Gå til innhold

Kan leve av Team Fortress 2 (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er da mods. Et velkjent fenomen som har beriket spill som Morrowind, Oblivion, DA:O, Fallout 3, osv. Tom. Baldurs Gate har et noenlunde utviklet mod community. At dette er gunstig for spillbarheten er noe spesielt Bethesda har forstått, uten at de har hatt behov for å sette opp et betalingssystem. Åpne for moding, så hopper fanbasen på, og resultatet er uten unntak lengre levetid for spillet.

 

http://dragonagenexus.com/downloads/top/alltime.php

 

Vel, min menig er at mods bør være gratis...

Lenke til kommentar

Dette er da mods. Et velkjent fenomen som har beriket spill som Morrowind, Oblivion, DA:O, Fallout 3, osv. Tom. Baldurs Gate har et noenlunde utviklet mod community. At dette er gunstig for spillbarheten er noe spesielt Bethesda har forstått, uten at de har hatt behov for å sette opp et betalingssystem. Åpne for moding, så hopper fanbasen på, og resultatet er uten unntak lengre levetid for spillet.

 

http://dragonagenexus.com/downloads/top/alltime.php

 

Vel, min menig er at mods bør være gratis...

 

Tenkte akkurat det samme når jeg leste dette... håper inderlig ikke Bethesda hopper på vogna.

Lenke til kommentar

Vel, min menig er at mods bør være gratis...

 

Det er de også, forskjellen er at du kan velge å kjøpe dem eller velge å håpe på at de dropper i spillet. Alle items er mulig å få tak i uten å gi en krone for dem - enten da via at du får dem i spillet ved en tilfeldighet (litt usikker på hvordan reglene for drops er) eller ved å bytte til deg items fra andre spillere. Du må ikke betale for noe annet enn TF 2 for å spille det i sin helhet.

 

Jeg mener også det er positivt at Valve velger å gi en del av beløpet til de som faktisk har laget innholdet og samtidig passer på at det løftes frem i spillet så alle får se, fremfor modellen hvor folk bruker uker på sine kreasjoner bare for at de i noen tilfeller "aldri" skal bli brukt uten å sitte igjen med noen gevinst på slutten.

 

Jeg fikk litt avsmak for TF2 da items ble mulig å kjøpe for penger. Ja, du kan få dem "gratis" ved å bruke masse tid, men jeg syntes alikevel dette var et steg i feil retning for et FPS-spill.

 

Jeg gjorde det samme selv, men etter hvert innså jeg at det var like greit å bare se bort i fra alt sammen og heller ta det som det kommer. Og nå liker jeg det faktisk. At det er et FPS har ingenting med saken å gjøre for min del, Valve ønsker å gå nye veier med spillet sitt og de gjør en grundig jobb. At slike ting skal være forbeholdt enkelte sjangre er en tanke jeg ikke deler med deg.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar
At slike ting skal være forbeholdt enkelte sjangre er en tanke jeg ikke deler med deg.

 

Det kom litt feil ut, men det jeg mener er at i et spill der spiller-mot-spiller er fokuset (uavhengig av sjanger), så blir det feil å kunne kjøpe seg til fordeler.

 

Men ja, du har nok rett i at jeg burde akseptere det og nyte et ellers veldig godt spill

Lenke til kommentar

Vel, min menig er at mods bør være gratis...

 

Det er de også, forskjellen er at du kan velge å kjøpe dem eller velge å håpe på at de dropper i spillet. Alle items er mulig å få tak i uten å gi en krone for dem - enten da via at du får dem i spillet ved en tilfeldighet (litt usikker på hvordan reglene for drops er) eller ved å bytte til deg items fra andre spillere. Du må ikke betale for noe annet enn TF 2 for å spille det i sin helhet.

 

Jeg mener også det er positivt at Valve velger å gi en del av beløpet til de som faktisk har laget innholdet og samtidig passer på at det løftes frem i spillet så alle får se, fremfor modellen hvor folk bruker uker på sine kreasjoner bare for at de i noen tilfeller "aldri" skal bli brukt uten å sitte igjen med noen gevinst på slutten.

 

En mod dropper ikke ingame, det er en modifikasjon av ett eksisterende spill, som CS og Team Fortress tl Half-Life og Dota til WC3 og utallige andre eksempler =)

 

Og hiver meg på bølgen her og mener også at mods burde være gratis.

 

Kjøp av ingame items, som gir buffs, for ekte penger er også en skikkelig uting!!

Lenke til kommentar

jepp, buff er en uting. ta Battlefield Heroes som et eksempel.

da det ble utviklet, skrøyt utvikleren av at det eneste man kunne kjøpe av fordeler, ikke skulle gi noen spillere fordeler ingame.

 

nå, en god stund senere, må du betale hver dag/uke for å bruke et våpen, mens de som betaler kan kjøpe et våpen for altid. litt uretferdig?

(det har også kommet flere bonuser, som mer livs-generering, osv)

Lenke til kommentar

http://dragonagenexus.com/downloads/top/alltime.php

 

Vel, min menig er at mods bør være gratis...

 

 

Dyktige folk investerer arbeidstimer i å utvikle mods, er vel ikke noe ideologisk feil med at de får betalt for det. Er jo det å bli proffe spillutviklere som er drømmen til de fleste som lager mods, altså at de ønsker å ha dette som levebrød.

 

 

Jeg er derimot klart enig med de som rynker på nesen over at an kan kjøpe seg fordeler i et spill.

Endret av ghad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...