Gå til innhold

Star Wars spill til 5 år gammel jente


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en niese som blir 5 år snart, og hun ønsker seg Star Wars spill. Det kan vere på PC eller Wii, men hun liker ikke Wiimoten så det burde støtte Classic kontrollen om det er til Wii (helst til PC altså). Det gjør ikke noe om det er gammelt (da kjøper jeg bare noe ekstra også), men det burde vere ganske enkelt å spille eller på norsk.

 

Jeg har sett litt på dette, men er usikker på om det er norsk

http://www.youtube.com/watch?v=ExWL4nq8VeE

 

Please hjelp, hun blir sur hvist hun må vente på SW TOR og itilleg ikke få lov å spille det aleine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det er Star Wars Lego som er det du burde tenke over. Er vel det eneste Star Wars spillet du kan få med norsk tale?

 

Spill som Kotor og Kotor2, og de eldre spillene (Academy osv..) er nok litt for avanserte og voldelig for en 5-åring i mine.

Endret av Nesumar
Lenke til kommentar

Beklager men hun synst ikke Lego Star Wars var noe serlig, har vist henne noe videoer fra Youtube, og hun var ikke interisert :( Kansje om hun hadde fått prøve de først.

 

Hun digger å se på Kotor 1 og 2, men spillene er for vansklig.

Har også tenkt å kjøpe Clone Wars (film og episoder) med norsk tale til henne.

Skulle ønske det kom noen Clone Wars spill med norsk tale.

Hun synst det er drit morsomt å se det på NRK, hun sitter, "Ka det va ho sa pappa" og "Du må oversette onkel"

Hun synest der er drit tøft med de prinsessene i Star Wars universet :D

 

Kansje jeg må laste ned en Demo av Lego Star Wars og se om hun blir interisert.

 

EDIT:

Jeg synest det er greit at hun får spille 12 års spill om hun får til å spille, men kan se på 16 år spill om de ikke er for gory.

Jeg tenker enten søstern eller faren hennes er enig :)(på per spill basis) Hun er veldig voksen for alderen, hun kobler opp gitar forsterkeren min og PA anlegg om jeg ber henne ;) Det har hun gjort siden hun var 3

Endret av Siggen
Lenke til kommentar
Lego Star Wars høres gøy ut, så du burde nok prøve å laste ned en demo til henne. Når det er sagt så må jeg si du har ei kul niese :p

 

Hun er verdens råeste mini gamer, og lille søstra hennes er på stor vei til å bli en TV slave (ikke et år enda, og gjør nesten ikke anna en å gå rundt i stua og se på TV)

 

5 år og digger Kotor 1 og 2... hun kommer til å bli en stor gamer :D

 

Når vi spiller det så styrer hun tastaturet med WASD og mer, og jeg musa. Prøver å hoppe over mest mulig samtaler, fordi da må jeg oversette :p

 

Første gang jeg putta en spill konsoll i hendene hennes så var det en PSP med CFW of Deadelus64 emulator med Super Mario 64, da var hun nesten 2 år, og kunne ikke få nokk av det hun kallte Majijo. Mario elskoven var konstant til hun fant ut at det fanst flere spill som feks LocoRoco og mer.

Hun har fått prøve WoW og kaller det for Store Jente spillet, hun spiller det uten å ha hjelp med kontrollene, men hun må ha noen for å si hvor hun skal skaffe quester (det hun kaller oppgaver) hun liker Warlock og Hunter best fordi hun får kjeledyr, og hun bruker å ha ute min Frostwyrm som heter Frosty såklart :p men jeg spiller ikke wow lenger, så derfor gleder hun seg til Star Wars the Old Republic

 

(hadde et lite ønske om å få henne til å bli en selvstendig privat goldfarmer, men var redd for at hun kom til å stjele kontoen min når hun får det til xD)

 

Hun spiller Superia, der hun får til å skrive in sin egen epost addresse og passord selv :p Og hun har uheldig vis oppdaget at man kan kjøpe nye kler, og hun ser ut til å forsatt komme til å bli en slik shoppe jente i tilleg til gamer haha

Endret av Siggen
Lenke til kommentar

Hva med Star Wars Episode 1: Racer? Da spiller en Anakin og flyr pod-racers på ulike baner, blant annet tatooine fra filmen.

 

Ellers, hva med å la henne prøve den lengste reisen 1 og 2? De er på norsk og er rene pek og klikk-eventyr. Mulig hun er for ung til å ta en del av gåtene, men med litt hjelp/veiledning kan hun kanskje komme et stykke av gårde.

 

Du kan også søke i forumet her etter andre tråder hvor folk har bedt om råd til spill til barna sine hvis du vil ha andre tips og ideer utover det vi kommer på her.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Lego Star Wars høres gøy ut, så du burde nok prøve å laste ned en demo til henne. Når det er sagt så må jeg si du har ei kul niese :p

 

 

Når vi spiller det så styrer hun tastaturet med WASD og mer, og jeg musa. Prøver å hoppe over mest mulig samtaler, fordi da må jeg oversette :p

 

 

 

Hehe kjenner godt til den taktikken med å tanke på å lese for barna og ikke være hypp på å lese HELE eventyret..ikke altid det går,de følger med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...