Gå til innhold

Demo: Civilization V (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utviklerne har nemlig gjort mye for å sikre at det skal være så tilgjengelig som mulig.

Eg vil seie dette høyrast vesentleg meir skremmande ut enn at spelet er eit turbasert strategispel...:p

 

Novel, mitt eksemplar vart visstnok postlagt i går, so om eg er heldig, ligg det i postkassa i morgon. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Du får nok ikke spilt før fredag viss jeg har forstått riktig. Siden spillet blir installert via steam, og steam ikke lukker opp spillet før fredag. Teit sier du? Ja visst er det teit.

 

Like greit for min del , men en jævlig irriterende begrensning som jeg ikke enagng var klar over. Vil jo helst slippe å kjøre crack på spill jeg faktisk kjøper og. Men, dette blir bra saker. Ingen flere stacks of doom, bedre grafikk/flyt, mer oversiktlig og samtidig gode gamle civilization. Fikk sekser hos vg forresten :D

Lenke til kommentar

Det å vere avhengig av ein klient frå ein tredjepart for å kunne bruke spelet er etter mi meining tull. Eg har klart meg fint utan Steam til no, og har eigentleg ikkje lyst på det. Eg går med på å installere det fordi dette er Civilization.

 

Etter mi meining burde eg kunne spele spelet når eg får det i postkassa.

 

Kay

Lenke til kommentar

Det å vere avhengig av ein klient frå ein tredjepart for å kunne bruke spelet er etter mi meining tull. Eg har klart meg fint utan Steam til no, og har eigentleg ikkje lyst på det. Eg går med på å installere det fordi dette er Civilization.

 

Etter mi meining burde eg kunne spele spelet når eg får det i postkassa.

 

Kay

Enig. Synes det er synd at de har valgt å gjøre det på denne måten, trist å måtte tvinges til å bruke Steam for å få spilt Civ5 (som for min del er en nødvendighet).

Lenke til kommentar

Du får nok ikke spilt før fredag viss jeg har forstått riktig. Siden spillet blir installert via steam, og steam ikke lukker opp spillet før fredag. Teit sier du? Ja visst er det teit.

 

Like greit for min del , men en jævlig irriterende begrensning som jeg ikke enagng var klar over. Vil jo helst slippe å kjøre crack på spill jeg faktisk kjøper og. Men, dette blir bra saker. Ingen flere stacks of doom, bedre grafikk/flyt, mer oversiktlig og samtidig gode gamle civilization. Fikk sekser hos vg forresten :D

 

Civ 5 har fått topp karakter av de aller fleste. Jeg synes det er vel mye hype om dette spillet, selv om det er vanskelig å gi en karakter ut fra en demo på 100 turns - det går faktisk ikke så det skal jeg ikke gjøre :p. Grafikken og interfacen er ikke særlig imponerende, den er faktisk svak til tider synes jeg, men håper det går mer på vane sak. Men tror kanskje et par vil få en negativ overraskelse her.

 

Måten de har valgt å gi ut spillet på er dårlig, de får nok ikke mange nye venner på denne måten, heller det motsatte, det er slike dumme valg som gir meg forståelse for at folk velger å piratkopiere spill.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Men hvordan anmeldte Vg Civ 5 da? Jeg er også anmelder og fikk spillet, men som selvfølgelig ikke kan spilles før release siden det er steam spill..

Da må jo VG ha en annen versjon enn andre?

 

 

Har vel fått en "anmelderkopi". Veit ikke hvem du anmelder for, men det er vel ikke alle som får slikt.

 

Hva synes folket om demoen? Laster ned as we speak.

Lenke til kommentar

Men hvordan anmeldte Vg Civ 5 da? Jeg er også anmelder og fikk spillet, men som selvfølgelig ikke kan spilles før release siden det er steam spill..

Da må jo VG ha en annen versjon enn andre?

 

 

Har vel fått en "anmelderkopi". Veit ikke hvem du anmelder for, men det er vel ikke alle som får slikt.

 

Hva synes folket om demoen? Laster ned as we speak.

Ja må nok være det...men det er de samme som distrubuerer spillet til alle anmeldere da ;)

Gleder meg til å lese gamer.no sin omtale, og det kan godt hende jeg fikk butikkversjon siden jeg jobber for en ganske liten avis :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd meg noen timer på demoen og jeg må si at dette levde opp til forventningene. Demoen er i utgangspunktet begrenset til 100 runder (ca. 30-45 min spilling), men det ligger en crack ute på nettet som fjerner denne begrensningen ved å fryse rundetelleren. Da kan man spille 2-3 ganger så lenge, men spillet stopper når man har forsket frem alle teknologiene i Medival Age.

 

Edit: Det ligger også en liten guide på hvordan man unlocker 3 ekstra civs (England, Tyskland og Roma) på Civ5 forumet.

Endret av Icenor
Lenke til kommentar

Jeg for min del har ingen problemer med Steam, og man kan spille off-line etter det jeg leser. Husker jeg var litt skeptisk da jeg kjøpte Half-Life 2 på steam tilbake i 2004, men jeg erfarte raskt at det ikke var noe problem i det hele tatt. Det blir mer og mer digital distribusjon av spill, og jeg lar ikke slike ting som Steam ødelegge spillopplevelsene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...