Gå til innhold

– Neste konsollgenerasjon blir den siste (X360, Wii, PS3)


Anbefalte innlegg

Du burde prøve Need for Speed hot pursuit, hele spillet er basert rundt high score listene til vennene dine.

Jeg har N4S HP, og det er absolutt et helt greit/bra spill... Highscorelistene derimot har jeg lite sansen for, da dette er et spill jeg vil komme LANGT i - i singel player. Har lite til overs for nettspill generelt, dessuten har jeg ingen venner... :)

 

Vel - ikke online ihvertfall. Ikke alle er i en situasjon hvor alle i vennekretsen er gamere - jeg kjenner faktisk INGEN. Kan vel være derfor jeg mye heller spiller singelplayer og nesten uten unntak aldri på nett - bortsett fra nevnte TrackMania.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Å påsta at konsollene vil dø ut er et talentløst utsagn. en konsoll til 1700kr spiller akkurat de samme spilla som en pc til 10000kr kan så hvem i all verden gidder å bruke pc da? En pc er jo til for å skrive slike ting som dette........

 

og btw, neste generasjons konsoller vil hete: Xbox og Playstation

andre navn som ps4 og xbox720 vil være selvskudd.

Jeg trenger ikke en tv til 18.000 for å spille mine spill. Ser du hvor teit argumentet ditt er?

Jeg har en snart 4 år gammel PC som jeg har satt inn et grafikkort til 1700,- i som kan spille mer ellerm indre alle nyeste spillene på 1920x1080p og medium/høye innstillinger (ikke AA) uten for store problemer. Om en skal ha en PC som kan spille lave/medium innstillinger på 720p, så krever det enda mindre. Å komme med teiteste argumentet om at en må ut med 10.000 for å kunne spille PC-spill er idioti.

 

Så neste generasjon konsoll håper jeg blir en PC med litt enklere støtte for konsoll-egenskaper, som spill og slikt.

Vi får sette vår lit til Valve :p .

Nettop siden de fleste spill er multiplatform trenger du ikke en kjempepc for å kjøre dem, har du en relativt grei pc ellers treger du bare grafikkortet.

Du trengte en ganske kraftig pc når Xbox360 ble lansert, du vil også trenge en rimelig kraftig pc når du skal spille spill som også kommer til xbox720

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig at det enda er mulig å diskutere akkurat det der. I PS3en sitter det et (litt) modifisert Nvidia Geforce 7800 skjermkort, vet dere hvor mange generasjoner gammelt det faktisk er? 6...

 

Denne kommentaren var god. Tror du virkelig at det kun er skjermkortet som bidrar??? Hva med den 8 kjerners cellprosossoren på 3gighertz? Du har virkelig IKKE peiling på hva du snakker om. Det er en grafikk syntezeiser som står i PS3, Xboxen har et skjermkort som man kan sammenligne med PCer. Jeg har selv en bærbar PC med i7prosossor her den kjøpte jeg rundt juletider, den har fire kjerners prosessor og et temmelig heftig skjermkort Geforce480m, Men jeg kan ikke kjære mer en 1080p og high (med antialias noe nedskrudd) da får jeg 35-40frames på Battlefield bad company 2 og det er overhodet ingen tvil om at Kill Zone 3 har bedre grafikk!! Derfor kan man virkelig IKKE si at konsollene holder noe tilbake, for det er MANGE PCer som ikke klarer å kjøre nye spill på maks.

 

Det er ikke kun skjermkortet, men skjermkortet er veldig viktig, også i PS3. Det har siden PS3 ble "født" blitt argumentert heftig for hvordan den utrolige cell-CPUen skulle endre alt og er så fantastisk. Det viser seg ikke i praksis. O du vil så kan du jo se på x360 for å få det bekreftet, x360s skjermkort er bare noe kraftigere enn det i PS3, til tross for det så er ikke grafikken noe bedre på PS3 enn på x360. Så kan du sammenlikne x360-kortet med PCer, konklusjonen blir det samme, de ligger langt langt bak.

 

Det eneste eksemplet ditt illustrerer er jo at skjermkort er viktig for grafisk ytelse. Det vil alltid være mange PCer på markedet med dårlig grafikkytelse, fordi en PC er en spesialmaskin med forskjellige bruksområder. Serveren min feks hr et gammel PCI-skjermkort. Å bruke det som argument er ganske søkt. (videre kjører du jo sågar på høyere oppløsning enn PS3en din klarer med et tilsvarende spill....)

