Gå til innhold

Trailer: Thor (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bah, engelskmenn som prøver å si norske ord...

Man kan vel si at Assgard og joten er vel en smule feil :p

For øvrig er jeg litt skuffet over at Thor ikke ser ut som en skikkelig viking. Han ser mer ut som en typisk helt i et middelalderspill.

Tittelen sier jo sitt om hvordan spillet mest sannsynlig kommer til å bli.

Tror ikke jeg noen gang har sett et bra spill med "The Video Game" i tittelen.

Endret av JTBringe
Lenke til kommentar

Blasfemi!

 

Tor så jo ut som en partysvenske!

 

You good sir, deserve a nickle!

 

Lo godt av den kommentaren, men kan ikke si meg annet enn enig. Han ser litt mer macho ut i filmen, men ikke mye. Jeg hadde håpet på Alexander Skarsgård som Thor i filmen, da også i spillet, men den gang ei.

Lenke til kommentar

trur dette kan bli helt ok spill,blir snnenede og se hvordan combatten blir med thors hammer.Og ja det finnes bra film spill,slik som wolverine på ps3n.Men hadde håpet selv at Thor var mer viking aktig ut.Skarin er ganske viking badass i viking battle of asgard spillet som er utrolig bra spill.Jeg skal uansett kjøpe dette for combatten sin skyld.

Lenke til kommentar

Bah, engelskmenn som prøver å si norske ord...

Man kan vel si at Assgard og joten er vel en smule feil :p

For øvrig er jeg litt skuffet over at Thor ikke ser ut som en skikkelig viking. Han ser mer ut som en typisk helt i et middelalderspill.

 

Nå er heller ikke den moderne norske uttalelsen av ordet spesielt lik den norrøne. I mange tilfeller er faktisk den engelske versjonen nærmere fordi den er tatt rett fra norrønt i moderne tid mens disse ordene i skandinavia har fulgt språkutviklingen og fjernet seg ganske langt fra røttene. Engelsk har også bevart th-lyden som er karakteristisk ved gamle germanske språk.

 

Thor er en av de eldste marvel-karakterene og designet hans er klassisk. De kunne umulig å ha endret på det; det er sånn alle marvel-fans forventer at han skal se ut.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For øvrig er jeg litt skuffet over at Thor ikke ser ut som en skikkelig viking.

 

Skuespilleren til "Thor" var nå i det minste temmelig nordeuropeisk.

 

"Heimdall", derimot, spilles av en neger:

 

heimdall-elba-thor.jpg

 

Heimdallr ble av mine forfedre kalt den hvite åsen/guden, og var vokteren av Bifrost , overgangen til den høyeste verdenen. Han var også ansvarlig for å på oppdrag av Odhinn ha "oppgradert" menneskeheten tre ganger (ved å blande sitt gudeblod med oss), til han omsider lykkedes i å skape Jarl (kan leses i Rígsþula).

 

Hva blir Hollywood's neste sinnsyke påfunn? En film basert på en eller annen afrikansk stammemytologi hvor en av de viktigste gudene spilles av en lys og blåøyd skandinav? Men dette er sikkert ikke politisk korrekt nok. :closedeyes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...