Gå til innhold

Vakkert RPG \ Adventure


Anbefalte innlegg

Jeg plukket opp DAO under en deal hos play.com for en stund siden, men etter introsekvensen etter installeringen ble jeg igrunnen oppgitt av LOTR preget og la det i fra meg.

Elsker dette argumentet. Det er så herlig teit.

 

Vakre RPGs, da har du vel lite å gjøre i den sjangeren. Sånn tradisjonelt sett er det ikke sjangeren for grafikkhorer, FPS er din plass. Der finner du ikke "LOTRpreg" over historiene heller.

 

Gothic har orker BTW, er ikke det litt tyveri fra LOTR da? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg plukket opp DAO under en deal hos play.com for en stund siden, men etter introsekvensen etter installeringen ble jeg igrunnen oppgitt av LOTR preget og la det i fra meg.

Elsker dette argumentet. Det er så herlig teit.

 

Vakre RPGs, da har du vel lite å gjøre i den sjangeren. Sånn tradisjonelt sett er det ikke sjangeren for grafikkhorer, FPS er din plass. Der finner du ikke "LOTRpreg" over historiene heller.

 

Gothic har orker BTW, er ikke det litt tyveri fra LOTR da? ;)

 

Hva er definisjonen din av vakker, Batabusa?

 

Det virker som om du forbinder det med 16xCSAA, men jeg vil likevel at du skriver 200 ord om definisjonen på vakker, og argumenterer for hvorfor Metro 2033 ikke er ett estetisk vakkert univers.

 

Jeg forstår at du er en fanboy som føler seg skikkelig tråkket på tærne, men inntil du har blitt moden nok til å akseptere at media oppleves individuelt og tolkes svært forskjellig fra person til person, vil jeg råde deg til å på eget initiativ innstallere ett sensurfilter på pølsefingrene mens vi venter på at hormonene er ferdige.

Lenke til kommentar

Aspirant, fordi han pimpa hardwaren sin i første post ;)

Før du går all in "fanboi killah machine from hell" her, så spiller jeg for det meste Team fortress 2 og BF Bad Company 2, som hardly kan kalles DA:O.

 

Jeg elsker deg. Du er en sånn FF VII purist. Lover. GRAFIKKEN VAR KANSKJE STYGG, MEN HISTORIEN GUTTAH.. CHEA!

 

Må også redigere inn:

Før du maser om hvor stygt grafisk spillene han nevnte er, Deus Ex hadde grisefet grafikk for sin tid. F.eks.

Endret av Batabusa
Lenke til kommentar

Aspirant, fordi han pimpa hardwaren sin i første post ;)

Før du går all in "fanboi killah machine from hell" her, så spiller jeg for det meste Team fortress 2 og BF Bad Company 2, som hardly kan kalles DA:O.

 

Jeg elsker deg. Du er en sånn FF VII purist. Lover. GRAFIKKEN VAR KANSKJE STYGG, MEN HISTORIEN GUTTAH.. CHEA!

 

Må også redigere inn:

Før du maser om hvor stygt grafisk spillene han nevnte er, Deus Ex hadde grisefet grafikk for sin tid. F.eks.

 

Jeg beklager Batabusa, men jeg får bare ikke til å ta meg nær av dine forsøk på psykoanalyse av mine preferanser innen spill som du proklamerer som bombastiske.

 

Deus Ex hadde ræva grafikk (jeg spilte det for første gang for 3 uker siden!) men stemningen satt som ett skudd. Risen hadde middels historie, men fyflate for en vakker verden. Trine har omtrent ikke historie, men steike for en beauty og stemning. Portal består omtrent bare av hvite vegger, men fytti så morsomt og hjerneaktiverende.

 

Nå gleder jeg meg til neste bombastiske uttalelse om hvem jeg er :D

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Han nevnte ett nytt skjermkort som kanskje er med å sette lista til hvilken grafikk han klarer? :p

 

Såg en trailer for gothic 4 her om dagen, aner ikke når det kommer ut, men det så da ganske så vakkert ut. Gjennstår bare å se om det er like bug fylt som 3'ern (det eneste gothic spill jeg har prøvd, og måtte gi opp på pga bugs).

 

Hmm, andre spill... Two Worlds 2 kommer vel ut snart det og.

Lenke til kommentar

Han nevnte ett nytt skjermkort som kanskje er med å sette lista til hvilken grafikk han klarer? :p

 

Såg en trailer for gothic 4 her om dagen, aner ikke når det kommer ut, men det så da ganske så vakkert ut. Gjennstår bare å se om det er like bug fylt som 3'ern (det eneste gothic spill jeg har prøvd, og måtte gi opp på pga bugs).

 

Hmm, andre spill... Two Worlds 2 kommer vel ut snart det og.

 

Ja jeg sitter i spenning og venter på Gothic 4 :D Verdenen de har skapt ser svært vakker ut, dels på grunn av det artistiske under skapelsen av verdenen, dels på grunn av grafikken.

 

JoWood bommet med Pirhana Bytes og G3 som resulterte i bugs`o`rama, så jeg tror de legger mer penger i utviklingen av G4 for å styrke sin merkevare JoWood ovenfor fansen og for aksjeholderne i denne omgang. I og med at deadline ble flyttet ett år frem i tid for å "finpusse litt" så tenker jeg i de baner. Men historiefortellingen og følelsen vi sitter igjen med mens vi spiller, er jeg mer skeptisk til. Risen fikk frem den gamle Gothicråskapen i starten av spillet, men etterhvert som jeg progresserte ble det veldig mye "vi fikk til Gothic 2 gutter, så da følger vi den samme oppskriften men vi bruker purreløk istedetfor løk denne gang!!". Og G4 skal jo bygge om på hele franchisen, spesielt siden de trekker frem en for meg, helt ukjent utvikler som attpåtil forandrer navnet til å passe med sine egne, tidligere verker visstnok (+ at helten i spillet ser metroseksuell ut og anslaget for historien er klisjepreget så til de grader...)

