Gå til innhold

Så stort er Elder Scrolls V (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det mulig?? Skal de gjøre samme blunderen igjen som de gjorde med Oblivion?

 

Dette er ikke som de gjorde i Oblivion. I Oblivion ville fiendene alltid være på ditt level om du kom tilbake senere også. Denne gangen vil de være på det nivået de ble skalert på første gang om du skulle komme tilbake. Altså, går du inn i en hule i level 2, og kommer tilbake på level 8, vil de fortsatt være skalert i forhold til level 2. Om jeg har forstått det rett.

 

@Miles Teg: Jeg har fått inntrykk av at de skal tilpasse animasjonene bedre. For eksempel, stod du bak noen med en dolk i Oblivion og angrep ville det ikke se ut som et snikangrep. Denne gangen vil det faktisk se ut som om du hugger til og prøver å drepe fienden på første forsøk.

 

Dette medfører sikkert mer spektakulære angrep også.

Lenke til kommentar

@Visjoner: dette systemet er jo ulikt det som var i Oblivion. Om du besøkte en hule på lvl 1 i O, og kom tilbake på lvl 10 så ville fiendene ha lvlet i takt med deg.

 

I Skyrim, slik jeg forstår det så vil fiendene fremdeles være lvl 1 når du returnerer.

 

@Dagensdag: Kommer jo helt an på størrelsen vel? Var vel ikke så mange flere byer i Morrowind, men noen av dem (husker ikke navnet på hovedstaden dessverre) var jo svære.

 

@Miles Teg: Kan aldri tenke meg at man må bruke disse finishing moves'a. Håper og tror i stedet at det blir nærmere mulighetene man får i mods til Oblivion som Nestea nevnte. Der kan man feks gjøre en sverdkombinasjon etter fienden har fått så og så mye skade for å forsøke kappe av hodet på motstanderen. Synes det systemet funket bra selv.

Lenke til kommentar

@Dagensdag: Kommer jo helt an på størrelsen vel? Var vel ikke så mange flere byer i Morrowind, men noen av dem (husker ikke navnet på hovedstaden dessverre) var jo svære.

 

Er vel over en 6-7 store/større byer i Morrowind. Med Vivec som den klart største. Til sammen er det over 20 byer/landsbyer og det føltes mye mer episk enn i Oblivion, som bare har 8 byer/landsbyer (tror jeg). Jeg håper virkelig at det blir flere småbyer, sånn som i Morrowind, i tillegg til de fem store.

Lenke til kommentar

Det overrasker meg veldig at de i hele tatt vurderte å ta i bruk noe som bare ligner på skalering.. var det i hele tatt noen som likte skaleringen? Trodde den ble totalslaktet over alt?! Nesten så jeg tror de tar det med, selv om det nå gleder bare huler, bare for å ikke "innrømme en feil"?! Hmm.. Må si at også jeg ble meget skuffet over dette.. Litt av spenningen er jo å gå i ei hule uten aning av hva man kan møte/finne.. arg..

Lenke til kommentar

Det overrasker meg veldig at de i hele tatt vurderte å ta i bruk noe som bare ligner på skalering.. var det i hele tatt noen som likte skaleringen? Trodde den ble totalslaktet over alt?! Nesten så jeg tror de tar det med, selv om det nå gleder bare huler, bare for å ikke "innrømme en feil"?! Hmm.. Må si at også jeg ble meget skuffet over dette.. Litt av spenningen er jo å gå i ei hule uten aning av hva man kan møte/finne.. arg..

 

Synes egentlig ikke det høres så dum ut, greit nok det er fint om skalering betyr "andre dyr", ikke en level 20 common rat. Men at du møter vanskeligere dyr senere i spillet er ikke så dumt. Implmentasjonen har mye å si.

 

Ellers er jeg ikke så opptatt av at slike spill strekker seg utover enorme områder, Fallout New Vegas er vesentlig mer innholdsrikt enn fallout 3, selv om kartet er mindre, og det er greit å slippe å bruke alt for mye tid på å gå rundt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg er av motsatt oppfatning. Jeg vil heller ha en større verden enn en mindre en som er tettpakket. Det føles latterlig teit å møte på grotter eller en form for ruinert fort rundt hvert eneste hjørne og bak hver eneste stein. Jeg ville mye heller sett at kartet var større og stedene mer spredt. Når man blander inn lengre view-distance og større detaljer over avstand vil jo det også gjøre sitt til at landskapet føles trangere enn det strengt tatt trenger.

Lenke til kommentar

Problemet med skaleringen i oblivion slik jeg opplevde den var at det aldri var noe vits i å levle eller få tak i fet våpen fordi alle små rotter og småkryp hadde fått tilsvarende boost, så du følte aldri at du ble noe sterkere... Unngår de denne blunderen så kan det sikkert fungere ok. Litt av moroa med morrowind (no pun intended) var at man kunne forville seg inn i områder med moster som var rå kraftige og bare måtte beine ut og merke seg hvor det var, slik at man kunne komme tilbake når man var kraftigere. Dette blir forhåpentlig vis litt av feelingen slik det er gjort nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...