Gå til innhold

Anmeldelse: Alan Wake (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om Remedy er blandt de beste på historier kan naturligvis diskuteres, da jeg trolig har gjennomskuet plotet allerede, men så har jeg godt over gjennomsnitten erfaring med denne typen historier. :)

 

Stemningen derimot ser helt upåklagelig ut, veldig fristende. Dette blir da det andre X360-eksklusive spillet jeg gjerne skulle spilt. :(

 

Edit: Kan det ikke komme et par til så jeg kan rettferdiggjøre kjøp av Xbox360.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Endelig en skikkelig anmeldelse som er virkelig verdt å høre på. Jeg satt å håpet på en god karakter, for dette spillet fortjente det virkelig :rolleyes:

 

Har spilt dette spillet i to dager nå, og jeg er helt betatt. Dette er helt utrolig kult, og noe av det beste jeg har spilt til nå i år.

2010 er jammen meg det beste spillåret noensinne, og vi er bare i Mai! :D

Lenke til kommentar

Spillet virker litt for kort for min del for å betale start pris. Venter heller et halvt år til det er under 200 lappen og kan komme igjennom det i løpet av en dag. Har vel hørt det er rundt 7timer langt, så er vel omtrent samme som Uncharted 1 som bevares meg et fantastisk spill men jeg ville ikke betalt 500kroner for det.

 

Spesielt sett med tanke det har vært latterlige mange gode spill i år å få med seg, plus spill ifra tidligere man ikke har fått med seg. Allerede de første 5 månedene i år har produsert bedre produkter enn i fjor.

 

Synd at jeg ikke har lommebok og til å få alt ellers skulle jeg bestilt Lost planet 2, Skate 3, Red Dead Redemption og Modnation racers i tilegg.

Endret av Quagles
Lenke til kommentar

Litt overraskende at anmeldelsen ikke nevner den forholdsvis tunge produktplasseringen i spillet, men det kan jo også bety at det ikke er et så stort problem som først antatt fra min side.

 

Spillet virker veldig interessant og skal nok kjøpes til sommeren når ferien ramler over spillbransjen og stabelen med spill er blitt mindre.

 

 

 

Lenke til kommentar

Spillet virker litt for kort for min del for å betale start pris. Venter heller et halvt år til det er under 200 lappen og kan komme igjennom det i løpet av en dag. Har vel hørt det er rundt 7timer langt, så er vel omtrent samme som Uncharted 1 som bevares meg et fantastisk spill men jeg ville ikke betalt 500kroner for det.

 

Spesielt sett med tanke det har vært latterlige mange gode spill i år å få med seg, plus spill ifra tidligere man ikke har fått med seg. Allerede de første 5 månedene i år har produsert bedre produkter enn i fjor.

 

Synd at jeg ikke har lommebok og til å få alt ellers skulle jeg bestilt Lost planet 2, Skate 3, Red Dead Redemption og Modnation racers i tilegg.

 

 

Det kommer an på hvor mye du legger i det. Springer du igjennom uten å utforske noe og hopper forbi historien så kan du kanskje klare det på 7 timer. Joystiq rapporterer det til ca 10 timer så det er slingringsmonn her.

Dessuten, spillet belønner deg nesten alltid for å utforske og f.eks. sjekke ut den hytta du måtte gå en omvei for å nå. Belønningen kan være termoser (gotta catch 'em all!), radioer som gir et bredere perspektiv på det som skjer rundt deg eller TVer med et Twillight Zone-lignende program om nettene. Noen manuskriptsider er også bare tilgjengelige på Nightmare vanskelighetsgrad, som låses opp når du har spilt igjennom på normal eller hard så litt incentiv for å spille en gang til er det. I tillegg kommer det flere episoder som DLC, de første gratis.

Alt i alt er det mer enn verd mine kroner ihvertfall.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se om det er alt det er hauset opp til, og til dere som har spilt det en stund: er dette noe en vil spille i mørket med surroundlyd? Innbiller meg at dette er et spill en ønsker å leve seg inn i, og da vil en jo bruke alle midler for å kunne gjøre det. :)

Lenke til kommentar

Spill året 2010 har begynt fantastisk!

Så kommer det jo sterke titler fermover også.

Men nå ser jeg for meg neste helg, med kontrollen i den ene hånden, noe å slukke tørsten med i den andre og bli med inn i Alan Wake sin guffne verden!

Hvem trenger tv serier når man kan spille dem..

Lenke til kommentar

Gleder meg til dette spilet! Blir gøy å spille på det nye Harman Kardon anlegget! Bortsett fra at jeg faktisk ikke har tid til dette sikkert før sommerferien. Russetiden og eksamener er ikke elsk, med tanke på spillene som kommer denne måneden, Dette og Red Dead er forhåndsbestilt, og Red Dead kommer samme dag som jeg har eksamen :/

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se om det er alt det er hauset opp til, og til dere som har spilt det en stund: er dette noe en vil spille i mørket med surroundlyd? Innbiller meg at dette er et spill en ønsker å leve seg inn i, og da vil en jo bruke alle midler for å kunne gjøre det. :)

 

 

Dette blir nok best på stor skjerm med surround ja. Flere utenlandske spillsider har gitt lyden i spillet meget god omtale så surround == win.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...