Gå til innhold

Anmeldelse: Demon's Souls (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten lagringstrikset hadde jeg ikke giddet, det hadde blitt for mye repetisjon. Jeg brukte ikke lagringstrikset på første bane (Boletaria), døde 8 eller 9 ganger og etterhvert var det utrolig lite moro å ta den første delen av banen om og om igjen.

 

Jeg må bare spørre hva dette lagringstrikset er siden jeg har nettop bestilt meg Demons Souls :D

Lenke til kommentar

Gikk inn på Gamespot for å se flere skjermbilder og der står det at det kom ut i oktober 2009. har jeg gått glipp av noe eller er det bare en megasein anmeldelse?

Gamer.no: "Demon's Souls har ikke fått noen europeisk distributør". Som du ser så kom Demon`s Souls ut ifjor i USA (oktober 09) og Japan (februar 09), men har kun blitt solgt der borte, man har vært nødt til å importere det. :)

 

Selv elsker jeg Demon`s Souls :love: , aner ikke hvor mange timer jeg har i spillet. Men er Soul Lv 27, såvidt jeg kan huske :D Demon`s Souls er virkelig ett spill, hvor jeg føler utvikling (character messig) og at jeg faktisk har klart noe.

Har drept: Phalanx 1-1, - Red Dragon 1-1, - Tower Knight 1-2, - Armor Spider 2-1, - Vanguard 4-1.

Lenke til kommentar

Gikk inn på Gamespot for å se flere skjermbilder og der står det at det kom ut i oktober 2009. har jeg gått glipp av noe eller er det bare en megasein anmeldelse?

Gamer.no: "Demon's Souls har ikke fått noen europeisk distributør". Som du ser så kom Demon`s Souls ut ifjor i USA (oktober 09) og Japan (februar 09), men har kun blitt solgt der borte, man har vært nødt til å importere det. :)

 

Selv elsker jeg Demon`s Souls :love: , aner ikke hvor mange timer jeg har i spillet. Men er Soul Lv 27, såvidt jeg kan huske :D Demon`s Souls er virkelig ett spill, hvor jeg føler utvikling (character messig) og at jeg faktisk har klart noe.

Har drept: Phalanx 1-1, - Red Dragon 1-1, - Tower Knight 1-2, - Armor Spider 2-1, - Vanguard 4-1.

 

Takk for oppklaringa!

Lenke til kommentar

Uten lagringstrikset hadde jeg ikke giddet, det hadde blitt for mye repetisjon. Jeg brukte ikke lagringstrikset på første bane (Boletaria), døde 8 eller 9 ganger og etterhvert var det utrolig lite moro å ta den første delen av banen om og om igjen.

 

Jeg må bare spørre hva dette lagringstrikset er siden jeg har nettop bestilt meg Demons Souls :D

 

Forklart det tidligere i tråden, og i enda mer detalj i Demon's Souls-tråden på forumet.

Lenke til kommentar

Spillet er helt konge, og er ikke så vanskelig så folk vil ha det til

Beste RPG spillet jeg har spilt på lenge!! Klokket ca 58 timer første gjennomspilling, det var også med farming av Souls og items :). Men nå jeg spiller andre gjennomspilling har vanskeligstgraden økt :), endelig litt utfordring :p

 

Soul level min er 100 pr idag :)

