Jump to content
Sign in to follow this  
Joachim_F

Så stort er Elder Scrolls V (X360, PC, PS3)

Recommended Posts

Et interessant og potensielt kontroversielt aspekt av hulene er at vanskelighetsgraden (og sannsynligvis også belønningene) er skalert, og vil låses til nivået spilleren hadde da han eller hun først gikk inn i dem.

Er det mulig?? Skal de gjøre samme blunderen igjen som de gjorde med Oblivion?

Share this post


Link to post
Annonse

5 byer? mmmm skeptisk, jeg savnet litt større landsbyer i Oblivion. I utmarka hadde du bare små landsbyer. F. eks vært artig å kunne hatt din egne lille landsby med folk som jobba for deg.

Share this post


Link to post

"Samtidig skal systemet være mer brutalt, med spesielle animasjoner for de avgjørende og drepende angrepene."

Ikke si at de har sånne teite finishmoves som feks AoC har/hadde. Artig første gangen, en jævla pain når en har litt skills og critter hver jævla gang mot mindre mobs.

Share this post


Link to post

Er det mulig?? Skal de gjøre samme blunderen igjen som de gjorde med Oblivion?

 

Dette er ikke som de gjorde i Oblivion. I Oblivion ville fiendene alltid være på ditt level om du kom tilbake senere også. Denne gangen vil de være på det nivået de ble skalert på første gang om du skulle komme tilbake. Altså, går du inn i en hule i level 2, og kommer tilbake på level 8, vil de fortsatt være skalert i forhold til level 2. Om jeg har forstått det rett.

 

@Miles Teg: Jeg har fått inntrykk av at de skal tilpasse animasjonene bedre. For eksempel, stod du bak noen med en dolk i Oblivion og angrep ville det ikke se ut som et snikangrep. Denne gangen vil det faktisk se ut som om du hugger til og prøver å drepe fienden på første forsøk.

 

Dette medfører sikkert mer spektakulære angrep også.

Share this post


Link to post

@Visjoner: dette systemet er jo ulikt det som var i Oblivion. Om du besøkte en hule på lvl 1 i O, og kom tilbake på lvl 10 så ville fiendene ha lvlet i takt med deg.

 

I Skyrim, slik jeg forstår det så vil fiendene fremdeles være lvl 1 når du returnerer.

 

@Dagensdag: Kommer jo helt an på størrelsen vel? Var vel ikke så mange flere byer i Morrowind, men noen av dem (husker ikke navnet på hovedstaden dessverre) var jo svære.

 

@Miles Teg: Kan aldri tenke meg at man må bruke disse finishing moves'a. Håper og tror i stedet at det blir nærmere mulighetene man får i mods til Oblivion som Nestea nevnte. Der kan man feks gjøre en sverdkombinasjon etter fienden har fått så og så mye skade for å forsøke kappe av hodet på motstanderen. Synes det systemet funket bra selv.

Share this post


Link to post

Får håpe dere har rett, at "spesielle animasjoner" i utgangspunktet bare betyr flere forskjellige/smoothere animasjoner for forskjellige angrep.

Men erfaringsmessig er det alltid noe grunn til å være skepsis når en markedsføringsdude begynner å snakke om slikt.

Share this post


Link to post

Om jeg skal tolke skaleringsuttalelsen bokstavelig vil det si at alle fiender som *ikke* er i huler osv. ikke blir skalert, jfr. Fallout New Vegas. I det hele kan det se ut som om det blir en slags mellomløsning mellom skalering/ikke-skalering.

Share this post


Link to post

Ble ærlig talt skuffet over å lese det her, men er godt mulig vi missforstår hva de mener, eller at det er litt forenklet informasjon. Vi får se.

Share this post


Link to post

@Dagensdag: Kommer jo helt an på størrelsen vel? Var vel ikke så mange flere byer i Morrowind, men noen av dem (husker ikke navnet på hovedstaden dessverre) var jo svære.