 

Men, så lenge de fastholder på en velskapt verden med personlig preg over hvèr detalj (alt er håndlaget og plassert med mål og mening) og kjører på med en moden verden full av råskap og ingen kanindulling, så gleder jeg meg enn så lenge.

 

Anbefaler å prøve deg på Gothic 1 og 2 Ghaundan, selv om grafikken for lengst er utdatert, kan du i likhet med meg og Deus Ex for noen uker siden oppdage noen riktige perler, men de er rimelig treige de første 4+ timene og vanskelighetsgraden er høy...

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

Aspirant, fordi han pimpa hardwaren sin i første post ;)

Før du går all in "fanboi killah machine from hell" her, så spiller jeg for det meste Team fortress 2 og BF Bad Company 2, som hardly kan kalles DA:O.

 

Jeg elsker deg. Du er en sånn FF VII purist. Lover. GRAFIKKEN VAR KANSKJE STYGG, MEN HISTORIEN GUTTAH.. CHEA!

 

Må også redigere inn:

Før du maser om hvor stygt grafisk spillene han nevnte er, Deus Ex hadde grisefet grafikk for sin tid. F.eks.

 

Jeg beklager Batabusa, men jeg får bare ikke til å ta meg nær av dine forsøk på psykoanalyse av mine preferanser innen spill som du proklamerer som bombastiske.

 

Deus Ex hadde ræva grafikk (jeg spilte det for første gang for 3 uker siden!) men stemningen satt som ett skudd. Risen hadde middels historie, men fyflate for en vakker verden. Trine har omtrent ikke historie, men steike for en beauty og stemning. Portal består omtrent bare av hvite vegger, men fytti så morsomt og hjerneaktiverende.

 

Nå gleder jeg meg til neste bombastiske uttalelse om hvem jeg er :D

"Bombastiske" l bezzerwisser, fornøyd? Jeebus, store ord gjør deg ikke kulere. Og for sin tid, Deus Ex, hadde fet grafikk. Du har sikkert ikke levd saa lenge da. Og vi snakker om estetisk vakkert, ikke underholdningsverdi vs. grafikk som du tydeligvis vinkler dette mot. Men ja, Portal var estetisk RENT, vakkert... Myesh.

Og jeg brukte jo bare din hersketeknikk her da. Psykoanalyse som du kaller det, ropte og maste om hvilken DA:O fan jeg var. Naa faar du gi deg snart.

 

Edit: Typo.

Endret av Batabusa
Lenke til kommentar

"Bombastiske" l betterwisser, fornøyd? Jeebus, store ord gjør deg ikke kulere. Og for sin tid, Deus Ex, hadde fet grafikk. Du har sikkert ikke levd saa lenge da. Og vi snakker om estetisk vakkert, ikke underholdningsverdi vs. grafikk som du tydeligvis vinkler dette mot. Men ja, Portal var estetisk RENT, vakkert... Myesh.

Og jeg brukte jo bare din hersketeknikk her da. Psykoanalyse som du kaller det, ropte og maste om hvilken DA:O fan jeg var. Naa faar du gi deg snart.

 

Jeg vil ikke kalle meg bedreviter, bare arrogant ovenfor en som serverer personangrep på personangrep. Som man behandler andre blir man selv behandlet, det er jo ikke noe magisk i dèt. Les besvarelsen jeg gir til en DA:O fan på side èn, han kom ikke med personangrep så da fikk han heller ikke noen i retur.

 

Først kaller du meg grafikkhore, så er jeg plutselig FF7 purist som kaller grafikken stygg. Har jeg lov av hans selvutnevnte majestet å uttale meg om spill på forumet?

 

...eventyrspill \ rpg`er med natur og slorslått utforskning?

Sjekk ut S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat, mulig det er noe for deg, men det er litt mer action fokusert.

 

Steam har lastet det ned i løpet av natten så det skal sjekkes ut :-) Husker jeg spilte èneren i serien for en del år siden og likte det men bugsa drepte etterhvert gnisten for å fullføre det.

Endret av Aspiranten
Lenke til kommentar

RPGer

 

(Nytt) Dragon Age: Origins. Samme stil som Baldurs Gate serien som er blant de beste rollespill som er laget.

(Gammelt) Planescape Torment. Enestående spill.

(Gammelt) Baldurs Gate serien (krever en del modding for å få BG 1 til å kjøre med BG 2 motoren)

 

Adventure

(Gammelt) Psychonauts (genialt adventure/platforming)

(Gammelt) Grim Fandango (fantastisk spill)

(Gammelt) Tex Murphy serien (Uten tvil de beste FMV spillene som ble laget på slutten av 90 tallet og fortsatt noen av de beste adventure spillene som er laget mener jeg)

(Gammelt) Gabriel Knight 2 og 3

(Veldig gammelt) Day of the tentacle

(Veldig gammelt) Orginale Sam and Max

 

Kan hende jeg har glemt noen, men samtlige av spillene ovenfor ville jeg gledelig anbefalt til de som liker RPG / adventure spill (bare tenkt på PC).

Endret av Droigan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...