Gå til innhold

DRM-krise for snikmorder (PC)


Anbefalte innlegg

Prøv å forstå at dette er under implementering da, alle nye systemer har barnesykdommer.

 

Det er aldri en god unnskyldning er jeg redd, både hard og software skal fungere ved release, ikke 3-4 patcher etterpå. Det er dessvære blitt sånn at kunder aksepterer at programmer rett og slett er ferdig, at du kjøper en beta versjon. Dette er spesielt ille med spill. Men til og med operativsystemer er ille, windows vista for eksempel var og er helt forferdelig.

 

Husker da jeg kjøpte Fear 2, spillet hadde en rekke tekniske feil som for eksempel at du ikke kunne kjøre spillet i fullskjerm med det første, det måtte patches først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener egentlig at denne kopibeskyttelsen er nødvendig. I et lignende scenario, eg vil ikkje at noen andre skal spise kaken min, ergo, eg plasserer rottegift oppå den for at ingen skal synes det er verdt å ta den, sånn at den blir min helt til noen er villig til å kjøpe kaken min og dermed få min spesialkonstruerte motgift med på kjøpet.

Lenke til kommentar

EA har knekt koden angående DRM; Gi f*** i det. De blir knekt relativt fort uansett. Mens Ubisoft har gått fra dårlig (SecuROM) Dårligere (StarForce) til Dårligst (Denne skiten eller hva du nå enn vil kalle det for.) Dessverre for Ubisoft, slutter jeg nok å kjøpe PC spill fra dem nå.

 

Så dermed, kvitt dere med DRM beskyttelsen, og gjør det rettferdig for folk som kjøper spillet!

 

Azure

Lenke til kommentar

Ifølge twitteren deres var visst "exeptional demand" ikke grunnen, men et server angrep. Og hvis det er tilfellet synes jeg det både usaklig barnlig og unødvendig, det er mulig DRMen de har ikke fungerer, men ikke start å ødelegge for betalende kunder hvis du er imot det.

Lenke til kommentar

Mener egentlig at denne kopibeskyttelsen er nødvendig. I et lignende scenario, eg vil ikkje at noen andre skal spise kaken min, ergo, eg plasserer rottegift oppå den for at ingen skal synes det er verdt å ta den, sånn at den blir min helt til noen er villig til å kjøpe kaken min og dermed få min spesialkonstruerte motgift med på kjøpet.

 

Her forutsetter du at kopibeskyttelsen fungerer, en ganske optimistisk forutsetning, om man tar tidligere erfaringer med i betraktningen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sykt...Kan ikke spille på pc uten internet fordi de frykter piratkopiering...

 

Men med en pc uten internet kan jeg ikke piratkopiere uansett.

 

Jaja, mange brister i min logikk, whatever.

Ikke under nivået til rakettforskerne som på liv og død skal ha drm da...

Lenke til kommentar

Er så sabla dumt med denne DRM'en. Assassins Creed 2 er et singel player spill, og når det skaper mer plunder å spille spillet via den legitime versjonen kontra en cracked versjon, så hadde ikke jeg giddi å brukt ei krone på AS2. Last det ned via en eller annen torrent side i stede når de skal være så forbanna tette.

 

Cracked versjon = ikke noe plunder overhode

Legitim versjon = plunder og heft AS

Lenke til kommentar

Mener egentlig at denne kopibeskyttelsen er nødvendig. I et lignende scenario, eg vil ikkje at noen andre skal spise kaken min, ergo, eg plasserer rottegift oppå den for at ingen skal synes det er verdt å ta den, sånn at den blir min helt til noen er villig til å kjøpe kaken min og dermed få min spesialkonstruerte motgift med på kjøpet.

Du bommar litt her. I praksis fungerar det slik:

- Rottegifta di blir enkelt skrapa vekk, og kaka blir deretter servert til piratane, som kan ete ho utan problem.

- Motgifta di fungerar delvis. I staden for å daude, mistar alle kundane dine håret.

 

Konklusjon: ikkje kjøp kaker frå nokon som pynter dei med rottegift.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg er en av de som betaler for de aller fleste spillene jeg har, kanskje opp til 10% pirat. Sistnevnte er spill (og anne software) som jeg tester ut i og med at det er mye "falsk reklame der ute". Og er det slik reklamen lover, ja, så blir det kjøpt og betalt.

Slikt DRM-piss er bare rør, slikt blir cracket i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar

Ifølge twitteren deres var visst "exeptional demand" ikke grunnen, men et server angrep. Og hvis det er tilfellet synes jeg det både usaklig barnlig og unødvendig, det er mulig DRMen de har ikke fungerer, men ikke start å ødelegge for betalende kunder hvis du er imot det.

