Gå til innhold

Anmeldelse: Total War: Shogun 2 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det du nenver som trekk ser ikke jeg på som så veldig seriøst, så jeg tror dette blir veldig bra :D

Mods er jo alltid kjernen i Total War-spillene også (satt litt på spissen) så for min del (etter å ha testet demoen og diverse mods til den ekstensivt) tror jeg at dette blir en god 9/10 for min del.

Lenke til kommentar

Litt teit å klage på aksenten og sjøslagene. Sjøslagene var til tider kjedelige i Empire, men tror her de er mer morsomme ettersom båtene krever litt mer "nærkamp"? Har jeg rett der?

 

Gleder meg til å kjøre dette på mitt ATI Radeon HD6950. :) Det vil være EEEpisk grafikk :). :whistle: B) :D

Lenke til kommentar

Bare en bitteliten advarsel: Den versjonen anmelder spilte, kjører på DX11. Creative Assembly, (utviklerne) la ut en kunngjøring fire dager før europeisk utgivelse som gjorde det klart at DX11, DX10.1 og DX10-støtte vil bli trukket fra det utgitte spillet, og ikke slippes før rundt en måned senere, (senest i april), gjennom en oppdatering.

 

Som et resultat kjører Total War: Shogun 2 kun på DX9, hvilket er det samme som i demoen. Dette vil si at det utgitte spillet ikke har muligheten til å benytte Anti-Aliasing (i det hele tatt), har vesentlig svakere teksturer, svakere "lighting" og "shading", samt muligens noe svekket ytelse for enkelte.

 

Alle de offisielle anmelderne fikk tilsendt en egen versjon som støtter DX11.

 

 

http://forums.totalwar.com/showthread.php/9307-NO-DX-11-to-Release-!

 

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=433475

Lenke til kommentar

Bare en bitteliten advarsel: Den versjonen anmelder spilte, kjører på DX11. Creative Assembly, (utviklerne) la ut en kunngjøring fire dager før europeisk utgivelse som gjorde det klart at DX11, DX10.1 og DX10-støtte vil bli trukket fra det utgitte spillet, og ikke slippes før rundt en måned senere, (senest i april), gjennom en oppdatering.

 

Som et resultat kjører Total War: Shogun 2 kun på DX9, hvilket er det samme som i demoen. Dette vil si at det utgitte spillet ikke har muligheten til å benytte Anti-Aliasing (i det hele tatt), har vesentlig svakere teksturer, svakere "lighting" og "shading", samt muligens noe svekket ytelse for enkelte.

 

Alle de offisielle anmelderne fikk tilsendt en egen versjon som støtter DX11.

 

 

http://forums.totalwar.com/showthread.php/9307-NO-DX-11-to-Release-!

 

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=433475

 

Samme skjer jo med Crysis 2 ? Hva er det som skjer ? Hvorfor går dem tilbake til DX9 ? 2 generasjoner unna. Noe windows oppdatering som feiler totalt eller ? Så snodig at to spill lanseres med samme problemet nå.

Lenke til kommentar
Samme skjer jo med Crysis 2 ? Hva er det som skjer ? Hvorfor går dem tilbake til DX9 ? 2 generasjoner unna. Noe windows oppdatering som feiler totalt eller ? Så snodig at to spill lanseres med samme problemet nå.

 

I følge Creative Assembly selv, så trakk de DX11-støtte i siste liten fordi de ønsket å "finpusse" den. Finpusse den i en måned, tydeligvis. :huh:

 

Hva Crysis 2 angår, aner jeg ikke. ante ikke at Crysis 2 gikk tilbake til DX9 en gang, jeg.

Endret av St!gar
Lenke til kommentar

fer veldig mye likt napoleon total war om du tar ein tapet kniv og finner ein japansk designer må eg seie:P synest die kunne vært bedre tech...meiner "art" tree som er ganske kjedlige.

 

men eg er gla for vi la vekk dei stygge muskedunderen( er eit par igjen) men foretreker eit regn med brennende piler i stedet for;)

 

det er ikkje like bra som det første (bortset fra AI er sykt forbedret motsetning til shogun 1) så er det ellers ganske konge

Lenke til kommentar
Dette viste seg å være en bedre strategi enn forventet da mine motstandere så ut til å mislike å sende soldater over sjøen.

