Gå til innhold

Ufortjente fiaskoer - del 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kvalitet og salgstall kommer aldri til å henge sammen, mest fordi det er spill som på en eller annen måte er unike og annerledes som denne gruppen av "glemte perler" består av. Og spill som er unike og annerledes vil sjelden finne samme publikum som spill som holder seg innenfor kommersielt sett trygge rammer.

 

Å legge skyld på et spillcover er meningsløst fordi den viktigste jobben i forhold til å sikre salg gjøres lenge før spillet står ute i hyllene. Man må få omtale i media, få nettsamfunnene interessert, ha et produkt som anmeldere vil gi høy karakter, og sist men ikke minst må spillet ha et konsept og en sjanger så folk vet hva de kan forvente. Spill som Ico er vanskelige å forklare på en enkel måte, og dermed mister du kanskje 90% av kjøperne allerede der.

Lenke til kommentar

Kvalitet og salgstall kommer aldri til å henge sammen, mest fordi det er spill som på en eller annen måte er unike og annerledes som denne gruppen av "glemte perler" består av. Og spill som er unike og annerledes vil sjelden finne samme publikum som spill som holder seg innenfor kommersielt sett trygge rammer.

 

 

Sånn er det i alle mediebransjer. Bare se på musikk.. Har du penger til å markedsføre så mye at det grenser til hjernevasking, så selger det.

 

No one lives forever-spillene husker jeg veldig godt. Skikkelig underholdning.

Lenke til kommentar

Elsker forsatt nolf 1 og 2! Spiller det faktisk forsatt, både MP og SP spiller jeg. Vi er noen få stykker, rundt 8-10, som spiller MP. Dessvere har de tatt ned hovedserveren (den du må koble deg igjennom for å spille...) så det skal egentlig ikke være mulig å spille MP. Men takke være noen av de flinke folka som er med å spiller MP så er det mulig :D

 

Du må bare følge denne guiden for å få spilt MP. Video om hvordan du gjør det er her.

Lenke til kommentar

No One Lives Forever-serien, samt Grim Fandango, var jo utrolig morsomme spill. Dessverre må jeg nok innrømme at jeg aldri kjøpte noen av dem for meg selv. Det var nok heller lån fra kompisene den gangen, men tviler på at de har de nå lengere. ^_^

 

Savner egentlig spill slik som dette, men det er vel bare snakk om penger i disse dager.. sett bort i fra indie-spill, mener jeg. Det kommer nok etter hvert antar jeg. Forhåpentligvis kommer denne indie trenden til å holde på i en god stund fremover.

Lenke til kommentar

NOLF 1 og 2 var fantastiske spill som jeg sikkert har spilt 5-6 ganger siden de kom ut. Skulle likt å se dem i ny versjon med dagens grafikk. Det var vel egentlig en slags NOLF 3 ute også som het C.O.N.T.R.A.C.T. Jack. Kanonspill. Et annet FPS-spill som også ble litt glemt tiltross for utmerkede omtaler, var CHASER, som kom i 2003. JAWOOD studio.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...