 

AtW

 

 

Dette er en spennende diskusjon, men jeg mener jo at cell-prosessoren har nettopp vist at PS3 er helt på høyde med PC når det gjelder de ekslusive spillene. GoW3, Uncharted3 og ikke minst Kill Zone3. Men selvsagt kan man kjøpe en ny PC til 10.000 kroner som blåser alt, men hvor er den bedre jo nettopp på oppløysning og detaljer. Så om man mener det er god grafikk, kan jeg ikke si noe imot det. Multiplatform spillene har stort sett hvert bedre fordi de utnytter stort sett bare skjermkortet. Så det er selvsagt i kombinasjon med dette at PS3 fremdeles holder stand.

 

Men viktig ting som jeg har lyst til å si:

 

HVA ER GOD GRAFIKK??

 

Jeg mener at grafikk må man dele inn i:

1) Lyssetting

2) Teksturer og polygoner,

3) Animasjon (motion capture og nå motion skanning!),

4) Fargebruk og estetikk

5) Oppløsning og ja...oppløsning

 

Da nytter det ikke å komme å si at konsollene holder utviklingen tilbake. Da går det på kreativitet og nyskaping.

Da har vi som jeg har sagt mange ganger før: Uncharted med den beste lyssettingen

Kill Zone med utrolige mange polygoner og flotte teksturer

La Noir med nyskaping innen animasjon osv... her er det kanskje ikke "kvantesprang" men helt klart utvikling. Utfra dette

mener jeg at han godeste Yeril og Crytek er på bærtur sammen med alle som opphøyer PC og dets hardware. Dette er etter mitt hodet sakens kjerne angående grafikk!!! Så det så!!! B) B)

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

 

Dette er en spennende diskusjon, men jeg mener jo at cell-prosessoren har nettopp vist at PS3 er helt på høyde med PC når det gjelder de ekslusive spillene. GoW3, Uncharted3 og ikke minst Kill Zone3. Men selvsagt kan man kjøpe en ny PC til 10.000 kroner som blåser alt, men hvor er den bedre jo nettopp på oppløysning og detaljer. Så om man mener det er god grafikk, kan jeg ikke si noe imot det. Multiplatform spillene har stort sett hvert bedre fordi de utnytter stort sett bare skjermkortet. Så det er selvsagt i kombinasjon med dette at PS3 fremdeles holder stand.

 

Men viktig ting som jeg har lyst til å si:

 

HVA ER GOD GRAFIKK??

 

Jeg mener at grafikk må man dele inn i:

1) Lyssetting

2) Teksturer og polygoner,

3) Animasjon (motion capture og nå motion skanning!),

4) Fargebruk og estetikk

5) Oppløsning og ja...oppløsning

 

Da nytter det ikke å komme å si at konsollene holder utviklingen tilbake. Da går det på kreativitet og nyskaping.

Da har vi som jeg har sagt mange ganger før: Uncharted med den beste lyssettingen

Kill Zone med utrolige mange polygoner og flotte teksturer

La Noir med nyskaping innen animasjon osv... her er det kanskje ikke "kvantesprang" men helt klart utvikling. Utfra dette

mener jeg at han godeste Yeril og Crytek er på bærtur sammen med alle som opphøyer PC og dets hardware. Dette er etter mitt hodet sakens kjerne angående grafikk!!! Så det så!!! B) B)

 

Når man snakker om å holde tilbake, så er det snakk om grafikkenpå et teknisk nivå, ikke ting som fargebruk o.l. Det er ingen ekslusiver som er i nærheten av PC-nivå på grafikken. Noen er på bærtur og opphøyer en viss type hardware, det er det liten tvil om. Crytek er det neppe...

 

AtW

Lenke til kommentar

Filosofius*

 

Å i det heletatt prøve å sammenligne PS3 og Xbox 360 grafisk med PC er å skyte seg selv i foten. Teknologien er gammel. Oppløsningen er SJELDENT 1080p, det er ofte nedskalert. Det er lite AA. Det er lite AF. Det er lav fillrate. Det har lite teksturminne etc.