 

Er vel over en 6-7 store/større byer i Morrowind. Med Vivec som den klart største. Til sammen er det over 20 byer/landsbyer og det føltes mye mer episk enn i Oblivion, som bare har 8 byer/landsbyer (tror jeg). Jeg håper virkelig at det blir flere småbyer, sånn som i Morrowind, i tillegg til de fem store.

Share this post


Link to post

Da kan jeg jo besøke alle huler på level 1 for så å komme tilbake senere på LV10 og sløye alle enkelt. Ligger vel et hulekart på nett 13 november tenker jeg.

Share this post


Link to post

Det overrasker meg veldig at de i hele tatt vurderte å ta i bruk noe som bare ligner på skalering.. var det i hele tatt noen som likte skaleringen? Trodde den ble totalslaktet over alt?! Nesten så jeg tror de tar det med, selv om det nå gleder bare huler, bare for å ikke "innrømme en feil"?! Hmm.. Må si at også jeg ble meget skuffet over dette.. Litt av spenningen er jo å gå i ei hule uten aning av hva man kan møte/finne.. arg..

Share this post


Link to post

Da kan jeg jo besøke alle huler på level 1 for så å komme tilbake senere på LV10 og sløye alle enkelt. Ligger vel et hulekart på nett 13 november tenker jeg.

 

Ah, men da blir også looten tilsvarende rotten.

Share this post


Link to post

Liker ikke skaleringen, men forhåpentligvis betyr dette at man ikke vil få tilgang til hulene før man faktisk kan slakte monstre som er utfor hula.

 

Men ærlig talt burde de ikke hatt skalering overhodet.

Share this post


Link to post

Det overrasker meg veldig at de i hele tatt vurderte å ta i bruk noe som bare ligner på skalering.. var det i hele tatt noen som likte skaleringen? Trodde den ble totalslaktet over alt?! Nesten så jeg tror de tar det med, selv om det nå gleder bare huler, bare for å ikke "innrømme en feil"?! Hmm.. Må si at også jeg ble meget skuffet over dette.. Litt av spenningen er jo å gå i ei hule uten aning av hva man kan møte/finne.. arg..

 

Synes egentlig ikke det høres så dum ut, greit nok det er fint om skalering betyr "andre dyr", ikke en level 20 common rat. Men at du møter vanskeligere dyr senere i spillet er ikke så dumt. Implmentasjonen har mye å si.

 

Ellers er jeg ikke så opptatt av at slike spill strekker seg utover enorme områder, Fallout New Vegas er vesentlig mer innholdsrikt enn fallout 3, selv om kartet er mindre, og det er greit å slippe å bruke alt for mye tid på å gå rundt.

 

AtW

Share this post


Link to post

Jeg er av motsatt oppfatning. Jeg vil heller ha en større verden enn en mindre en som er tettpakket. Det føles latterlig teit å møte på grotter eller en form for ruinert fort rundt hvert eneste hjørne og bak hver eneste stein. Jeg ville mye heller sett at kartet var større og stedene mer spredt. Når man blander inn lengre view-distance og større detaljer over avstand vil jo det også gjøre sitt til at landskapet føles trangere enn det strengt tatt trenger.

Share this post


Link to post

Høres ut som de vil bruke samme eller lignende skalering som i Fallout 3. Helt greit for min del, skaleringen der var såpass bra implementert at jeg ikke var sikker på om den var der i det hele tatt når jeg hadde spilt gjennom.

Share this post


Link to post

Problemet med skaleringen i oblivion slik jeg opplevde den var at det aldri var noe vits i å levle eller få tak i fet våpen fordi alle små rotter og småkryp hadde fått tilsvarende boost, så du følte aldri at du ble noe sterkere... Unngår de denne blunderen så kan det sikkert fungere ok. Litt av moroa med morrowind (no pun intended) var at man kunne forville seg inn i områder med moster som var rå kraftige og bare måtte beine ut og merke seg hvor det var, slik at man kunne komme tilbake når man var kraftigere. Dette blir forhåpentlig vis litt av feelingen slik det er gjort nå.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...