NÆH? Et Total War-spill hvor AI-en ikke liker båter?

 

Leste en annen anmeldelse der anmelderen ble invadert fra sjøen. Har vel spillt Shogun 2 i 8 timer nå selv. Mye multiplayer, men har spillt campaign en del også. Vinner langsomt en stor krig for øyeblikket. Motstanderen har ikke sendt styrker fra sjøen (deler grense, og den klarte i tillegg å få military access fra naboen mellom oss), men den har klart å knuse den lille flåten min, og tvinge de overlevende handelsskipene mine hjem. Det gjorde den et par turns etter at den erklærte krig.

 

MP virker bra, bortsett fra stats-systemet som er helt ødelagt. Blandt annet virker det som om samtlige får et "dishonourable coward"-stempel som egentlig skal gis til disconnectere, og naval battles telles enten ikke eller går som land battles. XP, unlocks osv ser ut til å funke bra, så det er ingen stor sak. Gøy å lage egen banner og fargelegge troppene som man vil. Tar som regel noen få sekunder for matchmakeren å finne en motstander. Vant et par battles i starten, og ble ranket opp, virker som om det ble tøffere motstand etter det. Dette blir nok det første TW-spillet jeg spiller mer enn et par runder MP i :)

 

Av det jeg husker fra Empire (hoppet over Napoleon) er naval battles mye bedre. Du har en haug forskjellige skip, bla. småskip med en form for granater som kastes, musketter eller bueskyttere, små kanonskip, og en del større saker. God variasjon der, førsteintrykket er i allefall bra.

 

Land battles er for min del utrolig bra, deilig med melee-units i TW igjen.

 

Settingen har vel sine fordeler og ulemper. Det føydale Japan er utrolig kult, men jeg savner jo litt variasjon. Men stemninga er utrolig bra. Har ingen problem med voice actorene, musikken og lyden er konge og grafisk er det ikke akkurat stygt når alt er stillt inn på det høyeste. Skal vel gå an å force AA utenfor spillet, men jeg har ikke orket å eksperimentere med det enda.

 

Alt i alt er jeg storfornøyd, 9/10 for min del :)

Endret av Ograv
Lenke til kommentar

Elsker Shogun 2 for det som tilføres av dybde rpg, teknologi m.m.

110% enig med anmelder at f.eks Medieval's store forskjeller i enhetssammensetningen for de forskjellige nasjonene er Shogun 2's store akkileshæl.

Forskjellene mellom de ulike fraksjonene er uhyre liten på enhetsnivå, så den største forskjellen er geografisk plassering.

I Medieval kunne du velge en nasjon som hadde fundamentalt forskjellige enheter enn en annen nasjon. Arab, viking, teutonic, proffesjonelle engelske/franske, maurere, øst nasjonene, genoa/venetia og byzantine. Alle disse fraksjonene og enda bedre ned på nasjons nivå hadde store indiviuelle forskjeller i styrker som var tilgjengelige. I Shogun virker 90%+ av styrkene være tilgjengelig for alle.

 

Dette gjør Medieval med Stainless Steel til min soleklare TW favoritt, og er et av de spillene jeg har flest spilltimer i.

Shogun 2 har ikke det potensialet i spilltid, men i dybde overgår det Medieval.

Så mod'e miljøet og en forhåpentligvis at de går igjennom historien på nytt gjør Shogun 2 til en selvfølge for meg, som jeg håper å kunne spille i flere år fremover. Forhåpentligvis betyr det ->Rome ->Medieval igjen.

Lenke til kommentar

Kan noen utdype litt mer om co-op mulighetene? Da tenker jeg på samarbeidende lagspill, ikke skirmishes eller disse drop-in kampene. Artikkelskriveren var veldig knapp rundt dette området.

 

Jeg fikk med meg at det var mulig for to spillere å styre hver sin tropp i samme hær. Men hvordan fungerer det i "strategi-modusen"? En spiller som flytter alle hærene på kartet, og den andre kan bare joine inn når det er snakk om kamp?

 

Finnes det egne kampanjer vellegnet for co-op?

 

Hvis spillet åpner opp for et mini strategi-lan, så må det nesten prøves.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...