 

Men en ting er sikkert, de pusher MYE ut av aldrene hardware. Skulle bare mangle med all den tiden til å optimalisere!

Lenke til kommentar

Kreative mennesker vil alltid forutse sitt hjertebarn sin premature død. Ikke for å få oppmerksomhet, men fordi de faktisk genuint tror på det.

 

Bare se på Avante Garde bevegelsene innenfor film på 50-tallet. De trodde kinoen var en strandet spermhval som febrilsk hikstet etter oksygen mens den ble kvelt. Yeah right.

Lenke til kommentar

Kreative mennesker vil alltid forutse sitt hjertebarn sin premature død. Ikke for å få oppmerksomhet, men fordi de faktisk genuint tror på det.

 

Bare se på Avante Garde bevegelsene innenfor film på 50-tallet. De trodde kinoen var en strandet spermhval som febrilsk hikstet etter oksygen mens den ble kvelt. Yeah right.

 

Siden jeg er en kvasikunster selv, kan jeg ikke noe annet enn å innrømme at du har helt rett i det. Men samtidig hadde vi hatt skremmende lite utvikling om det ikke hadde vært for slike mennesker, verden går ikke videre med noen arbeidsmaur uten fantasi. :) Nå tenker jeg ikke på moral og etikk.

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Filosofius*

 

Å i det heletatt prøve å sammenligne PS3 og Xbox 360 grafisk med PC er å skyte seg selv i foten. Teknologien er gammel. Oppløsningen er SJELDENT 1080p, det er ofte nedskalert. Det er lite AA. Det er lite AF. Det er lav fillrate. Det har lite teksturminne etc.

 

Men en ting er sikkert, de pusher MYE ut av aldrene hardware. Skulle bare mangle med all den tiden til å optimalisere!

 

Mulig jeg skyter meg selv litt i foten, men når man snakker om grafikk så har jeg enda tilgode å se at dere som mener jeg tar feil, henviser til noe bedre. Noen eksempel takk, nytter ikke å bare sitte å snakke om hvor mange polygoner kan presses inn og hvor mange teksturer det er på skjermen. Ta en benchmark, utrolige detaljer men RÆVA modellering og merkelig grafikk. (Skjønner at den er laget for å vise ytelse) men GRAFIKK har ikke bare med teknikk å gjøre, er det så sabla vanskelig å forstå?????

Lenke til kommentar

 

Dette er en spennende diskusjon, men jeg mener jo at cell-prosessoren har nettopp vist at PS3 er helt på høyde med PC når det gjelder de ekslusive spillene. GoW3, Uncharted3 og ikke minst Kill Zone3. Men selvsagt kan man kjøpe en ny PC til 10.000 kroner som blåser alt, men hvor er den bedre jo nettopp på oppløysning og detaljer. Så om man mener det er god grafikk, kan jeg ikke si noe imot det. Multiplatform spillene har stort sett hvert bedre fordi de utnytter stort sett bare skjermkortet. Så det er selvsagt i kombinasjon med dette at PS3 fremdeles holder stand.

 

Men viktig ting som jeg har lyst til å si:

 

HVA ER GOD GRAFIKK??

 

Jeg mener at grafikk må man dele inn i:

1) Lyssetting

2) Teksturer og polygoner,

3) Animasjon (motion capture og nå motion skanning!),

4) Fargebruk og estetikk

5) Oppløsning og ja...oppløsning

 

Da nytter det ikke å komme å si at konsollene holder utviklingen tilbake. Da går det på kreativitet og nyskaping.

Da har vi som jeg har sagt mange ganger før: Uncharted med den beste lyssettingen

Kill Zone med utrolige mange polygoner og flotte teksturer

La Noir med nyskaping innen animasjon osv... her er det kanskje ikke "kvantesprang" men helt klart utvikling. Utfra dette

mener jeg at han godeste Yeril og Crytek er på bærtur sammen med alle som opphøyer PC og dets hardware. Dette er etter mitt hodet sakens kjerne angående grafikk!!! Så det så!!! B) B)

 

Når man snakker om å holde tilbake, så er det snakk om grafikkenpå et teknisk nivå, ikke ting som fargebruk o.l. Det er ingen ekslusiver som er i nærheten av PC-nivå på grafikken. Noen er på bærtur og opphøyer en viss type hardware, det er det liten tvil om. Crytek er det neppe...

