Gå til innhold

Ingen Mirror's Edge-oppfølger? (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er oppriktig synd å høre at prosjektet er blitt stoppet. Mirror's Edge var et glimrende spill med forfriskende lite fokus på kamp. Det var jo løpingen som var halve moroa. Håpet mitt for Mirror's Edge 2 var at spillverdenen skulle bli noe mer åpen, og at det skulle være mer enn en vei til målet. En open world-tilnærming til spillverdenen, og fokuserte missions kunne vært artig. Noe lignende slik Need for Speed-spillene har gjort det. En free roam-modus i et Mirror's Edge-spill hadde jo vært ypperlig underholdning.

Lenke til kommentar

Nylig klarte jeg å komme i mål med dette spillet og det var artig. Hadde på ingen måter takket nei til en oppfølger, og må si meg enig med Snorre; en open world løsning ala need for speed, hvor du springer rundt fritt og velger et oppdrag som setter deg "på skinner" før du er tilbake i den fire verden igjen hadde vært spennende.

 

En kan alltids håpe at de graver det frem igjen til neste generasjons konsoll eller noe i den duren, men akkurat nå ser det mektig mørkt ut.

Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at det bare indikerer et tilfelle hvor artikkelforfatteren har redigert intervjusitatet for at det skal passe bedre inn i sammenhengen. Vanligvis markereres slike endringer med klammer, altså [], og man ser det stort sett der et sitat er tatt ut av sammenhengen, slik at ting som at "The game is ..." kan endres til "[spilltittel] is ...." hvis man ikke tidligere har referert til nettopp det spillet.

 

Kanskje han her sa Mirror's Edge 2 enda en gang, og det virket litt overflødig - eller så brukte han en undertittel på Mirror's Edge 2 som var hemmelig. Eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Materie, nå så jeg ikke for meg "skinner" som en fast sti (eller korridor) med en rute, men mer som at du aktiverer et oppdrag og oppdraget er begrenset til et kvartal eller fem. Hvordan du kommer deg fra A til B kan du bestemme selv, men du er uansett begrenset til oppdragets område.

 

Har ikke spilt noen Burnout spill, men jeg regner med at det du tenker på er noe lignende stilen til GTA spillene? Ta et oppdrag og byen (i det minste det du har låst opp av byen) er din lekeplass til du har gjort oppdraget.

Lenke til kommentar

Det er oppriktig synd å høre at prosjektet er blitt stoppet. Mirror's Edge var et glimrende spill med forfriskende lite fokus på kamp. Det var jo løpingen som var halve moroa. Håpet mitt for Mirror's Edge 2 var at spillverdenen skulle bli noe mer åpen, og at det skulle være mer enn en vei til målet. En open world-tilnærming til spillverdenen, og fokuserte missions kunne vært artig. Noe lignende slik Need for Speed-spillene har gjort det. En free roam-modus i et Mirror's Edge-spill hadde jo vært ypperlig underholdning.

 

Free roam Mirror's Edge? Infamous og Prototype bør dekke dine behov.

 

For meg var Mirror's Edge et spennende konsept forkludret av et håpløst design på hoppingen og alt for vinglete i innhold. Dice er litt for glade i å lage våpen, og spillet falt i stor grad sammen for meg når jeg plutselig skulle begynne å skyte. Men det var meget stilrent og pent og lyddesignet var også helt herlig. En god opplevelse, men ikke et særlig godt spill. Historien var liksom ikke store greiene det heller.

 

@Xinox: Er det Brink du tenker på? Det har i hvert fall muligheten for litt løping, men det er nok i stor grad allikevel mer et skytespill enn noe likt Mirror's Edge.

Lenke til kommentar

Mirror's Edge var for meg ett meget bra initiativ med meget spennende konsepter, men hvor helhetsinntrykket ble mye dårligere enn det burde ha vært, pga en dårlig historie og dårlige animerte sekvenser mellom brettene.

 

Ett slikt spill må virkelig rive meg med hvis jeg skal digge det, og ... det falt sammen. Vil nok gi brettdesign og nytenking høye karakterer, men story og mellomsekvenser ned på en 5 eller 6 på en skala til 10, og da blir totalinntrykket en 7-8 eller noe deromkring.

 

Hadde de gjort en skikkelig jobb med storyen, kunne det nærmet seg toppkarakter for min del.

 

Når spillet har rimelig dårlig historie, og er kort ... så tja, da fortjener det ikke det for min del. Når det selges til normalpris.

 

Er derfor likegyldig angående en eventuell oppfølger, for jeg tviler på at de hadde tatt bryet med å lage en fantastisk historie til den. Og da kan det være det samme for min del.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...