Gå til innhold

Anmeldelse: Command & Conquer 4: Tiberian Twilight (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne ikke vært mer enig, spillet er fullstendig ødelagt og jeg er mer eller mindre sagt irritert over at jeg har kastet vekk 400kr på dette. Hadde jeg bare hørt på de som sa prøv demoen først! Men fordi det var C&C 4 så slo jeg til, selv en dåre burde visst bedre.

 

Synd denne anmeldelsen ikke kom før release, da hadde nok mange spart pengene sine til bedre alternativer. Og det ville kanskje gjort at EA hadde sett langt lavere salgstall, men om de hadde lært av det er jo en annen sak.

Lenke til kommentar

Til informasjon: Anmeldelsen ble opprinnelige publisert ved en feil 23. mars, deretter raskt trukket tilbake. Nå er den publisert på nytt. Grunnen til at det tok lang tid var fordi Marius dro på ferie i USA og dermed ikke har vært tilgjengelig den siste tiden.

Lenke til kommentar

Dette er nok en av de få spillseriene jeg må innrømme at jeg har vært blodfan av siden den startet for vell 15 år siden. Det er lenge siden jeg har gledet meg til en release slik som denne og lenge siden jeg har vært så skuffet over hvor grenseløst dålig det det viste seg å være. Multiplayer delen er helt uten dybde, et erfaringspoeng system for å låse opp enheter er helt fulstendig skivebom for et RTS spill, og enspiller delen er så fantastisk dålig skrevet at det nesten er utrolig at skuespillet kan være enda verre.

4/10 er alt dette fortjener. Nå er det bare å vente på Starcraft 2 for litt klassisk RTS moro.

Endret av AbnormalFetus
Lenke til kommentar

Ganske forventet. Denne serien har vært på vei ned i søppla over lengre tid nå. Synd at det blir slik.

 

btw:

Et av de få positive lysglimtene jeg fant i løpet av den første halvtimen, var at byen Manchester formelig var jevnet med jorden av det ekspanderende tiberium-stoffet. Da teller jeg også med at jeg velger å tro at Old Trafford er omgjort til et stort latrineområde for GDI-soldatene.

 

:thumbdown:

 

btw 2: Kan vi forvente oss en Just Cause 2-anmeldelse snart? Er noen dager siden det kom ut nå.

Endret av Villanden
Lenke til kommentar

Må si det ikke var uventet. Helt siden jeg leste at de gikk bort ifra basebygging har jeg hatt en negativ instilling. En ting jeg lurte på - og ikke følte at jeg fikk noe særlig informasjon om i anmeldelsen - var hvordan historien er? Hadde som fan tenkt å kjøpe spillet kun for å fullføre serien mtp historien, men er den så dårlig at C&C3 slutten er god nok?

Lenke til kommentar

Må si det ikke var uventet. Helt siden jeg leste at de gikk bort ifra basebygging har jeg hatt en negativ instilling. En ting jeg lurte på - og ikke følte at jeg fikk noe særlig informasjon om i anmeldelsen - var hvordan historien er? Hadde som fan tenkt å kjøpe spillet kun for å fullføre serien mtp historien, men er den så dårlig at C&C3 slutten er god nok?

 

Jeg lastet ned for å prøve, samt få med meg historen. Den er for det første ganske vanskelig å holde følge med siden de tydeligvis hopper over en god del på veien, og du har plutselig kone. Slutten var også utrolig skuffende og anti klimaks, ga meg ikke noen følelse av en verdig slutt iallefall.

Lenke til kommentar

Command & Conquer og Red Alert serien er ett bevis for att EA har gjort ett veldig bra produkt til en melkeku. Red Alert 3 var det siste spillet i denne serien for min del og det skuffet meg stort og denne anmeldelsen gir meg ikke akkuratt lyst til å støtte serien ytterligere.

 

Nei da går jeg heller tilbake til Red Alert2 med Hell March i spissen som må være noe av det beste som har kommet ut på strategi fronten.

Lenke til kommentar

Hmmm, likte faktisk RA3 litt, ikke alt men, endel av det. Herlig overdreven story, co-op i ett RTS (gi mer av dette plix).

 

Men tja, siden jeg gjorde meg ferdig med C&C4 og gikk tilbake til C&C tiberian sun og faktisk syntes det var bedre er det noe som skurrer. Greit nok at historie fortellingen delvis har slitt med å være vanskelig å følge med på, men C&C4 gikk flere steg tilbake fra C&C3 syns jeg.

 

C&C3 syns jeg storyline messig var veldig bra, de tok samme stil som blizzard har gjort med å la oss spille hver faction i tur i en sammenhengende tidsforløp istedefor begge sider i samme tidsforløp. Gjør det mye lettere å følge med på hva som er canon i oppfølgere osv, selv om akkurat dette kanskje ikke er en reel problemstilling for C&C4.

Lenke til kommentar

Likte vel egentlig de fleste spillene i C&C-serien, bortsett fra Generals. For meg var C&C over når Red Alert 3 kom på markedet. Avinstallerte og leverte det tilbake tvert etter at jeg måtte skyte soldater, som var dobbelt så store som murene, over en elv, i noe som ikke kan beskrives bedre enn en klovnekannon..

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

Vel vel, da har den siste sluttstreken blitt satt for Command and Conquer. Nok en spillserie som har blitt kjørt i grøfta :( Ikke at jeg har vært noe nevneverdig glad i serien, men det er kjipt uansett.

 

Vi får se positivt på det. Nå som CnC har nådd bunnen, er det vel bare én vei opp? Vi får håpe.

Lenke til kommentar

Nja, den har nok nådd bunnen i form av graven. Dette skulle jo strengt tatt være slutten på serien. Kanskje det var det som var ideen? Lage ett dårlig spill så få kjøper den slik at det ikke blir noe ønske fra høyere hold om å lage mer?

 

Syns det var synd de avsluttet utviklingen på FPS C&C spillet, lignet på renegade gameplay messig. Var ganske artig å være en soldat i ett univers man var vandt med å styre hærer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...