Gå til innhold

Anmeldelse: Assassin's Creed: Brotherhood (X360/PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, dette lover bra! Tok sjansen på å forhåndsbestille spillet, siden jeg falt pladask for det forrige... Det første spillet følte jeg også var bra, men falt litt ut på grunn av dårlig stemmeskuespill (forferdelig aksent som gjorde det vanskeligere å forstå hva de prøvde å si) og ingen undertekster (for å hente meg inn igjen).

 

Passer selvsagt ikke at spillet kommer akkurat nå, siden det straks er jul og alt annet man har å gjøre, men det får ligge på vent...om jeg klarer å holde fingrene borte... :p

Lenke til kommentar

Må si jeg er overrasket over hvor god denne franchisen har blitt. Eneren hadde jo genial setting, men det var jo som kjent mange feil. Etter de begynte med litt GTA-aktig oppbygging av oppdrag og verden så har det hele blitt langt bedre. Storyen er jo genial og settingen og konseptet fantastisk. I tillegg har det hjulpet meg til å bli helt besatt av arkitektur, spesielt fra denne tidsperioden :)

 

Jeg også, hadde dette vært i sammenheng med skole ville jeg for en gangs skyld gjort det bra på prøver.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg lurer på er kampsystemet. Anmeldelsen til Dagbladet slakter dette i og med at du kan stå deffansivt og kontre alle slagene. mens her roses det.

For alt i verden det blir et kjøp uansett, men ser det som et paradoks at du har et titalls forskjellige våpen, men det spiller egentlig ingen rolle hva du bruker ?

 

Det er nytt kampsystem, nå kan man ha de samme gamle defansive greiene, men viss du har fulgt med på AC:Brotherhood diaries så har de laget ett nytt kampsystem som skal hjelpe dem som er mer offensive. " Be quick, strike fast and stand as the victorious" ( sitat fra episoden om det nye kampsystemet). og det med dagbladet, ikke hør på dem, bare en gjeng surrehuer, kanskje gamlinger og som anmelder alt som er for ungdom så ikke hør på dem :p

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer litt på. Hvorfor kaller de det free-running? Nå har jeg ikke spilt 1en eller dette, men jeg mener å huske at Ezio ikke utførte en eneste wallflip eller gainer i 2en :hmm:

 

Fordi det originale konseptet free running/Parkour handler om å ta korteste/raskeste vei fra A->B noe Ezio stort sett gjør.

 

Edit: Tok visst feil der. Parkour og Free running er to forskjellige stiler, der Free running er en mer tricked out versjon.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

kanon bra spill!

synes anmeldelsen er spot on, men eneste jeg er uenig i er det med hestene! Jeg blir glad hver gang jeg trykker trekant og så kommer hesten out of nowhere, aldri vært glad i hest før dette spillet ^^

Men jah å gå med hest i trange gater pleier nå som regel å være vanskelig, tilogmed på ekte?

 

Uansett, glimrende spill, og nei dagbladet tar feil, du kan faktisk ikke bare stå defansivt, møter du menn med to-håndsvåpen så blir du slått ned, det kan jeg garantere for!

 

Synes også slutten var sjokkerende, rett og slett! Gleder meg til neste spill i serien!

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Assassins Creed: Brotherhood føles i bunn og grunn litt som en oppfølger som kun er lagd for å øke inntekter. Jeg synes single-playeren var relativt kort i forhold til AC2 (nå har jeg muligens litt grumsete tidsperspektiv, jeg tok på ingen måte tiden under gjennomgangen av noen av de nevnte spillene). Det var noen tøffe og nye ting som ble inkludert (regner med at jeg ikke var den eneste som ville ha en gedigen øks i hånda til en hver tid), og multiplayeren er helt sjef. Men i Assassins Creed 2 følte jeg nærmest en trang til å gjøre sideoppdrag samle fjær, kjøpe nye våpen og få Altaïrs Armor så fort som mulig. Når jeg kjørte gjennom Brotherhood sjekka jeg ikke en eneste markering fra tidligere testpersoner, jeg samlet kanskje to fjær, holdt meg til sverdet jeg startet med og gikk aldri inn for å få rustingen til Romelus. Spillet var rett og slett lite engasjerende, og jeg ble bittelitt fornærmet av Herr Da Vinci når jeg måtte betale for hans tjenester. Griske jævel. Så for å runde av singleplayeren vil jeg rett og slett bare avslutte med at jeg er skuffet, det gikk alt for fort, men det var latterlig fett å se undersåttene mine stikke hull på stakkarslige pullsårer.

 

Multiplayeren er som en hjemmelaget bombe. Det er noen elementer som er nødvendige for å få den til å fungere, samtidig som det er noen spennende, nye stoffer som har blitt kokt sammen. Og selvfølgelig så ligger høydepunktet i å sette det av. Det ble lange netter som gikk til en multiplayer som var fullspekket av moro, taktikk og sinnssykt intens spilling. For å være 100 % sikker på at dette ikke blir tolket feil; det var lange NETTER. Det var i hovedsak fordi jeg konstant ble frakoblet fra spillet med en aldri så liten melding hver gang 6 av 6 spillere kom inn i lobbyen: You have been disconnected from the host. Smerte. Dette er et problem som ikke har rettet seg opp ennå (for min del, det kan hende at jeg er en skikkelig tulling som har gått glipp av noe vitalt). Men de timene jeg har hatt spillet verdsetter jeg fortsatt, og det er nesten en ensidig forelskelse det er snakk om. Multiplayeren var en klar sekser på terningen, og det aller beste med utgivelsen av spillet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...