Gå til innhold

Playstation 3 - 3D tråden


Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle opprett en tråd der vi som har en 3D tv kan diskutere, rådføre og dele erfaringer

 

3D-560x274.jpg

 

Jeg har nylig kjøpt meg en Samsung 46" led 3D tv og gleder meg masse til å teste ut hvordan playstation 3 sin nye 3D funksjon funker sammen med den.

 

Litt kjapp info om 3D fra playstation 3

 

Hittil er det 4 spill der det er mulig å bruke 3D funksjonen


  •  
  • Motorstom Pacific Rift [DEMO]
  • WipEout HD
  • SuperStardust HD
  • PAIN

 

4685271551_43264a6792.jpg

 

 

Kommende spill som annonsert etter min viten er


  •  
  • Crysis 2
  • Killzone 3
  • Shaun White skateboarding
  • Gran Turismo 5
  • Ghost Recon: Future Soldier
  • Tron
  • NBA 2K11
  • MLB 10 The Show
  • Motorstorm Apocalypse
  • Eyepet [move]
  • Tumble
  • Mortal Kombat
  • Sly
  • The Fight: Lights Out (Også et Move spill)
    http://www.youtube.com/watch?v=k4cHGugf2Z8

 

Følgende spill er det ryktet at kommer i 3D


  •  
  • Modern Warfare 2(Rykte basert på kotaku videoene)
  • Gran Turismo 5[bekreftet]

 

SCEA president Jack Tretton noted during a press conference held in Los Angeles today that Sony will release 20 games built for 3D over the next year.

Kilde: http://gear.ign.com/articles/109/1095974p1.html

 

 

Her er noen videoer som vistnok skal komme fra Sony.

http://kotaku.com/5557132/viral-video-teases-ps4-v31

http://kotaku.com/5559608/modern-warfare-2-going-3d-on-the-ps3

 

Info om videoene er dekket nok i selve artikkelene, så ingen grunn til å gjenta det her.

 

Disse videoene er ikke fra Sony, er laget av en student, alt er forklart i denne linken http://kotaku.com/5561758/the-director-of-the-ps4-viral-clip-revealed

 

Motorstorm: Pacific Rift skal også etter planen blir gjort tilgjengelig i 3D, men for øyeblikket er det kun demoen med 1 map som er tilgjengelig i 3D.

 

Hva trenger du?

 

Tv som støtter 3D

un46c7000.jpg

Sterioskopiske Briller

SSG-2100AB_m.jpg

Playstation 3 (duuuuh)

PS3.jpg

 

For å aktivere 3D på din Playstation 3, må du gå på instillinger>bildeinstillinger>oppsett>HDMI herfra trykker du automatisk så vil playstation oppdage at du har 3D tv og spørre om du vil aktivere det. Så er alt klar til å nytes.

 

Hvis det er noe du lurer på angående 3D så er det bare å spørre, kanskje det kommer fram noe nyttefullt som kan tas inn i førsteposten.

 

Del info og kom med forslag om hva jeg burde ta med i første innlegget.

Endret av Raoul.Duke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første erfaring!

 

Har nå fått testet ut alle 3D spillene som er tilgjengelig på PSN og er veldig, veldig fornøyd med resultatet. Hvis dette er begynnelse på 3D spilling og kun gamle spill som er blitt konvertert så er jeg utrolig spent og håpefull mot fremtidens 3D spill som faktisk blir utviklet med 3D støtte fra grunn av.

Det spillet som faktisk hadde mest sjarm i 3D var SuperStardust HD, mens de spillene der effektene mest kom til syne var uten tvil Motorstorm og WipEout.

Fikke begge foreldrene min til å teste ut effekten også, min far satt og tørket av brillene når det kom drit bak bilen i motorstorm, mens min mor hoppet i stolen når jeg overlastet booster slik at bilen sprengte.

 

Jeg sitter med et smil fra øre til øre og nyter 3D effekten mens jeg spiller.

 

Absolutt en erfaring som blir anbefalt alle å prøve!

 

Kan ikke annet en å glede meg til det kommer flere spill med 3D effekten.

 

Har forøvrige bestilt meg Motorstorm fra amazon i påvente at det skal komme full 3D støtte til det.

Endret av Raoul.Duke
Lenke til kommentar

Fint tiltak og det blir nok mye 3D spill fremmover så denne tråden passer fint! Er nok endel som kommer til å kjøpe seg 3D tv i ukene fremmover nå som skattepenger og feriepenger kommer på konto smile.gif

 

Jeg kommer nok til å avente litt da jeg vil ha en 50" eller større og dem koster jo endel idag siden 3D er nytt....regner med at om noen mnd så er prisene synket litt. Og etter jul så er prisene og utvalget av 3D meget bra...spennendes tider!

