Gå til innhold

Kommer dere til å legge til en "-"-knapp?


Anbefalte innlegg

Jeg synes det er kjempeflott at dere har lagt til en "+"-knapp, og at man kan skrive noe i tillegg. Kjempefint er det også at man kan se hvem som har trykket "+"! Kommer dere til å legge til en "-"-knapp i tillegg? Jeg mener det hadde vært et bra tiltak, men at man ikke kan legge igjen en melding med den negative stemmen.

 

Hva mener dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal egentlig en minusknapp være godt for? Systemet nå gir et mye hyggeligere utgangspunkt - er du enig i noe kan du plusse det, om du er likegyldig eller uenig lar du være - eller argumenterer i mot. Mye av poenget med plussystemet er å redusere antallet "+1"-poster, en minusfunksjon er et desidert dårligere alternativ enn faktisk debatt.

Lenke til kommentar

+1!

 

Neida, som Zealuu sier så vil det bare lage kvalme. Brukere kan også føle seg mobbet eller utstengt pga noen tosker valgte å trykke minus uten å argumentere eller bare for å henge seg på andre. En særdeles dårlig idé.

Ja, det er sant det. Men "mobbing" og "utstengelse" skjer jo rett som det er uansett. Jeg tenkte mer på det slik at hvis en "-"-knapp er til sted kan det hende vi får mindre ufine poster. Altså, at folk heller velger å tryke "-" istedetfor å komme med en lang post om hvor dum den forrige posten var.

Om det skulle skje, ønsker jeg naturligvis at funksjonen ikke misbrukes. Det er jo en grense for hvor mange "+" man kan gi i løpet av en dag. Om man innfører det i et "-"-knapp også, så blir det vanskelig å stenge noen ute.

 

Dette er jo et forum, hvor man kan dele sine meninger med andre. Om det skjer med et "+/-"-system, en kommentar eller begge deler, har vel ikke noe å si? Jeg tror i alle fall at det kunne forhindre unødvendig krangling.

Lenke til kommentar

Hva skal egentlig en minusknapp være godt for? Systemet nå gir et mye hyggeligere utgangspunkt - er du enig i noe kan du plusse det, om du er likegyldig eller uenig lar du være - eller argumenterer i mot. Mye av poenget med plussystemet er å redusere antallet "+1"-poster, en minusfunksjon er et desidert dårligere alternativ enn faktisk debatt.

 

Problemet er at +1 også brukes til å støte andre brukere, hvor innlegg som balanserer på og også krysser grensa for personangrep får plusser. Selv savner jeg en minusknapp, nettopp fordi det er en del innlegg som fortjener en minus uten at det nødvendigvis er noe for en moderator å ta tak i.

 

 

Jeg ser ikke hvordan det vil lage noe mer kvalme enn noe annet, og jevnt over (uten at jeg har noe annet enn mitt eget inntrykk å basere det på) så er vel ikke pluss-knappen den mest brukte i utgangspunktet heller. Det kan etableres en grense på for eksempel 3 minuser i løpet av 24 timer, så begrenser det hvor mye mobbing man får gjort. Og det vil også komme frem hvilke brukere som gir hvilke brukere minus, og om det er et klart mønster til drittslenging er det noe som lett kan tas tak i, selv om det krever en liten innsats selvfølgelig.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...