Gå til innhold

– En ny æra for spillere (3DS)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

>Du kan ha konsollen i sovemodus i lomma mens du er ute på gata, og da utkjempes kamper uten at du engang er klar over det.

 

Spille konsol som spiller spille for deg =( , det var så lite med intresane/ikke skuffende spill til DS at eg kjeme nok ikke til å kjøpe 3ds , tar heller å låner den for dei få spilla som ikke skuffer .

Lenke til kommentar

En ny æra, men ikke en spesielt fristende en. Jeg er vært gamer for lenge til at jeg lar meg friste av grafiske nyvinninger; denne dingsen er dyr og regionlåsen er forbrukerfiendtlig. Jeg synes også spilljournalistikken kan tillate seg en mer kritisk holdning og ikke høres ut som en reklamekampanje.

 

Jeg avventer hvertfall et halvt år til et år for å se hva som skjer videre. Vil ha prisen under 2000 før jeg vurderer et kjøp. Det fremste håpet er at det eventuelt kommer en regionfri utgave, hvis ikke blir det sannsynligvis en amerikansk versjon på meg, med mindre fordelingen av spillutgivelser blir jevnere mellom USA og Europa med denne generasjonen. Og julenissen viser seg å være ekte.

Lenke til kommentar

2500 kr?...Nei. Da importerer jeg fra over dammen istedenfor. Då får eg den jo for 1500kr. Så sparer jeg 1000 kr.

 

Da må du i så fall smugle, noe som fort kan (og bør!) bli dyrt for deg om du blir tatt. Normalt sett vil elektroniske duppeditter som denne bli like dyr eller dyrere enn kjøpt i en norsk butikk når du regner med frakt, moms og tollavgift.

Lenke til kommentar

En ny æra, men ikke en spesielt fristende en. Jeg er vært gamer for lenge til at jeg lar meg friste av grafiske nyvinninger; denne dingsen er dyr og regionlåsen er forbrukerfiendtlig. Jeg synes også spilljournalistikken kan tillate seg en mer kritisk holdning og ikke høres ut som en reklamekampanje.

 

Jeg avventer hvertfall et halvt år til et år for å se hva som skjer videre. Vil ha prisen under 2000 før jeg vurderer et kjøp. Det fremste håpet er at det eventuelt kommer en regionfri utgave, hvis ikke blir det sannsynligvis en amerikansk versjon på meg, med mindre fordelingen av spillutgivelser blir jevnere mellom USA og Europa med denne generasjonen. Og julenissen viser seg å være ekte.

Jeg leverer mine inntrykk av konsollen og spillene jeg testet i denne saken, rett fra levra - helt ærlig. Saken er full av kritikk, mot flere spill og eksempelvis Streetpass. Utspillet om at dette er reklame er skuffende, fordi vi streber etter å gå inn på slike arrangementer med et kritisk blikk.

 

Videre er ikke en eventuelt høy pris eller regionlås vurdert opp mot konsollens og spillenes kvalitet, det hadde bare vært flåsete.

 

Til sist er det verdt å nevne at tittelen er et sitat fra Nintendos Shibata, det er ikke vår påstand.

Lenke til kommentar

2500 kr?...Nei. Da importerer jeg fra over dammen istedenfor. Då får eg den jo for 1500kr. Så sparer jeg 1000 kr.

 

Da må du i så fall smugle, noe som fort kan (og bør!) bli dyrt for deg om du blir tatt. Normalt sett vil elektroniske duppeditter som denne bli like dyr eller dyrere enn kjøpt i en norsk butikk når du regner med frakt, moms og tollavgift.

 

Det er ikke toll på elektronikk, men det er allikevel ikke mye å spare om den koster 1500 i statene, med mindre man tar den med seg i forbindelse med en ferie.

 

1500+200+25%+150= kr 2275

Enhet+frakt+moms+fortrollingsgebyr=totalpris inn i Norge

 

Man sparer da noen hundrelapper, om min fraktpris og fortollingsgebyr stemmer. Jeg vil påstå at det ikke er verdt det ettersom man går glipp av reklamasjonsretten man har i Norge. Hvis man har mange spill fra USA som ikke lar seg spille på en europeisk konsoll slik TiLT skriver at han har så blir regnestykket et helt annet og høyst individuelt.

Lenke til kommentar

2500 kr?...Nei. Da importerer jeg fra over dammen istedenfor. Då får eg den jo for 1500kr. Så sparer jeg 1000 kr.

 

Da må du i så fall smugle, noe som fort kan (og bør!) bli dyrt for deg om du blir tatt. Normalt sett vil elektroniske duppeditter som denne bli like dyr eller dyrere enn kjøpt i en norsk butikk når du regner med frakt, moms og tollavgift.

 

Det er ikke toll på elektronikk, men det er allikevel ikke mye å spare om den koster 1500 i statene, med mindre man tar den med seg i forbindelse med en ferie.

