet ett kart over hulen etter hvert som han utforsket den. Jeg husker fortsatt han siterte fra spillet når han støter på en drage i en hule:

 

"Kill dragon"

 

What do you want to kill the dragon with? Your hands?

 

"Yes"

 

You kill the dragon with your hands.

 

 

:D

 

 

Prøvde selv å laste det ned og spille det for noen år tilbake men ble gal av hvordan rom-systemet var lagt opp (grunnen til at faren min tegnet kart for hånd): Hvis du, for eksempel, gikk nord kunne du få en beskrivelse at du gikk igjenom en gang og ned noen trapper før du kom ut i neste rom fra øst siden. Så du måtte huske på at du måtte gå øst fra dette rommet for å komme tilbake fra nordsiden av rommet du kom fra.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen som jobber på gamer.no kommer til å lese dette, men jeg vil gi ros for en fantastisk mengde med top notch artikkler osv som dere legger ut!

 

Vi norske gamere bør være stolte over å ha en så god norsk internettside for oss. Dere kommer med retro arikkler, skriver om dere selv (som jeg syntes er topp!), niche spill (kremt, xenoblade...) og jeg elsker alt!!

Fortsett med den supre jobben!

 

I tillegg er de temmelig flink til å følge opp artiklene de skriver ved å lese kommentarer og delta i diskusjonen rundt. De ser det nok :)

 

Støtter meg til det SimalarioN skrev. Godt å se artkler som nevner spill som er eldre enn undertegnede. Det skjer ikke ofte lenger

Endret av KAS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zork er virkelig et spill som er verdt å nevne her ja. Lenge lenge før min egen tid, både å komme til live og hvertfall min gaming tid. Men med en gang jeg prøvde det via CoD Black Ops (vaske hender) så brukte jeg mer tid på det en resten av spillet.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noen som jobber på gamer.no kommer til å lese dette, men jeg vil gi ros for en fantastisk mengde med top notch artikkler osv som dere legger ut!

 

Vi norske gamere bør være stolte over å ha en så god norsk internettside for oss. Dere kommer med retro arikkler, skriver om dere selv (som jeg syntes er topp!), niche spill (kremt, xenoblade...) og jeg elsker alt!!

Fortsett med den supre jobben!

Tusen takk for varmende ros! Vi jobber kontinuerlig for å gi dere unike leseropplevelser ved siden av det tradisjonelle stoffet, og det er svært motiverende å se at det blir så godt mottatt som i denne tråden.

Lenke til kommentar

Herlig artikkel!

 

Miljøet for interaktiv fiksjon lever jo i beste velgående enda. Det er en ganske arkaisk sjanger, men den byr på en type spillopplevelse man fortsatt ikke finner maken til andre steder, hvor konsepter og ideer er viktigere enn å lage en 3D-simulasjon av en fysisk virkelighet.

 

Amazon ser for øvrig spennende ut. Settingen minner meg om Outcast. :)

Lenke til kommentar

Veldig bra. Nå som det flyter over av informasjon om nye mainstream-titler er det artikler som dette som gjør at jeg trekkes mot ett spillmedie fremfor et annet. Hvem trenger enda en anmeldelse av God of War 3 når man i stedet kan lage noe eget og unikt med innhold som man ikke så lett kan få tak i andre steder.

Lenke til kommentar

Veldig hyggelig lesing dette, moro med slike artikler, fortsett med det :D

 

Dagens MMO'er kan jo også spores tilbake til Colossal Cave Adventure, så det spillet har resultert i mer enn en sjanger. Slik jeg ser det så er forgjengeren til dagens MMO bl.a. MUD, som ble opprinnelig inspirert av Zork som igjen er inspirert av Colossal Cave Adventure.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...