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette spillet. Jeg må innrømme at jeg har hatt veldig mange timer med god underholdning, men når man blir dørgende lei før spillet er ferdig klarer jeg ikke å lovprise det så høyt. Jeg har vel 3 bosser igjen (eller sjefer som gamer og Sylfest vil jeg skal kalle dem), men jeg gidder rett og slett ikke mer. Haddet spillet hatt en interessant historie og karakterer som man kunne like hadde det kanskje vært en annen sak, men historien er forferdelig og karakterene er så plagsomme at jeg nesten må skru av lyden for å ikke drepe Black Maiden hver gang jeg skal oppgradere egenskapene mine. Appellen ligger i karakterutviklingen og gameplayet, men det var ikke nok til å holde meg interessert helt ut.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette spillet. Jeg må innrømme at jeg har hatt veldig mange timer med god underholdning, men når man blir dørgende lei før spillet er ferdig klarer jeg ikke å lovprise det så høyt. Jeg har vel 3 bosser igjen (eller sjefer som gamer og Sylfest vil jeg skal kalle dem), men jeg gidder rett og slett ikke mer. Haddet spillet hatt en interessant historie og karakterer som man kunne like hadde det kanskje vært en annen sak, men historien er forferdelig og karakterene er så plagsomme at jeg nesten må skru av lyden for å ikke drepe Black Maiden hver gang jeg skal oppgradere egenskapene mine. Appellen ligger i karakterutviklingen og gameplayet, men det var ikke nok til å holde meg interessert helt ut.

 

Det er jo bare å trykke bort dialogen..og for meg virker det ikke som du liker enorm mestringsfølelse..

Men du sier jo nøyaktig det som gjør spillet genialt..nemmelig utviklingen og størst gameplayet! Dersom du ikke spiller online bør du koble deg opp snarest! Det er da spillet er slik det var ment..

Lenke til kommentar

Problemet med å spille online er at jeg blir invadert av andre spillere hele tiden, som om spillet ikke var vanskelig nok fra før. Når jeg sitter og sliter med en vanskelig bane er jeg veldig lite hypp på å krangle med andre spillere som godt kan være ti ganger farligere enn bossen. Samtidig liker jeg å lese messages og se på blodflekker, så jeg det hender jeg spiller online men quitter hvis jeg blir invadert. Billig, men jeg vil virkelig ikke noe mer enn å bare få fullføre banen i fred.

Lenke til kommentar

Problemet med å spille online er at jeg blir invadert av andre spillere hele tiden, som om spillet ikke var vanskelig nok fra før. Når jeg sitter og sliter med en vanskelig bane er jeg veldig lite hypp på å krangle med andre spillere som godt kan være ti ganger farligere enn bossen. Samtidig liker jeg å lese messages og se på blodflekker, så jeg det hender jeg spiller online men quitter hvis jeg blir invadert. Billig, men jeg vil virkelig ikke noe mer enn å bare få fullføre banen i fred.

Du kan skaffe deg Banish mirakelet for å fjerne invaderende spillere. Hadde forresten samme følelsen som deg i starten når jeg ble invadert, men etterhvert som jeg har fått mer erfaring er det noe av det jeg liker best med spillet. Er alltid like spennende når en spiller invaderer. Dessuten har man en stor fordel over black phantoms dersom man er smart. Invaderende spillere har bare 50% av normal HP, og dersom man tar på graverobbers og thiefs ring med en gang, kan man stort sett gjemme seg og backstabbe dem rimelig lett. Du kan også tilkalle to andre spillere til å hjelpe deg. Ellers kan du jo spille i soul-form hele tiden, for da kan man ikke bli invadert :p

Lenke til kommentar

Problemet med å spille online er at jeg blir invadert av andre spillere hele tiden, som om spillet ikke var vanskelig nok fra før. Når jeg sitter og sliter med en vanskelig bane er jeg veldig lite hypp på å krangle med andre spillere som godt kan være ti ganger farligere enn bossen. Samtidig liker jeg å lese messages og se på blodflekker, så jeg det hender jeg spiller online men quitter hvis jeg blir invadert. Billig, men jeg vil virkelig ikke noe mer enn å bare få fullføre banen i fred.

Du kan kun bli invadert av andre dersom du er i body form (altså når du kan ha 100% liv). Så lenge du holder deg i soul form så er du "trygg".

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker å være i bodyform nettopp fordi det gir meg full helse.

 

Er klar over at man har fordeler overfor de som invaderer, men greia er at jeg ikke vil bruke tid på det; jeg vil bare spille gjennom banen. Det blir vanligvis sånn at jeg begynner online men skifter til offline hvis jeg blir avbrutt mer enn 2-3 ganger. Jeg er tross alt ikke SÅ avhengig av messages og bloodstains.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...