Gå til innhold

Eget Chatte-vindu på forumet


Anbefalte innlegg

Hva synes folk om en egen Chat innpå selve forumet som bare medlemmer kan bruke? Jeg hadde i allefall brukt den masse.

 

Ja, nå har vi Sist Ordet, men en Chat vil fungere annerledes.

 

Jeg har sett på andre forum med slik Chat som bruker samme forum-versjon som Innlegg.no, så jeg antar at det vil bli praktisk mulig.

Endret av gctoffen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chat er faktisk noe vi ganske nylig har hatt en diskusjon på internt. IPB har en forholdsvis grei chat-løsning som vi har testet litt, men vi har ikke avgjort noe enda.

 

Det største problemet med en chat vil bli å moderere den. Å ha moderatorer på plass til enhver tid for å slå ned på ufint språk kan vise seg å bli et problem, men det vet vi jo ikke før vi prøver selvsagt. Det går også an å kun ha chaten åpen i visse tidsrom av døgnet, hvis vi ønsker dette.

 

Vi må også få utarbeidet et sett med retningslinjer som må anerkjennes før brukeren benytter chaten.

 

Vi skal ta opp praten om dette igjen og komme med mer konkrete nyheter snart :)

Lenke til kommentar

Lakus sier noe der. Under E3 blir det alltid vannvittig mye posting som repeterer hverandre og som kunne vært unngått med en chat. Hadde vært en flott prøveperiode, om ikke annet.

 

Jeg ser ikke helt at en chat kan settes opp mot et forum for å diskutere, men jeg ser poenget i å minske antallet "OMG dette spillet ser så rått ut!"-poster. Dessuten er det jo fint å ha en mulighet for enkel kommunikasjon oss brukerne i mellom utenom Siste Ordet 1, som jo tross alt nok kan virke litt internt for utenforstående (uten at det egentlig er det i det hele tatt).

Lenke til kommentar

Er det mulig å fikse på chatten? Jeg opplever at nettet går tregt etter en stund der inne. Nettleseren min finner ikke sider. Jeg tror kanskje det har noe med alle postene der inne som hoper seg opp og det blir for mange poster som ligger der og stjeler hele nettkapasiteten. Jeg har ikke så dårlig nett liksom. Om det hadde vært mulig å gjøre sånn at postene forsvinner etter en stund istedet for at de blir liggende der. Jeg ser at de forsvinner etterhvert, men det er for få.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...