 

AtW

 

Flink til å snakke om genrelle ting og tang du. Kan du henvise til noen eksempler også eller? Nå var vel estetikk og farge bruk 1 punkt da. Hehehe..du leste de andre punkta også eller? Hva med motion skanning, det skaper den mest realistisk og levende animasjonen. Et spill EKSKLUSIVT spill til konsoller. Du snakker om ekslusive spill til PC? Ja, er det WOW du er så begeistret for da?

 

Ps. Jeg opphøyer ikke PS3, men jeg synes man får utrolig mye for pengene og den har holdt seg fantastisk bra, så det er jeg imponert over. Selvsagt skal jeg har Battlefield 3 til PC, om den versjonen er overlegen. Jeg prøver bare å se litt nyanser når det gjelder grafikk, der framstår du som meget trangsynt.

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Flink til å snakke om genrelle ting og tang du. Kan du henvise til noen eksempler også eller? Nå var vel estetikk og farge bruk 1 punkt da. Hehehe..du leste de andre punkta også eller? Hva med motion skanning, det skaper den mest realistisk og levende animasjonen. Et spill EKSKLUSIVT spill til konsoller. Du snakker om ekslusive spill til PC? Ja, er det WOW du er så begeistret for da?

 

Ps. Jeg opphøyer ikke PS3, men jeg synes man får utrolig mye for pengene og den har holdt seg fantastisk bra, så det er jeg imponert over. Selvsagt skal jeg har Battlefield 3 til PC, om den versjonen er overlegen. Jeg prøver bare å se litt nyanser når det gjelder grafikk, der framstår du som meget trangsynt.

 

Å ha bedre motion capture har med produksjonen av spilelt å gjøre, ikke det teknsike med grafikken. Det er to separate problemstillinger, god grafikk kan ha dårlig motion, dårlig grafikk kan ha bra animasjon. Jeg snakekr ikke om spill som er ekslusive til PC, jeg snakker om spill generelt.

 

Det er ikke nyanser å påstå at PC ikke er bedre på grafikk, er det noe som er trangsynt, så er det å påstå noe slikt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Flink til å snakke om genrelle ting og tang du. Kan du henvise til noen eksempler også eller? Nå var vel estetikk og farge bruk 1 punkt da. Hehehe..du leste de andre punkta også eller? Hva med motion skanning, det skaper den mest realistisk og levende animasjonen. Et spill EKSKLUSIVT spill til konsoller. Du snakker om ekslusive spill til PC? Ja, er det WOW du er så begeistret for da?

 

Ps. Jeg opphøyer ikke PS3, men jeg synes man får utrolig mye for pengene og den har holdt seg fantastisk bra, så det er jeg imponert over. Selvsagt skal jeg har Battlefield 3 til PC, om den versjonen er overlegen. Jeg prøver bare å se litt nyanser når det gjelder grafikk, der framstår du som meget trangsynt.

 

Å ha bedre motion capture har med produksjonen av spilelt å gjøre, ikke det teknsike med grafikken. Det er to separate problemstillinger, god grafikk kan ha dårlig motion, dårlig grafikk kan ha bra animasjon. Jeg snakekr ikke om spill som er ekslusive til PC, jeg snakker om spill generelt.

 

Det er ikke nyanser å påstå at PC ikke er bedre på grafikk, er det noe som er trangsynt, så er det å påstå noe slikt.

AtW

 

 

Hehe...La oss være enig om at vi er uenig. Tror ikke vi kommer til noen felles enighet, vi blir nok sittende på hver vår tue her. <_<

Jeg har en følelse av at du hadde blitt den perfekte politiker. Du er meget flink til å snakke generelt uten å komme med spesifikke eksempel. :rolleyes:

Endret av Filosofius
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg kanskje å bli gammel (i gamer-år), men jeg merker at jeg er litt konservativ overfor ideen om å kun spille via cloudservere eller lignende. Noe av moroa med gaming utover selve spillingen synes jeg ligger i det å samle på fysiske spill og konsoller omtrent som til et bibliotek eller en trofésamling. Det har jo mange forskjellige konsolldesign, typer kontroller og spillcover, noen med lekker cover-art eller forseggjorte spesialutgaver. Tenken på å sitte i en naken leilighet med verken spill eller konsoller i hyllene - kanskje bare en liten anonym boks ved siden av TV'en - gjør meg deprimert.