 

1500+200+25%+150= kr 2275

Enhet+frakt+moms+fortrollingsgebyr=totalpris inn i Norge

 

Man sparer da noen hundrelapper, om min fraktpris og fortollingsgebyr stemmer. Jeg vil påstå at det ikke er verdt det ettersom man går glipp av reklamasjonsretten man har i Norge. Hvis man har mange spill fra USA som ikke lar seg spille på en europeisk konsoll slik TiLT skriver at han har så blir regnestykket et helt annet og høyst individuelt.

Videogamesplus og mark as gift har fungert så langt for å slippe toll osv. (20 spill og 1 DS) Frakten har bare vært 70 kr. Og jeg tror ikke det blir noe problem med reklamasjon siden jeg ikke har tenkt å bruke den under vann eller hive den i veggen når jeg blir sur.

Lenke til kommentar

Videogamesplus og mark as gift har fungert så langt for å slippe toll osv. (20 spill og 1 DS) Frakten har bare vært 70 kr. Og jeg tror ikke det blir noe problem med reklamasjon siden jeg ikke har tenkt å bruke den under vann eller hive den i veggen når jeg blir sur.

 

Bare vær klar over at hvis pakken blir åpnet i tollen blir den trolig konfiskert og du får deg en pen liten bot. Reklamasjon har forøvrig ingenting med eksemplene du nevner å gjøre. Det er noe som kommer inn i bildet ved produksjonsfeil eller slitasjefeil som ikke er din skyld. For eksempel hvis det skulle vise seg å være en defekt knapp på 3DSen din eller du har mange døde piksler (noe som fort kan skje). Du gambler ganske høyt ved å importere noe så dyrt som en spillkonsoll ulovlig.

Lenke til kommentar

Bare vær klar over at hvis pakken blir åpnet i tollen blir den trolig konfiskert og du får deg en pen liten bot. Reklamasjon har forøvrig ingenting med eksemplene du nevner å gjøre. Det er noe som kommer inn i bildet ved produksjonsfeil eller slitasjefeil som ikke er din skyld. For eksempel hvis det skulle vise seg å være en defekt knapp på 3DSen din eller du har mange døde piksler (noe som fort kan skje). Du gambler ganske høyt ved å importere noe så dyrt som en spillkonsoll ulovlig.

Neineinei, han gjør ingenting ulovlig. Du får ingen bot, det eneste du kan risikere er å måtte betale det samme som alle andre ved framvisning av kvittering. Han gjør ingenting ulovlig han når avsender merker feil. Avsender får heller ikke noe pes ettersom norske myndigheter ikke vil gå via internasjonale kanaler for å kreve inn en small-time bot. Få fakta på plass.

Lenke til kommentar
Jeg leverer mine inntrykk av konsollen og spillene jeg testet i denne saken, rett fra levra - helt ærlig. Saken er full av kritikk, mot flere spill og eksempelvis Streetpass. Utspillet om at dette er reklame er skuffende, fordi vi streber etter å gå inn på slike arrangementer med et kritisk blikk.

 

Videre er ikke en eventuelt høy pris eller regionlås vurdert opp mot konsollens og spillenes kvalitet, det hadde bare vært flåsete.

 

Til sist er det verdt å nevne at tittelen er et sitat fra Nintendos Shibata, det er ikke vår påstand.

 

Ikke ta det så tungt. Jeg kjører alltid på med i overkant skarp retorikk fordi moderate innlegg i min erfaring blir ignorert på nettfora. Jeg tviler ikke på at gjengivelsen av saken er ærlig, min respons har mer å gjøre med at jeg har vanskelig for å svelge noen form for hype etter nyhetene om regionlåsen og prisen. For meg var dette ganske alvorlig så jeg er opptatt av hvordan det kommer frem når det er skriverier om 3DS. Det betyr selvfølgelig ikke at jeg tror alle journalister kommer til å vektlegge det samme som meg, men i likhet med journalistene sier jeg også hva jeg mener og gjerne på en bitende måte om jeg kan.

Lenke til kommentar

Har ikke fulgt så mye med, men har litt lyst på denne..

 

Blir i så fall min første håndholdte siden den aller første GameBoyen.. :)

 

Men.. jeg har ikke lyst til å kjøpe denne nå, også vil det om noen måneder etter der igjen komme mange forskjellige farger, og så kommer det noen med større skjerm og sånn.. for, jeg vil i grunnen ha "stor skjerm" og svart!

 

Men, hvordan er dette egentlig.. hvor lang tid tar "sånne" ting? Skjønner at ingen vet.. men noen klarer å gjette litt mer kvalifisert enn andre.. Tar det lang tid at andre farger kommer inn i bildet? Fikk forståelsen av at det kun var den ene fargen nå? Og, hva med stor skjerm? Jeg har aldri prøvd verken det ene eller andre, men bare antar at "stor/større skjerm" vil være vesentlig bedre å spille på/med?!

 

Vet at det kan være vanskelig å svare på dette.. men, er det noen som har noen glupe kommentarer, så hører jeg på, jeg! :)

 

Takk, takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...