Gå til innhold

– TV-spill ødelegger filmen (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han har et bra poeng. Kapitalismens krefter får en solid boost når de fleste hjem er utstyrt med en eller flere konsoller. Jeg er ikke i tvil om at kvalitet jevnlig må avvike for at filmselskapene skal kunne tjene penger på andre medier en selve filmen.

 

Dreping av "henchmen", personer som ikke spiller en kritisk rolle for handlingen i filmen/spillet er en kjent moralsk gråsone og et populært diskusjonstema. Setter pris på at "Billy boy" har såpass innsikt at han inkluderer både actionfilmer og spill i denne katagorien

Lenke til kommentar

Skulle gjerne fått han til å spille noe som Deus Ex 1 og en del andre spill som faktisk inneholder bra historie, og se hva han syns da.

 

Hmm, ikke helt relatert kanskje, men så plutselig for meg Minecraft som en film. Man sitter og ser i 1,5 time og ser på en fyr som graver i sanden og bygger hus xD

Endret av Tonbo
Lenke til kommentar

Tror ikke han egentlig har noe slags poeng.

 

Vi har alltid hatt dårlige filmer fra hollywood, og helst action filmer. Alt fra schwarzenegger har aldri vært noe bra, og i hvilken periode var det han spilte i filmer? (Terminator 1 & 2 funket)

 

Å skylde på dataspill for at hollywood ikke har fantasi lengre, er som å skylde på den varme starbuck kaffen, for at du brente deg på den.

Endret av Meatwrench
Lenke til kommentar

Har Hollywood noensinne vært bra? :rolleyes: Jeg tror det i hovedsak er to ting han kan skylde på. For det første har han spilt alt for få spill, og for det andre får han for lite roller. Jeg kan ikke huske sist jeg så en film som handlet om å drepe folk eller gjorde mord morsomt, og på spillfronten skal jeg spise frokost og kose meg med Need For Speed og Two World 2. :) (greit, det er ett og annet mord og smådyrmassakre i TW2, men det er slettes ikke det spillet handler om.)

Lenke til kommentar
Det vites for øvrig ikke hvilke spill Billy Bob Thornton har spilt eller sett som har gitt ham inntrykk av at «TV-spill» er synonymt med «voldsspill».

To spørsmål:

 

1. Kva tyder på at han har det inntrykket?

 

2. Insinuerer du at eit slikt inntrykk er røyndomsfjernt?

 

1. Jeg tolker originalsitatet

They’re geared toward the video game-playing generation. And these video games, which I’m on my son about constantly, these games are people killing for fun, and I think traditionally in movies, there’s always been some kind of lesson in the violent movies.”
dithen.

 

2. Ja, det gjør jeg. Spillmarkedet er langt mer variert enn det, noe den stadige oppturen til sosiale- og mobilspill viser. At de største spillserien er voldsspill har jeg ikke kontestert, men det er ikke det han sier, og utsagnet hans bærer preg av å være lite nyansert.

Lenke til kommentar

Her tar Billy-Bob feil. Jeg vil påstå at Hollywood har mer dybde og substans enn på lenge. Hadde vi vært på 80' eller 90-tallet hadde jeg vært enig.

 

Lol, eg er usikker på om dette er sterk sarkasme, vanskelig å vite via internett. Uansett.

 

Håper ikke du har tenkt å ta f.eks Inception som et glimrende stykke arbeid levert fra Hollywood, da denne filmen er akkurat det denne skuespilleren snakker om. Masse blind skyting mot bølger av fiender du aldri har relasjon til. Hele greien er som tatt ut i fra Call of duty, og eg vridde og vendte på meg da eg så denne filmen.

 

Er ufattelig lenge siden eg så en god film, hjelpe meg så lenge det har vært. Eneste som er oppvekkende no er noen gode serier som går.

Eg er derimot ikke enig at TV spill har skylden, synes det er en ganske dårlig unnskyldning

Lenke til kommentar

Har Hollywood noensinne vært bra? :rolleyes: Jeg tror det i hovedsak er to ting han kan skylde på. For det første har han spilt alt for få spill, og for det andre får han for lite roller. Jeg kan ikke huske sist jeg så en film som handlet om å drepe folk eller gjorde mord morsomt, og på spillfronten skal jeg spise frokost og kose meg med Need For Speed og Two World 2. :) (greit, det er ett og annet mord og smådyrmassakre i TW2, men det er slettes ikke det spillet handler om.)

 

Ja, Hollywood var bra en gang i tiden. Det var på 60 og 70-tallet. Det var en tid da de turte å ta sjanser. Hollywood sto på den tiden for mange samfunnskritiske filmer, spesielt på slutten av 60-tallet. 80-tallet kom med Reagan og kapitalismen overtok Hollywood fullstendig. Billy Bob virker en smule historieløs når han peker mot "TV-spill generasjonen" som en synder for Hollywoods mageplask inn i det trygge, men akk så kjedelige. Han burde heller sikte seg inn mot hysteriske sensurorganer og lobby-foreninger som hele tiden legger press på filmprodusenter slik at de skal holde seg innenfor det som er "anstendig" i et Gudfryktig land.

 

Utspillet hans blir litt pinlig. Han har rett i at Hollywood lager dritt, men han peker på feil flokk. Det er ikke ungdommen som er skyld i elendigheten.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...