 

 

 

En slik holdning får deg heller til å virke 12 år enn gammel. Jeg kan ikke bli kvitt plastplatene fort nok og drømmer om at Onlive dominerer.

Men det vil aldri skje fordi det er for mange av deg, dessverre.

Lenke til kommentar

Og du er fryktelig flink til å komme med personkarakteristikker som har veldig lite med diskusjonen å gjøre. Konsentrerer deg om sakens kjerne fremover, Filosofius.

 

Jeg kjenner ovehodet ikke noen av disse personene jeg diskuterer med, men svarer utfra det som blir diskutert og skrevet, dersom noen føler seg støtt av at jeg har sagt for eksempel snever, trangsynt og at noen snakker som en politiker, så beklager jeg selvsagt det.

 

Men altså her på forumet blir folk kalt idioter, duster osv....det mener jeg er å gå for langt. Og jeg kan ikke se at moderator har gjort så mye med det og ikke løftet noen advarende pekefinger på det. Tror du skal konsentrer deg mer om det heretter. Så sier nok folk ifra om jeg går for langt. I en diskusjon må man få lov å karakteriser det som blir sagt.

 

Var det ikke du som påstod at folk hisset seg opp fordi vi kommenterte at du hadde vært rask med å konkludere i den dårlige artikkelen din??

Lenke til kommentar

Nå begynner jeg kanskje å bli gammel (i gamer-år), men jeg merker at jeg er litt konservativ overfor ideen om å kun spille via cloudservere eller lignende. Noe av moroa med gaming utover selve spillingen synes jeg ligger i det å samle på fysiske spill og konsoller omtrent som til et bibliotek eller en trofésamling. Det har jo mange forskjellige konsolldesign, typer kontroller og spillcover, noen med lekker cover-art eller forseggjorte spesialutgaver. Tenken på å sitte i en naken leilighet med verken spill eller konsoller i hyllene - kanskje bare en liten anonym boks ved siden av TV'en - gjør meg deprimert.

 

 

 

En slik holdning får deg heller til å virke 12 år enn gammel. Jeg kan ikke bli kvitt plastplatene fort nok og drømmer om at Onlive dominerer.

Men det vil aldri skje fordi det er for mange av deg, dessverre.

 

Tror du kan slappe helt av. Onlive kommer nok, og omsider vil nok også Microsoft og Sony henge seg på. De har allerede gjort det, men sine respektive onlinebutikker. (Første skritt.. da vel og merke!)

 

Jeg håper det blir begge deler, for jeg vil gjerne ha den plastikkplata i min samling, men ser iforhold til piratkopiering og at man slipper å oppgradere maskinvare at onlive er bra, men der stopper det. Hater tanken om at man ikke kan sitte offline og spille for seg selv på hytta eller hvor som helst uten at man må ha 3-5MB linje...hmmm...

Lenke til kommentar

Og du er fryktelig flink til å komme med personkarakteristikker som har veldig lite med diskusjonen å gjøre. Konsentrerer deg om sakens kjerne fremover, Filosofius.

 

Jeg kjenner ovehodet ikke noen av disse personene jeg diskuterer med, men svarer utfra det som blir diskutert og skrevet, dersom noen føler seg støtt av at jeg har sagt for eksempel snever, trangsynt og at noen snakker som en politiker, så beklager jeg selvsagt det.

 

Men altså her på forumet blir folk kalt idioter, duster osv....det mener jeg er å gå for langt. Og jeg kan ikke se at moderator har gjort så mye med det og ikke løftet noen advarende pekefinger på det. Tror du skal konsentrer deg mer om det heretter. Så sier nok folk ifra om jeg går for langt. I en diskusjon må man få lov å karakteriser det som blir sagt.

 

Var det ikke du som påstod at folk hisset seg opp fordi vi kommenterte at du hadde vært rask med å konkludere i den dårlige artikkelen din??

 

Verste er vel at du tydeligvis ikke selv ser hvor håpløst barnslig disse stadige stikkene er.

