Gå til innhold

Microsoft svartelistet hel by (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ett godt eksempel på hvordan ett ord har gått fra å være helt uskyldig til å få en negativ ladet betydning, og i noen (mange?) sammenhenger ett skjellsord.

 

Fra dictionary.com

–adjective

1. having or showing a merry, lively mood: gay spirits; gay music.

2. bright or showy: gay colors; gay ornaments.

3. given to or abounding in social or other pleasures: a gay social season.

4. licentious; dissipated; wanton: The baron is a gay old rogue with an eye for the ladies.

5. homosexual.

6. of, indicating, or supporting homosexual interests or issues: a gay organization.

 

–noun

7. a homosexual person, esp. a male.

 

–adverb

8. in a gay manner.

Lenke til kommentar

Synes det er latterlig at en i 2010 ser på ordet gay som en fornærmelse....

Vel, det kommer litt ann på hvordan du ser på det. For en som er det burde det ikke oppfattes som en fornærmelse (selv om mange nok mener det som en), men det er forståelig at en som ikke er det ikke vil sette pris på å bli kalt det. Ingen liker å bli satt i feil bås, og du kan si så mye du vil om at man ikke skal bry seg og at det bare er ord, men saken er at det ikke burde forekomme. Desverre vil det alltid forekomme fordi folk ikke har skjønt at du kan være uenig i en persons synspunkter og ståsted uten å latteliggjøre ham/henne for det. Det hjelper ikke å overse det og late som det ikke betyr noe, det er det samme som å godta at det brukes som en fornærmelse.

 

Over til saken så synes jeg det er beundringsverdig av Microsoft å prøve å få en slutt på "trash-talk", men fremgansmåten kunne nok vært litt bedre. Det kommer frem av måten kundeservice bahandlet mannen på at de sliter med det jeg nevnte over her. De overser problemet, i dette tilfellet ordet "gay". Og som alle med noen år i bagasjen burde vite, problemer løses ikke ved at du ignorerer dem.

 

Vi får håpe at Microsoft finner en bedre måte å behandle problemet på, hvis ikke er det bare å håpe på at menneskene har lært å oppføre seg før år 100000. :)

Lenke til kommentar

Synes det er latterlig at en i 2010 ser på ordet gay som en fornærmelse....

Vel, det kommer litt ann på hvordan du ser på det. For en som er det burde det ikke oppfattes som en fornærmelse (selv om mange nok mener det som en), men det er forståelig at en som ikke er det ikke vil sette pris på å bli kalt det. Ingen liker å bli satt i feil bås, og du kan si så mye du vil om at man ikke skal bry seg og at det bare er ord, men saken er at det ikke burde forekomme. Desverre vil det alltid forekomme fordi folk ikke har skjønt at du kan være uenig i en persons synspunkter og ståsted uten å latteliggjøre ham/henne for det. Det hjelper ikke å overse det og late som det ikke betyr noe, det er det samme som å godta at det brukes som en fornærmelse.

 

Over til saken så synes jeg det er beundringsverdig av Microsoft å prøve å få en slutt på "trash-talk", men fremgansmåten kunne nok vært litt bedre. Det kommer frem av måten kundeservice bahandlet mannen på at de sliter med det jeg nevnte over her. De overser problemet, i dette tilfellet ordet "gay". Og som alle med noen år i bagasjen burde vite, problemer løses ikke ved at du ignorerer dem.

 

Vi får håpe at Microsoft finner en bedre måte å behandle problemet på, hvis ikke er det bare å håpe på at menneskene har lært å oppføre seg før år 100000. :)

 

 

Ja det kommer selvfølgelig på hvordan en ser på det, problemet er jo at folk ser på ordet homse,homofil eller i dette tillfellet gay som et skjellsord og at det er støtende! Helt på tryne spør du meg... Lurer på om jeg skal lage meg en ny gamertag Hetroman, se hvilke respons det får. Men nå er det veldig spesielt i Usa da, et land hvor bøtter med blod er greit men en brystvorte kan starte borgerkrig.

 

Mange av statene i Usa er faen meg ikke bedre en dem radikale muslimene dem prøver å ta livet av...

 

Og ang det å bli satt i bås...er det virkelig folk som tenker slik? Isåfall spark ned veggene.....og gi faen i hva endel mennesker med mangel på intiligens skulle mene. Dem er forhåpentligvis i mindretall...hvis ikke så Gud hjelpe rasen vår.

 

Ang trash talk på Xbox Live så kommer en ikke til å få bort det før det blir 20-23års aldersgrense på tjenesten...unger er unger slik er det bare.

Lenke til kommentar

Trash talk kommer ikke nødvendigvis fra folk som er under 18, det har med mentalitet å gjøre, har møtt folk på 20-30 år som oppfører seg som idioter.

 

Angående det Larzen sa om at gud må hjelpe rasen vår, dette er nok altfor sent siden vi er relativt fortapt allerede spør du meg :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...