 

EDIT: Synes PS3 kunne sikfte navn jeg...PS3D eller den lengre varianten Playstation 3D. Passer jo så bra siden det er maskin nr 3 i serien... :p

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Er det slik at man må ha en 3D-tv for å få brukt denne funksjonen? Jeg har ikke helt fulgt med på 3D-utviklingen da jeg har vært veldig skeptisk til den, men jeg er like nysgjerrig som alle andre. Om man må ha en "3D TV" kommer jeg nok ikke til å spille noen spill i 3D på flere år da jeg kjøpte meg en ny plasmaskjerm i Desember og har ingen planer om å bytte den ut på en god stund.

Lenke til kommentar

Er det slik at man må ha en 3D-tv for å få brukt denne funksjonen? Jeg har ikke helt fulgt med på 3D-utviklingen da jeg har vært veldig skeptisk til den, men jeg er like nysgjerrig som alle andre. Om man må ha en "3D TV" kommer jeg nok ikke til å spille noen spill i 3D på flere år da jeg kjøpte meg en ny plasmaskjerm i Desember og har ingen planer om å bytte den ut på en god stund.

 

 

Ja en må ha et helt nytt tv desverre, og en må bruke spesielle 3D briller om en skal se filmer/spill i 3D. Skjermene går fra rundt 14lapper og oppover til rundt 30 så det koster endel..men da igjen så er det helt nytt. Aventer en noen mnd så detter prisene og ikke minst utvalget på filmer og spill i 3D vil øke, pr idag er det vel bare 1 3D film en kan se...og den følger med "gratis" om en kjøper seg en Samsung.

 

Kjøpte faktisk nytt tv i desember jeg også Lakus så det er litt kjipt å måtte bytte det ut...men når en kan få fks en 50" 3D tv til rundt 16 lapper så slår nok jeg til...lommeboka og dama kommer til å skrike...men det får så være :p

Lenke til kommentar

Bare til informasjon så er ikke 2D-3D sendingen noe spesielt å skryte av. Får litt dybde i bildet, men har ikke brukt det i det hele tatt til spill, tv eller film da det ikke gir noe god effekt, rett og slett en gimmick.

 

Får ikke med film med Samsung sin tv, men med Samsung sin Blu Ray 3D spiller. Det er forøvrig Monsers vs Aliens.

 

I følge det jeg har lest så kommer det 20+ spill til PS3 iløpet av 2010.

 

Også begynner vel BD3D å komme i løpet av høsten.

Endret av Raoul.Duke
Lenke til kommentar

Bare et lite spørsmål. Følte du at grafikken ble dårligere med 3D, rent teknisk. Siden det trengs dobbel prosessorkraft for å kjøre 3D bilder så vil det si at grafikken blir dårligere. I killzone 3 blir det hverfall slik, ifølge utviklerne.

 

Ellers gleder jeg meg til 3D Tvene kommer til litt hyggeligere priser :)

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke la merke til noen form for nedgang i grafikken, tror nok at 3D effektene overdøver det lille av nedgang i grafikk som muligens er der. Men nå skal det sies at spillene som er tilgjengelig nå er PSN spill som ikke tar full bruk av prossesorkraften som playstation har og by på.

 

Dette med unntak av Motorstorm selvfølgelig, her merker jeg antydninger til grafiske feil av og til, men på ingen måte slik at det ødelegger spillopplevelsen.

 

Hvordan grafikken blir når det kommer et spill som er laget i 3D kan jeg ikke svare enda, men jeg har god tiltro til at det kommer til å bli utrolig kult. Tviler litt på at spillet trenger dobbel prossessorkraft, er vel slik at 3D effekten kommer av en slags dobling og forskyvning av diverse elementer.

 

Men det er vel bare å vente og se. Jeg er i hvertfall veldig spent.

 

Jeg fikk TV'en min til innkjøpspris og sparte flere lapper, slik jeg fikk råd :)

Endret av Raoul.Duke
Lenke til kommentar

Herregud. Så nå skal folk liksom kjøpe nye 3D TV'er, sitte med 3d briller og veive med glødende kontrollere foran TV'en... haha.

 

Mange kan tydeligvis ikke ha mye fornuftig å bruke pengene på.

 

"Bare et lite spørsmål. Følte du at grafikken ble dårligere med 3D, rent teknisk. Siden det trengs dobbel prosessorkraft for å kjøre 3D bilder så vil det si at grafikken blir dårligere. I killzone 3 blir det hverfall slik, ifølge utviklerne.

"

 

 

 

Stemmer det. Wipeout bl.a nedgraderes til 30fps fra 60fps. Skal holde meg langt unna 3D på alle konsoller.

Lenke til kommentar

Det som gjør det hele enda mer morsomt er at de pusher på oss dette 3D tullet i en tid hvor Wii, som ikke engang er HD, fremdeles selger mer enn ps3 og 360 til sammen.