 

Nuvel virker som om de tekniske argumentene ikke er interessant for deg fordi man ikke bruker eksempler, men hva er egentlig poenget med det? Dersom jeg sier at jeg synes ET på atari er grafisk langt bedre enn feks uncharted 2 vil jeg for det første være en idiot, og for det andre er man nødt til å bringe teknikken inn på bane dersom man skal "argumentere" mot et så håpløst utsagn. Når det er sagt så synes jeg samtlige titler jeg har spilt (eller sett spilt) både på pc og konsoll ser laaangt bedre ut på førstnevnte enn på konsoll. Det være seg Bc2, Risen, The Witcher, Modern Warfare 2, Gta 4eller flere. Ingen av de eksklusive spillene jeg har prøvd som ligger over alt annet heller. Videre ser det for min del ut til at som om grafikken i The Witcher 2 og Battlefield 3 (på pc)vil blåse alt annet jeg har sett av banen.

 

Mine (og dine) personlige meninger av hvordan vi opplever det grafiske er til syvende og sist nokså irrelevante, men å generelt argumentere for at konsollene teknisk sett ikke bremser den grafiske utviklingen blir bare dumt. Legg merke til at jeg overhodet ikke synes dette er noe et problem, det gjør nemlig levetiden på pcene langt bedre enn før, og får i tillegg utviklere til å fokusere mer på gameplay og innlevelse, noe som for min del er langt viktigere enn "amagad feeeeeet grafikk her da" faktoren.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Filosofius, før du behersker bruk av spørsmålstegn og utropstegn så tar jeg alt du sier med en klype salt.

 

Cell prosessoren var helt grei den, da den kom i 2006 og antall Hz betydde mer enn det gjør nå. I dag har arkitekturen veldig mye å si på hvor rask en CPU er, og jeg er rimelig sikker (dog ikke 100%, jeg jobber ikke for Intel) på at dagens i7 prosessorer yter bedre enn Cell, til tross for færre kjerner og mindre Hz per kjerne. Uansett så er skjermkortet flaskehalsen i PS3, det kan du være bra sikker på.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Nå begynner jeg kanskje å bli gammel (i gamer-år), men jeg merker at jeg er litt konservativ overfor ideen om å kun spille via cloudservere eller lignende. Noe av moroa med gaming utover selve spillingen synes jeg ligger i det å samle på fysiske spill og konsoller omtrent som til et bibliotek eller en trofésamling. Det har jo mange forskjellige konsolldesign, typer kontroller og spillcover, noen med lekker cover-art eller forseggjorte spesialutgaver. Tenken på å sitte i en naken leilighet med verken spill eller konsoller i hyllene - kanskje bare en liten anonym boks ved siden av TV'en - gjør meg deprimert.

 

 

 

En slik holdning får deg heller til å virke 12 år enn gammel. Jeg kan ikke bli kvitt plastplatene fort nok og drømmer om at Onlive dominerer.

 

Hvorfor må det være enten eller?

Hvorfor kan ikke folk som meg og Spartakus få muligheten til å ha samle-glede samtidig som du kan lagre spill på PCen eller bruke Onlive?

 

Men det vil aldri skje fordi det er for mange av deg, dessverre.

 

Er det noe jeg er lei så er det slik "This town ain't big enough for the both of us" prat, det er greit nok at du ikke har behøv for plastplater, men det må jo gå an å ha et rimelig syn på det hele i stedet for å tenke "Håper alt blir slik JEG vil det skal bli og ikke DERE".

Lenke til kommentar

Filosofius, før du behersker bruk av spørsmålstegn og utropstegn så tar jeg alt du sier med en klype salt.

 

Cell prosessoren var helt grei den, da den kom i 2006 og antall Hz betydde mer enn det gjør nå. I dag har arkitekturen veldig mye å si på hvor rask en CPU er, og jeg er rimelig sikker (dog ikke 100%, jeg jobber ikke for Intel) på at dagens i7 prosessorer yter bedre enn Cell, til tross for færre kjerner og mindre Hz per kjerne. Uansett så er skjermkortet flaskehalsen i PS3, det kan du være bra sikker på.

 

Hehehe...før jeg behersker spørsmålstegn og utropstegn. Så om innholdet er perfekt, så blir det revnene likegyldig siden jeg er elendig på?????????? Nei, da er det jo ikke mer å si om den saken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Du vant!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...