Det endrer fortsatt ikke på at det ikke burde være kundene sitt problem at Ubisoft sine DRM-servere er nede. Den eneste grunnen til at betalende kunder må kaste bort tid på unødvendig tull er fordi utgiveren har valgt at dette skal være tilfellet. Man kan skylde på pirater, grønne menn og flyvende elefanter; det er fortsatt et bevisst valg fra utgiveren at betalende spillere skal lide under DRM (selv om dette neppe er intensjonen).

 

Jeg regner med at de som har betalt for spillet forventer at Ubisoft ordner opp i dette. Alternativet er jo å laste ned en fungerende kopi, noe som gjerne har den bieffekten at kunden er deltakende i distribusjonen av programvaren.

Endret av Kebabdyret
Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe som er mer trist for bransjen enn enda ett system som stikker i hjula på de som faktisk betaler for å få spille. Jeg håper faktisk UbiSoft taper store beløp på denne løsningen, det er ingen som er tjent med utviklere som gjør akkurat hva de vil og krever en god sum av forbrukerne for varen - mens forbrukerne sitter igjen med en vare som funker "nå og da".

 

En gang må opprøret komme, jeg håper det kommer nå før enda verre løsninger får se dagslyset.

Lenke til kommentar

Pokker det begynner å bli tynt med utgivere jeg føler jeg vil gi pengene mine til..

 

Jaja, vi trenger vel bare at noen I USA starter ett Class action, så blir nok denne DRMen patchet vekk den også.. Men det er synd betalende kunder skal måtte gå den veien for å få spille skikkelig.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg elsket Assassin's Creed.. Men valget blir lett for meg her.. Jeg velger bare å IKKE kjøpe nummer to..

 

Jeg er lei knotete DRM løsninger.. Har allerede to spill i hyllen min (GTA IV og Fallout 3) jeg ikke kan spille fordi GamesforWindows Live har bøllet seg til seg på maskinen min.. Heretter tar jeg en ekstra kikk på baksiden av spill esken og velger unna spill med DRM løsninger jeg ikke gidder å knote med..

 

Jeg forbeholder meg retten til å spille et spill NÅR jeg vil og HVOR jeg vil.. Jeg har kanskje 3 timer totalt på en uke til spilling.. Og jeg gidder ikke bruke 2 av de til å knote med trøblete beskyttelser..

Lenke til kommentar

Samme her, har fremdeles ikke kjøpt Silent Hunter 5 eller AC2, ikke engang lest reviews, fordi at historiene om sølet som de kaller kopibeskyttelse presederte det lille som kunne vært positivt (Beta spill det første halvvåret, i bunn og grunn.) Og det sier noe, jeg er en relativt hardcore ww2 ubåt fan, men siden SH5 er noe sånt som SH4 ved release, kan jeg godt dryge den ett halvår.

 

De grufulle starforce greiene som kom med Silent Hunter III raserte faktisk en windows install for meg også, og lærte ei lekse, kjøper jeg DRM spill så laster jeg ned crack (Som man får individuellt fra spillet, finnes sider dedikert til det for å si det sånn.) Ja faktisk så er det noen utgivere sin kundesupport som faktisk anbefaler cracks om folk ikke kan spille spillene deres.. Jeg trenger ikke si at det ikke må være nødvendig å bryte loven for å få spilt ett spill man har betalt for..

 

Spill industrien i ett nøtteskall de siste 7 år= Skylda ligger i bredt tilgjengelig internett, men spill utgivere implementerer internett oppkobling som ledd i kopibeskyttelsene sine, bensin på bål :)

Endret av toredl87
Lenke til kommentar

Ifølge twitteren deres var visst "exeptional demand" ikke grunnen, men et server angrep. Og hvis det er tilfellet synes jeg det både usaklig barnlig og unødvendig, det er mulig DRMen de har ikke fungerer, men ikke start å ødelegge for betalende kunder hvis du er imot det.

Godt mulig det er noen som er forbannet på dem og ønsker å ta dem. Kan til og med være noen som prøver å presse dem for penger, 100000$ eller så flopper spillet deres og dere taper millioner. Uansett er det deres problem, de viste at alle ville hate dette systemet og de ville få masse dårlig pr om de fikk noen som helst problemer, mye værre en nedetid i en MMO siden det godtar folk lettere.

Når systemet også ble hacket i løpet av kort tid er det epic fail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...