Gå til innhold

- Shift 2 knuser Gran Turismo (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har spilt shift 1 og prøvde forgjeves med alskens 3rd party mods for og få bedre kjørefølelse, men satt gang på gang igjen med overstyring bare jeg så på rattet..

 

Jeg har Gran Turismo 5, men jeg gidder ikke skitne til dets navn mot noe så elendig og til gangs frustrerende dritt spill som Shift, så jeg kan bare konkludere for meg selv at t.o.m gran turismo 5 prologue er bedre enn Shift.

 

MEN, en ting skal Shift ha, de prøvde, og lyden på Hakosuka Skylinen (KPGC10) er helt fenomenal!

Endret av toredl87
Lenke til kommentar

Nå greide sjefen min å time det perfekt med at jeg reiste offshore samme dagen som jeg fikk GT5 og G27 i posten.

 

Jeg har spilt alle spillene i NFS serien. Ikke fordi jeg syntes det er bra spill men stort sett fordi jeg har altfor mye penger og for mye fritid.

Forza 3 må jeg kunne si er nærmeste konkurrent til GT5 uten å ha prøvd GT5.

 

Fordi følgende.

I SAMTLIGE Nfs spill kan man kjøpe hiphop pakke 3 for å få opp slideren fire mm og kjøre i 250-300 igjennom svingen kontra 180-200.

I forza har de prøvd å herme etter GT serien med justering av hjulvinkler, downforce, caster, toe, dekktrykk og lignende. Målingene av

påkjenningene på bile i Replay imponerte meg litt. Og kjørefølelsen er helt suveren. Men spillet ble lagt på hyllen samme dag jeg prøvde

G25 ratt på xbox og fant ut microsoft med vilje ikke støtter verdens beste rattprodusent.

 

Leser nå trutt her og der rundtom på internett om hvor fornøyd folk er med GT5 sålangt og gleder meg noe villt til å komme meg hjem fra Heimdal

for å spille meg inn i det nye året.

Lenke til kommentar

EA har jo ett poeng og noen anmeldelser av GT5 støtter også dette.

 

Jeg er selv glad i Forza 3 og GT5 Prologue men det er ikke å stikke under en stol at kjøringen er ganske platt og kjedelig etter en stund... Og på dette var Shift en overraskelse. Kjøre- og fartsfølelsen er betydelig mer spennende enn i andre "racing simulations" og det å sitte i cockpit i Shift har per dags dato ikke vært toppet av verken Forza- eller GT-serien. Det perfekte spillet i denne sjangeren hadde vært en Forza 3 med kjørefølelsen til Shift og samme utvalg biler som i GT5.

 

Gleder meg til Shift 2 Unleashed og jeg dropper GT5 etter de skuffende anmeldelsene.

Lenke til kommentar

@Khogn

"Gleder meg til Shift 2 Unleashed og jeg dropper GT5 etter de skuffende anmeldelsene. "

 

Seriøst, skuffende anmeldelser av GT5? Lever du i lala land? Hva hadde du forventet 10/10 i alle anmeldelser?

 

Ligger på 87 etter 12 anmeldelser, terningkast 5 er ca. 82/100. Er du helt fjern eller, sier vel ganske mye om deg egentlig.

 

Du kjøper vel uansett ikke et spill utelukkende etter hva anmeldelsene sier?

Endret av EmpireNO
Lenke til kommentar

Jeg er selv glad i Forza 3 og GT5 Prologue men det er ikke å stikke under en stol at kjøringen er ganske platt og kjedelig etter en stund... Og på dette var Shift en overraskelse. Kjøre- og fartsfølelsen er betydelig mer spennende enn i andre "racing simulations" og det å sitte i cockpit i Shift har per dags dato ikke vært toppet av verken Forza- eller GT-serien.

 

 

Forsiktig nå :)

Er farlig å uttale seg om at Shift er en racing sim (Noen sim har det nok aldri vært) og at cockpit i shift er bedre enn cockpit i b.l.a GT5 (Siden du tydeligvis ikke har spilt det.)

 

Likevel, du la til stede god logikk for dine teorier, så her er min versjon:

Kjøringen i GT5 er realistisk etter en stund, det er ikke til å stikke under en stol at går du lei av kjørekarakterene på en bil så kan du bare skifte til en annen av de 1000 bilene, og på dette er GT5 en overraskelse.

 

Btw, will du ha masse overstyring så kan du jo prøve litt WRC, eller eventuellt sette opp alle bilene dine sånn at du får sleng med baken og overfølsom front.

Dog får du ikke noen rekordtider med sånne selvmords kjerrer, det er jo en av grunnen til at jeg slengte fra meg Shift 1, mens bilen min sklir rundt det hele så kjører AI`en prikkfritt og uten overstyring inn og ut av svinger.

 

Jeg prøvde en ganske tail happy Gallardo når jeg spilte gt5 online før i dag mot 5 andre gallardoer, mens jeg selvsagt drev og sklei i bremsesoner på vei inn apex og når jeg ga accel-on ut av apex (Suzuka Circuit) så kjørte alle andre lenger og lenger fra meg, for hver eneste sving...

Endret av toredl87
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke GT pga alle de lisensene, og jeg slet mye i GT4 fordi jeg slengte ut i en slak sving på tørr asfalt når jeg lå i 60km/t. Det var ikke akkurat realistisk. ;) Men når det sagt storkoste jeg meg med GT2, og et av høydepunktene mine i spillkarrieren var å trimme en corvette litt mer og litt mer, helt til jeg rundt 300 km/t. På testbanen, selvsagt. Tror ikke jeg tar den farten på Lacuna Seca. :p

 

Akkurat nå venter jeg på at teen skal bli ferdig, før jeg setter i gang med et nyinstallert NFS: Hot Pursuit 2. Men i -24 grader kunne det heller ha vært NFS: Hot Babe 2. :p

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke GT pga alle de lisensene, og jeg slet mye i GT4 fordi jeg slengte ut i en slak sving på tørr asfalt når jeg lå i 60km/t.

 

Dette er da veldig realistisk. Om bilen er fullstendig feil oppsatt kan den skli rundt i 30kmh om du vil også uten problemer.

Effekt, understell, vekt og fart spiller alt inn her. ;)

 

You have to go slow, to go fast (synge)

Lenke til kommentar

Shift 2 kommer til å bli tidenes beste bilspill garantert. Eneren var nesten et mesterverk og med 2 år til med utvikling på spillet er jeg helt overbevist om at vi kommer til å et helt enormt bilspill.

 

Vi snakker Simbin her, de beste bilspill utviklerne som finnes. Shift var deres første konsollspill, kommer bare til å bli enda bedre.

 

Både GT og Forza vil fremstå som ynkelige spill i forhold.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...