Gå til innhold

Norsk Spill Distribusjon legges ned (PC)


Anbefalte innlegg

Jaja. En krangel om PC spilling er god pauseunderholdning for meg så jeg får vel slenge meg på. :)

- For det første synes jeg de som spiller vestlige RPGer, FPSer, RTSer og MMOer på konsoll er de som er sære.

- For det andre var det få normale mennesker som gadd å bruke 6000 kr på en ny PS3 når den kom ut uansett (jeg brukte nesten 5000 så jeg er ikke normal :p). De fleste spiller heller kabal på PCen. Alle som velger å bruke flere tusenlapper på ren underholdning (enten via konsoll eller PC)er nok ganske så sære.

- For det tredje er det vanskelig å finne konsollhyllene i butikkene der jeg bor fordi PC hyllene tar opp all plass (og da mener jeg med nye PC spill).

Snakker ikke om Norge her, men på verdensbasis kjøper fortsatt folk nok av fysiske kopier av PC spill.

- For det fjerde (kanskje viktigst) så kjøper folk PC spill digitalt, og Steam nekter å gi ut salgstall. Så salg av fysiske kopier er ikke bevis uansett.

- For det femte så selger fortsatt spill som Total War mengder, og et polsk RPG spill som The Witcher klarte å selge over 1 million selv om det var PC eksklusivt.

------------------------------------------------

Det siste poenget mitt er relevant for artikkelen. Hvem spiller norske barnespill?

Det er det samme om de er på konsoll eller PC når norske barn uansett heller vil spille COD eller GTA. Og for de aller yngste så er vel Mario mer kjent enn merkelige norske spill om engler og kaniner.

Jeg husker i hvert fall at jeg spilte mye mer skytespill og Mario i min barndom enn noen av de såkalte barnespillene.

 

Forresten er det å være sær positivt. Alle de store personlighetene i historien har vært nokså sære.

 

Edit: Kortet det ned litt.

Endret av Nether
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten er det å være sær positivt. Alle de store personlighetene i historien har vært nokså sære.

 

Selv om det skulle stemme, tviler jeg på at du sier deg enig i at alle sære personer gjennom historien har vært store personligheter. Dessuten er det noe betenkelig ved å være i samme klubb som bl.a. Hitler.

 

Nå har jeg derimot gjort det store. På tide å gi seg?

Lenke til kommentar

Selv om det skulle stemme, tviler jeg på at du sier deg enig i at alle sære personer gjennom historien har vært store personligheter. Dessuten er det noe betenkelig ved å være i samme klubb som bl.a. Hitler.

 

Nå har jeg derimot gjort det store. På tide å gi seg?

 

Hehe. Jeg prøvde faktisk å finne en definisjon av sær for å se om vi alle snakker om riktig ord, men det var vanskelig å finne. Når jeg bruker ordet sær så bruker jeg det på samme måte som spesiell, eller unormal.

Altså er sære personer noen som er litt annerledes enn den gemene hop.

Dette gjelder jo for kjente personer siden folk flest ikke er kjent, og jeg tenkte mer

på Einstein og lignende. Hitler var ikke i mine tanker en gang. Ganske imponerende å påkalle Godwins lov på side to i en diskusjon da. :p

Og selvsagt er ikke alle sære folk kjente. Om f.eks "alle" basketspillere er høye, betyr ikke det at alle høye folk blir basketspillere.

Dette er uansett bare semantikk, men det er jo morsomt å se hva folk mener om et ord.

Lenke til kommentar

Forresten er det å være sær positivt. Alle de store personlighetene i historien har vært nokså sære.

 

Selv om det skulle stemme, tviler jeg på at du sier deg enig i at alle sære personer gjennom historien har vært store personligheter. Dessuten er det noe betenkelig ved å være i samme klubb som bl.a. Hitler.

 

Nå har jeg derimot gjort det store. På tide å gi seg?

Haha! Jeg må bare nevne Godwin's Law: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one".

Endret av LinoraN
Lenke til kommentar

Haha! Jeg må bare nevne Godwin's Law: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one".

Ikke for å pirke, men dette kan argumenteres uansett hva du setter inn. :)

 

As a forum thread grows longer, the probability of [insert text here] appearing approaches one.

 

Litt beslektet med Infinite Monkey Theorem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...