Gå til innhold

Diablo 3 påvei til din konsoll?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å lage et spill til pc uten å ta hensyn til konsoller for deretter å prøve å få det portet over til konsoller har jeg ingenting imot. Se feks på Risen, fantastisk til pc, hadde også en konsollport uten at jeg merket mye til det. Nå var visstnok konsollversjonen elendig men det er en annen diskusjon :p.

 

Problemet oppstår jo når man legger begrensninger i pc versjonen og da spesielt ui, eller bare direkte porter en konsollversjon over til pc. Da blir resultatet som regel dårlig. Kunne egentlig ikke se for meg at Blizzard går i den fellen, men så kom jeg på fiaskoen bnet 2.0, og ble plutselig usikker.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Hadde det vært et annet selskap en Blizzard så hadde jeg kanskje vært noe usikker på om dette ville bli bra. Men at det i tillegg er et rimelig "simpelt" spill som Diablo så vil det nok funke veldig bra på konsoll uten at det vil påvirke PC utgaven.

 

Blizzard med et spill som Diablo er jo ikke dumme og skjønner at dem kan nå millioner med kunder ved å lage en konsoll utgave...

Lenke til kommentar

Krysser fingrer og tær... -for at det IKKE kommer til konsoll! Konsollifisering av spill som burde holdt seg til PC er en pest som ødelegger spill gameplay messig. <_<

 

Du vet kanskje ikke at Diablo kom på Playstation i 1998?

 

Jeg syns dette er hyggelig nytt, og tror ikke Blizzard lar seg påvirke allverden. Skal dette spillet være interessant for meg er nok konsollversjonen veien å gå.

 

 

 

Lenke til kommentar

Det å lage et spill til pc uten å ta hensyn til konsoller for deretter å prøve å få det portet over til konsoller har jeg ingenting imot. Se feks på Risen, fantastisk til pc, hadde også en konsollport uten at jeg merket mye til det. Nå var visstnok konsollversjonen elendig men det er en annen diskusjon :p.

 

Problemet oppstår jo når man legger begrensninger i pc versjonen og da spesielt ui, eller bare direkte porter en konsollversjon over til pc. Da blir resultatet som regel dårlig. Kunne egentlig ikke se for meg at Blizzard går i den fellen, men så kom jeg på fiaskoen bnet 2.0, og ble plutselig usikker.

 

0_o Battlenet 2.0 fiasko ? Du kødder sant ? Aner du hvor mange som bruker det og hvor mye nytt det introduserte ?

Er one of a kind og burde være i historiebøkene for tidenes råeste system spør du meg. Er en grunn til at millioner sitter og spiller enda.

Lenke til kommentar

Det å lage et spill til pc uten å ta hensyn til konsoller for deretter å prøve å få det portet over til konsoller har jeg ingenting imot. Se feks på Risen, fantastisk til pc, hadde også en konsollport uten at jeg merket mye til det. Nå var visstnok konsollversjonen elendig men det er en annen diskusjon :p.

 

Problemet oppstår jo når man legger begrensninger i pc versjonen og da spesielt ui, eller bare direkte porter en konsollversjon over til pc. Da blir resultatet som regel dårlig. Kunne egentlig ikke se for meg at Blizzard går i den fellen, men så kom jeg på fiaskoen bnet 2.0, og ble plutselig usikker.

 

0_o Battlenet 2.0 fiasko ? Du kødder sant ? Aner du hvor mange som bruker det og hvor mye nytt det introduserte ?

Er one of a kind og burde være i historiebøkene for tidenes råeste system spør du meg. Er en grunn til at millioner sitter og spiller enda.

 

Nå er det en stund siden jeg avinstallerte Sc2 så noe er kanskje forbedret, men jeg skulle gjerne vite hva alt det nye revolusjonerende som ble introdusert i bnet 2.0 som ikke allerede fantes i bnet var (og ofte ble gjort bedre da i mine øyne). Det jeg kommer på er cross-game chat (a la steam) funksjonaliteten som er veldig bra, samt facebook integrasjon (hurramegrundt). Jeg syntes uien var forferdelig, chat channels fantes ikke. Du måtte gjennom et knotete party system eller real life id (som jeg fortsatt ikke ser noe godt poeng med) bare for å kunne kommunisere. Custom map/ums opplegget var hårreisende elendig (popularity systemet, click for more maps etc). Hva står vi igjen med da? Et system for matchmaking, som i og for seg fungerer godt, men som har lite med oppbygningen av bnet 2.0 å gjøre

 

Grunnen til at millioner bruker det vil jeg tro har mye mer med det at Sc2 er et meget godt spill å gjøre, og da spesielt multiplayer. Selv om alt sammen er mine personlige meninger, så er det ingen tvil om at mottagelsen til bnet 2.0 var uhyre lunken blant veldig mange.

 

Se på Heroes of Newerth dersom du vil vite hva jeg legger i et godt lobby/kommunikasjon/etc system. Man kan si hva man vil om selve spillet, men alt rundt er milevis foran hva bnet 2.0 var da jeg prøvde det.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Vel, etter å ha sett disse gameplay-videoen, så har UI-en en bar med plass til fler forskjellige skills (selv om jeg må si jeg synes D2 sitt system er genialt).

Så mitt håp er at de går fra å utvikle til PC, og porte til konsoll kun for en liten ekstra inntekt, og ikke andre veien. Ei utvikling til begge systemer samtidig.

Lenke til kommentar

Vel, etter å ha sett disse gameplay-videoen, så har UI-en en bar med plass til fler forskjellige skills (selv om jeg må si jeg synes D2 sitt system er genialt).

Så mitt håp er at de går fra å utvikle til PC, og porte til konsoll kun for en liten ekstra inntekt, og ikke andre veien. Ei utvikling til begge systemer samtidig.

 

Siden det er Blizzard så gjør dem det nok perfekt eller ikke i det hele tatt.

 

"og porte til konsoll kun for en liten ekstra inntekt" POP! (jeg som stakk hull på bobla di)

Lenke til kommentar

Det å lage et spill til pc uten å ta hensyn til konsoller for deretter å prøve å få det portet over til konsoller har jeg ingenting imot. Se feks på Risen, fantastisk til pc, hadde også en konsollport uten at jeg merket mye til det. Nå var visstnok konsollversjonen elendig men det er en annen diskusjon :p.

 

Problemet oppstår jo når man legger begrensninger i pc versjonen og da spesielt ui, eller bare direkte porter en konsollversjon over til pc. Da blir resultatet som regel dårlig. Kunne egentlig ikke se for meg at Blizzard går i den fellen, men så kom jeg på fiaskoen bnet 2.0, og ble plutselig usikker.

 

0_o Battlenet 2.0 fiasko ? Du kødder sant ? Aner du hvor mange som bruker det og hvor mye nytt det introduserte ?

Er one of a kind og burde være i historiebøkene for tidenes råeste system spør du meg. Er en grunn til at millioner sitter og spiller enda.

Grunnen er vel heller at den er påtvunget av Blizzard.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...