Gå til innhold

Stjernedesigner ut mot Hellboy-regissør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kek, for en idiot.

 

Hvem som helst kan da vel ffs lage et spill hvis de er villig til å invistere tid i det.

 

Nei, vi må nok kanskje forby film directors, line dansere og de som mater dyr i dyrehager (spesefikt dyrehager med Pandaer eller slike dovendyr) fra å lage spill, for det er bare såååå kjedlig da at de skal lage spill da.

 

 

Bioshock var medioker at best, finn deg en annen jobb kis.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb

Nei, vi må nok kanskje forby film directors, line dansere og de som mater dyr i dyrehager (spesefikt dyrehager med Pandaer eller slike dovendyr) fra å lage spill, for det er bare såååå kjedlig da at de skal lage spill da.

 

Tror ikke egentlig det var helt det som var poenget hans, heller at det å lage spill er såpass forskjellig fra å lage film at du ikke nødvendigvis kan det ene om du er flink til det andre. Ja, du har et godt utganspunkt når det gjelder å fortelle en historie, men gameplay er noe helt annet. Og min mening er at du umulig kan gjøre et spill bra kun basert på historie dersom gameplayet er repetivt eller kjedelig. Men for all del, "Kanskje han har talent for det," sier jo Levine selv.

Endret av Slettet+8974asdfnb
Lenke til kommentar

kek, for en idiot.

 

Hvem som helst kan da vel ffs lage et spill hvis de er villig til å invistere tid i det.

 

Nei, vi må nok kanskje forby film directors, line dansere og de som mater dyr i dyrehager (spesefikt dyrehager med Pandaer eller slike dovendyr) fra å lage spill, for det er bare såååå kjedlig da at de skal lage spill da.

 

 

Bioshock var medioker at best, finn deg en annen jobb kis.

 

 

Og du likte vel kanskje ikke thief heller?

 

Om det fins et spill du ikke liker så betyr ikke det at hvem som helst kan lage spill, veldig mange mennesker likte bioshock og det var en grunn til at det solgte som det gjorde. Selv om han kanskje ikke er tidenes spill skaper så er han fortsatt en relativt god en sammenliknet med mange andre, og jeg tviler sterkt på at hvem som helst kan lage spill bare man har tid, for hvis det hadde vært sant tror jeg vi hadde sett ganske mye mer søppel der ute fra folk som tror de har det som trengs.

 

Jeg er helt enig i at det blir hypa opp altfor mye bare fordi en fyr i spillbransjen skal lage et spill, for de fleste filmer som blir spyttet ut er jo enda mer søppel enn mange av spillene. (selv om det skal sies at steven spielberg klarte seg relativt bra med medal of honor serien)

Lenke til kommentar

Han vil vel frem til at det er litt merkelig å kaste flerfoldige millioner etter en Hollywood-regissør, når han sannsynligvis aldri har vært med på å lage et spill i hele sitt liv. Regner med at Levine synes det er litt håpløst at en hotshot fra filmbransjen kan seile inn og kuppe en stilling foran dyktige folk som har jobbet 5/10/20 år i spillbransjen, uten å tidligere ha bevist noe som helst i nevnte bransje.

Lenke til kommentar

Det er ikke at han ikke kan ha noe å stille opp med, men det faktum at en god film regissør ikke nødvendigvis er en god spillmaker. Det er to helt forskjellige måter å fortelle historier på.

 

At produsenter kaster penger etter en hollywood regissør er latterlig, fordi man utelukkende baserer seg på meritter basert på ett helt annet medium enn det han skal ta tak i nå.

 

Det er som å hyre en person som pilot fordi han var så sabla godt til å kjøre bil..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Men hvorfor skal ikke en hollywood-regissør kunne ha noe å stille opp med i produksjonen av et spill? Det er der jeg falt ut.. Synes det blei litt stigmatiserende.

 

Ingen som sier at han ikke har noe å tilby. Spørsmålet er hvorfor man skal bruke massevis av millioner kroner på en person som i praksis ikke har erfaring på området overhodet, samtidig som det finnes veteraner i bransjen som kunne gjort jobben langt bedre og mer pålitelig.

 

For å ta et eksempel fra en heeelt annen setting. Jeg hadde ihvertfall ikke ansatt Nils Arne Eggen til å drive en fotballfabrikk bare fordi han er en flink trener. Han er sinnssykt dyktig innen sitt fag, men han har ikke rette skill-settet for akkurat denne jobben, og det virker mer som det er navnet hans innen en totalt vesensforskjellig bransje som selger han som aktuell for jobben.

 

C?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...