Gå til innhold

Anmeldelse: God of War III (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man skjønner vel at man har blitt gammel når man synes dette spillet ser ekstremt pinlig ut. :huh:

 

lolwut? Det ga null mening. Det er ikke fordi du er "gammel" (eller whatever) at du syntes dette ser "pinlig" ut. Det er hjerneskade det...

 

Neida, bare troller litt, men skjønner fremdeles ikke helt innlegget ditt. Hva er det som er så ekstremt pinlig med dette spillet?

 

 

Mulig jeg markerer meg som fanboy når jeg svarer på sånne innlegg, men shit au. Spiller heldigvis xbox også *phuh^* :D

Lenke til kommentar

Etter og ha drept noen guder på Pre testen på ringen kino må jeg bare si at ingenting lavere enn 10 var forventet. Alt som jeg fikk testet i spillet sitter som støpt, i en voldelig og herlig ballade med en sinna spartaner og en haug med guder.

 

SPOILER:

Boss fighten mot Poseidon og Hades(som jeg begge fikk drept) var ekstremt bra gjennomførte. Samt at QTE scenen var noe av det mest groteske, men samtidig noe av det vakreste mine øyne har sett

Lenke til kommentar

Man skjønner vel at man har blitt gammel når man synes dette spillet ser ekstremt pinlig ut. huh.gif

 

 

Hehe, vet ikke hvor gammel du er men begynner å dra på åra selv nå så ser litt hva du mener. Det er desverre alt for mye spill til konsoll rettet mot et yngre publikum, spill som Heavy Rain synes jeg viste godt at det er fint mulig å ha et "voksent" spill på konsoll.

 

Det jeg håper skjer fremmover er at utviklerne ser og forstår at det er mange eldre der ute som kanskje begynner å bli lei slakt og drep spill som er i realitetet helt likt mine første C64 spill....om noe penere idag :)

 

Selv synes jeg spillet virker ganske kjedelig ang gameplay, det er den heftige grafikken som for min del får meg til å plukke opp spillet senere.

 

Blir min personlige GOTY 2010, ser ingen andre spill som kan måles opp etter en liten nedtur med Mass Effect 2... Kansje jeg da kommer til å elske FF13 mer en jeg gjorde med Mass Effect 2, må ikke bare følge "massen" wink.gif

 

 

Siden vi bare er i Mars så håper jeg inderlig ikke dette er det beste vi får i 2010, det hadde vært ganske så trist....

Lenke til kommentar

Må nesten si meg enig me de som ikke er overasket over denne anmeldelsen og karakteren. Etter å ha prøvd demoen og bevitnet de første 3timene av spillet på prinsen kino Trondheim ville det nesten vært en underdrivelse å kalle dette for tidenes actionspill. Kan jo også legge til at demoen er ikke særlig representivt for hvor utrolig fantastisk dette spillet er.

Har aldri spilt 1og2 men de ble sendt fra cdon i dag så regner med det blir en god del timer sammen med Kratos når pakken ankommer i løpet av et par dager :)

 

Om du elsker vakre spill med herlig grafikk og design men hater actionspill vil jeg likevel anbefale dette spillet som et must buy.

 

Stor og bra tv med godt og kraftig lydanlegg anbefales på det aller sterkeste til dette spillet (hjemmekino <3).

 

Og ja! Man kan nok bare spille God of War med gow t-skjorte :p

Lenke til kommentar

Man skjønner vel at man har blitt gammel når man synes dette spillet ser ekstremt pinlig ut. huh.gif

 

 

Hehe, vet ikke hvor gammel du er men begynner å dra på åra selv nå så ser litt hva du mener. Det er desverre alt for mye spill til konsoll rettet mot et yngre publikum, spill som Heavy Rain synes jeg viste godt at det er fint mulig å ha et "voksent" spill på konsoll.

 

Det jeg håper skjer fremmover er at utviklerne ser og forstår at det er mange eldre der ute som kanskje begynner å bli lei slakt og drep spill som er i realitetet helt likt mine første C64 spill....om noe penere idag :)

 

Selv synes jeg spillet virker ganske kjedelig ang gameplay, det er den heftige grafikken som for min del får meg til å plukke opp spillet senere.

 

Blir min personlige GOTY 2010, ser ingen andre spill som kan måles opp etter en liten nedtur med Mass Effect 2... Kansje jeg da kommer til å elske FF13 mer en jeg gjorde med Mass Effect 2, må ikke bare følge "massen" wink.gif

 

 

Siden vi bare er i Mars så håper jeg inderlig ikke dette er det beste vi får i 2010, det hadde vært ganske så trist....

 

 

GOTY blir selvsagt Mafia 2 eller Fable 3. B)

Lenke til kommentar

Hehe, 10/10, jaja, kos dere :p

 

Selv har jeg vært GoW-hater siden jeg måtte slite meg ut av Hades, kun på trass, i det første spillet. Jeg elsket første havldel og så datt alt i dass liksom.

Og hva er forresten poenget med god grafikk når man ikke har tid til annet enn å sitte og mose kontrolleren hele tiden :huh:

Og hva med de håpløse platform sekvensene? Sure, mannen kan slå fra seg... men å klatre å hoppe litt det blir for mye.

 

Litt mindre action og litt mere adventure over here, takk :D

Lenke til kommentar

Som vanlig så skriver forfatteren en meget god tekst. Er en stor fan av måten Øystein Furevik skriver og engasjementet som man ofte finner i tekstene hans. Dessuten er det godt å se at GoW 3 leverer på de områdene der forgjengerene var gode. Jeg var en stor fan av det første spillet, men har dessverre til gode å spilt det andre.

 

Det interessante er at jeg snublet over tråden til tåa i går der det diskuteres om produksjonsverdiene får for mye oppmerksomhet, da kanskje spesielt innenfor action sjangeren. Denne teksten, dog velskrevet, er et kjerneeksempel på dette. Det nevnes ingenting om historien er fengende eller i det hele tatt interessant. Det eneste som nevnes er vel at Kratos fortsatt er sinna. Det nevnes at kampsystemet ser sektakulært ut og er tilgjengelig, men ingneting om det er dypt eller om forskjellige strategier har noen betydning for hvordan kampene utarter seg. Det i tillegg til dette intervjuet hvor regisøren (heter det regisør i spillverdenen?) påpekker at de ønsker styrer spilleren i retningen de mener spillet "skal" spilles (rundt 7:20).

 

Jeg tviler ikke på at GoW 3 er et spektakulært spill og jeg kommer helt sikkert til å skaffe meg det på et tidspunkt, men det virker likevel som om forfatteren har kanskje blitt litt blendet av produksjonsverdien og oversett noen aspekter som jeg mener burde være kriterier for å oppnå en toppkarakter i denne sjangeren. Jeg har som sagt ikke spillt GoW 3, så for alt jeg vet har spillet en fengende og engasjerende histore, samt et robust kampsystem hvor valg om hvordan man tilnærmer seg kampene har stor påvirkning på hvordan de utarter seg. Det skrives det dessverre lite om i anmeldelsen og det kan virke som, ut i fra intervjuet, det har vært et fokus for utviklerene å styre spilleren i mot en spesiell spillestil.

Endret av Tryph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...