 

Disse 3d greiene er så idiotisk at hvis dette slår ann så har mistet all tro på menneskeheten. Selv på 50 tallet visste folk bedre enn å hoppe på 3d bølgen. Og da trengte man bare et par papirbriller, ikke nye dyre tv'er og konsoller.

 

Og hva skal folk som bruker briller gjøre? Sette 3D brillene over brillene? Haha.

 

Helt utrolig hva markedsføring kan få folk til å godta.

Lenke til kommentar

Det som gjør det hele enda mer morsomt er at de pusher på oss dette 3D tullet i en tid hvor Wii, som ikke engang er HD, fremdeles selger mer enn ps3 og 360 til sammen.

 

Disse 3d greiene er så idiotisk at hvis dette slår ann så har mistet all tro på menneskeheten. Selv på 50 tallet visste folk bedre enn å hoppe på 3d bølgen. Og da trengte man bare et par papirbriller, ikke nye dyre tv'er og konsoller.

 

Og hva skal folk som bruker briller gjøre? Sette 3D brillene over brillene? Haha.

 

Helt utrolig hva markedsføring kan få folk til å godta.

Det finnes løsninger for folk som bruker briller, ja. At Wii selger bedre har da ingen ting med saken å gjøre? Det er jo ikke samme kundegruppe Sony og Nintendo satser på, selv om de prøver å slå to fluer i en smekk. Så ser man tydelig at Wii er ute etter casuals, mens PS3 er ute etter litt mer seriøs gaming. 3D effekten på 50 tallet var aldri så like bra som 3D har blitt i dag.

 

Disse innleggene er så idiotisk, at hvis personen ikke blir bannet, så har jeg mistet all tro på menneskeheten.

Lenke til kommentar

Oj, glemte at jeg var i PS3 delen. Her kan man jo alltid vanlig ikke være kritisk mot noe Sony kommer ut med.

 

Her skal man selvsagt elske 3D, kjøpe ny tv til 15-20 tusen kroner rett etter ta man har punget ut blodpris for en såkalt hdtv, og sitte med 3d briller foran TV'en fordi Sony vil at man skal gjøre det.

 

Hyll 3D!

Lenke til kommentar

Ja, det å være litt kritisk til en gimmick som gjør at man må kjøpe ny tv allerede er jammen ille...

 

Vi har jo knapt sett snurten av hd materiale på dagens tv'er enda og nå skal de byttes ut mot nye hvor vi attpåtil må sitte med svære briller for å utnytte?

 

Jammen frekt av meg å ikke svelge dette som resten av saueflokken gitt.

Lenke til kommentar

Det er greit at du er kritisk, men innleggene dine viser ikke det. Innleggene dine ser ut som om at de har blitt skrevet av en fyr som ikke vil at noen skal i det hele tatt ta i 3D fordi han vet best. Det er ikke engang et spor av interesse i det, bare "nei, det er ikke bra". Om man ønsker å bli tatt seriøst, eller å bli hørt i det hele tatt, hjelper det deg ingenting å til stadighet kalle folk idioter og sauer og det hjelper heller ikke å være så bastant opptatt av hva du selv mener til enhver tid. Om trådstarterer synes 3D-effekten var en morsom effekt, hva skal du si til det? Han synes det var morsomt, dermed basta.

 

Du synes kanskje ikke 3D er noe morsomt, men da får du si nettopp det fremfor å kalle det idiotisk og skrive deg selv ut av diskusjonen med at alle andre er sauer og idioter.

Lenke til kommentar

Det er helt greit å være kritisk til ny teknologi, det er også helt greitå ytre meningen sin på et offentlig forum. Men vær så snill man, vær litt mer konstruktiv i kritikken din!

 

Du kan ikke forvente at folk skal ta deg seriøs når du utrykker deg slik du gjør.

 

Blah, Laksus forklarte det bedre, enig meg han.

Lenke til kommentar

Dem fleste som er aktive på forumet vet jo at en person som har postet litt lenger opp her ikke akkurat poster så mye konstruktivt, så ignorer eller ta alt med en stor klype salt.

 

Er endel som har et stort behov for å yte sin mening om at 3D tv er bare tull og at dem aldri skal ha dette, sikkert dem samme personene som ikke skulle ha flatskjerm og som ihvertfall ikke trengte HD.

 

Jeg tror at 3D blir det nye HD, det vil ta litt tid men etterhvert så vil nok 3D i en eller annen form være standard på dem fleste flatskjermer du får kjøpt i butikkene. Og hvor nyere modeller vil forbedre teknologien og vi til syvende og sist får en flatskjerm som kan vise 3D uten briller.

 

Kjøpte meg nytt tv for bare noen mnd siden men etter å ha testet et 3D tv så er det ikke tvil om jeg skal kjøpe et 3D tv eller ikke...men heller om når.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...