Gå til innhold

Anmeldelse: Mount & Blade: Warband (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefales til alle som liker strategi og middelalderen generelt. :)

 

Nå har jeg ikke spilt Warband i mer enn 5-6 timer, men så langt kan jeg ikke si at oppgraderingen var verdt pengene.

 

Hadde større utviklere lansert et slikt produkt, hadde jeg følt meg snytt, men jeg vil gjerne støtte denne utvikleren. Warband føles mer som en patch enn en betalt tilleggspakke.

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Veldig god anmeldelse. Jeg vil anbefale dette spillet til alle, og spesielt de som likte Pirates, jeg synes det minnet mye om det. Jeg ble helt hektet og måtte til slutt slette spillet av hensyn til omverden :-)

 

Men ikke før jeg ble konge og fikk mitt eget land :-)

 

Predicted: Du får forresten stort sett en forespørsel om våpenhvile når du er nær ved å knuse ett land totalt. Da kan du rekruttere lordene. Vet ikke hva som skjer om du knuser de fulstendig.

 

Big aim: Jeg bare antar her; Men jeg tror du kan importere M&B karakterer inn i Warband. Du får vel bare med penger, utstyr og stats ...så det blir vel sikkert en stor jobb uansett ...men det er ikke så nøye når det er så morro :-)

Lenke til kommentar

Dere som ikke har prøvd M&B enda bør laste ned demoen av warband. Det er fullversjonen av spillet, bare at du ikke får spilt lenger enn til level 7.

 

Noe annet som gjør Mount&Blade så utrolig bra er de hundrevis av moddene som blir laget til spillet :) Mount&Blade er vel kanskje et av de meste mod-vennlige spillene som finnes. Så det er nok ikke lenge til det blir utgitt noen bra mods til Warband også. Selv bare i betaen var det 3-4 fungerende modder. De var kun for multiplayer da.

Lenke til kommentar

Gikk til inkjøp av Warband for et par uker siden, men har dessverre ikke fått prøvd det ennå. Har allerede Mount & Blade, og jeg likte det såpass godt at det aldri var noen tvil om at Warband skulle kjøpes inn. Jeg liker også å støtte utviklere som faktisk makter å produsere et spill som ikke frontes av halvnakne damer i utfordrende positurer. De er en mangelvare.

 

Tror jeg kommer til å gi spillet en prøverunde i dag.

Lenke til kommentar

Veldig god artikkel dette, men lurte på om noen har erfaring med ødelagte fraksjoner og hvor deres hærførere blir av? La Vaegirs øde å planla å rekruttere noen av krigsherrene deres til mitt eget voksende rike, men det virker som de bare forsvant.

 

 

Hei, Predicted.

 

Jeg opplevde omtrent det samme da jeg bekjempet alle hærene og tok borgene til Khergit Khanate.

Hadde da startet min egen "rebel-fraksjon" så jeg ville også gjerne få med meg de krigsherrene jeg hadde bekjempet slik at jeg hadde noen til å styre byer og sånt.

 

Etter mye leting fant jeg noen Lords som bare sto og venta ved visse landsbyer der de tydeligvis kunne rekruttere noen tropper nå og da. Problemet mitt ble at de var alle så rasende på meg at det ble veldig vanskelig å få nok "standing" hos dem til at de blir mildere stemt, spesielt når de ikke har noen byer/borger lenger hvor du kan gjøre oppdrag for dem.

 

Du finner nok noen av dem hvis du leter litt rundt på områdene til nasjoner de ikke er i krig med.

Eventuelt kan du sjekke om noen av dem sitter fengslet rundt omkring og enten besøke dem i fengslet eller starte en siege og få dem ut av fengsel. :)

Lenke til kommentar

Fra artikkelen: "Mount & Blade: Warband er en frittstående utvidelse, som kan installeres uavhengig av originalspillet"

 

Betyr dette at jeg bare kan kjøpe Warband og ha hele spillet? Eller går jeg glipp av noe siden jeg ikke har orginalen..? Kommer nok til å spille mest singleplayer, men morro å prøve det på nett også..

Lenke til kommentar

Kom meg aldri ordentlig inn i Mount & Blade, men spilte nok til å se at det var et bra spill. Burde komme meg inn i det igjen, men det kommer jo så mange nye spill hele tiden, og så har jeg en haug med andre spill jeg ikke er ferdig med ennå.

Hmm. Litt av et luksusproblem må jeg si.

Er ikke interessert i multiplayer, men har omtrent lyst til å kjøpe ekspansjonen bare for å støtte utviklerene. De fortjener virkelig litt penger for å prøve seg på noe nytt. Kan ikke komme på noe annet i nærheten av Mount & Blade. Det er unikt egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...