Gå til innhold

Anmeldelse: Final Fantasy XIII (X360, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke akkurat lest så mange negative anmeldelser, så hadde vært greit om du linket til et par? :)

 

Edit: No need. Fant noen selv ;) Delte meninger ute og går ja.

VG og Dagbladet tar jeg med en klype salt, GRs anmeldelse overrasket dog, samt Edge din. Ser det er en del som mener Eurogamers score på 7/10 var slakt av spillet, men strengt tatt så er nå ikke det en dårlig karakter. Mener nå jeg :rolleyes:

 

FF er FF, må prøves uansett.

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg tror Square har gjort et lite eksperiment med FF13 og FF vs 13.

Sistnevnte skulle jo vistnok være litt mer i retningen FF7, 8 og 9. Med verdenskart og byer og sikkert luftskip. Så får de eventuelt sett hva folk liker bedre. For dersom det faktisk blir slik, mer som FF13 sin stil, bare uten alt det ultra-lineære greiene så er jo det rimelig interessant.

Lenke til kommentar

Sweet! Nå trenger jeg are 600 kroner. Fml.

 

Jeg bestilte det fra Elkjøp på nett, 399 kroner smile.gif

 

 

Å. Men det er fortsatt 399 kroner mer enn det jeg har.

Jeg må slutte å drikke så mye øl. sukk.

 

Om du har 2stk spill du ikke spiller så kan du jo levere dem til Gamestop og betale 199kr for FFXIII :p

Lenke til kommentar

Lydopptak gjort i Flankhards stue under tidligere FF spill:

 

"Hva pokker er problemet nå da? Hvorfor sitter du der og sur-muler? Se nå til helsike å kom deg på bena og gjør jobben din! Åååå, ble du fornærmet nå? SE Å FÅ DEN PASSIV AGRESSIVE SELHØYTIDELIGE RÆVA DI I GIR FØR DU GÅR PÅ HODE UT AV KONSOLLEN MIN!!!"

 

Jeg er ingen FF-hater. Jeg storkoste meg i FFVII (min personlige favoritt) og FFX-2. I FFX-2 hadde man kun tre karakterer som reiste rundt og gjorde oppdrag/missions i strukturert form. Så lineariteten i FFXIII skremmer meg ikke, tvert imot ser jeg på dette som noe possitivt.

 

Det er de selvhøytidelige karaterene og den pompøse historiefortellingen som gjør at jeg alltid nøler litt når et nytt FF spill blir lansert. Noen ganger blir det for mye for et vestlig sinn og takle (FFVIII og FXII). Og spillet havner i arkivet.

 

For meg er FF gambling. Man kan rett og slett ikke vite før man har prøvd uansett hva anmelderene sier.

Lenke til kommentar

uhm...jeg bestillte det fra cdon og hadde betalt på forhånd og mange av folkene jeg kjenner sier at deres kopi av ff 13 CE har blitt sendt. Hvorfor har ikke min blitt sendt? :'< Er de tomme for spillet på lager eller noe? Må jeg ty til gamezone? Jeg har 3k på kontoen nå, og summen ble trekt da jeg bestillte spillet så penger er visstnokk ikke ett problem :/

Lenke til kommentar

Så langt:

 

Edge 5/10

IGN 8/10

Gamereactor.no 5/10

VG 4/6

Dagbladet 3/6

Gamer.no 9/10

 

Det er hva jeg kaller en selektiv liste. Her har du ikke tatt med på langtnær alle anmeldelsene som er listet opp på Metacritic og norsk tabloidpresse veier ikke spesielt tungt. Snittet er på over 80/100 og det er sålangt 12 anmeldelser som har endt på 90/100 eller høyere. Edge sin overraskende lave score trekker ned, men litt av konseptet til Edge er å være kritiske og gå litt motstrøms.

Lenke til kommentar

Sweet! Nå trenger jeg are 600 kroner. Fml.

 

Jeg bestilte det fra Elkjøp på nett, 399 kroner smile.gif

 

 

Å. Men det er fortsatt 399 kroner mer enn det jeg har.

Jeg må slutte å drikke så mye øl. sukk.

 

Om du har 2stk spill du ikke spiller så kan du jo levere dem til Gamestop og betale 199kr for FFXIII :p

 

 

Nei! Spill må lagres på hylla til du er nødt til å kjøpe enda en hylle! Etterfulgt av enda en!:D

Lenke til kommentar

Liker man Final Fantasy kjøper man dette.

Det er en litt merkelig påstand ettersom jeg for eksempel elsker FFVII og FFIX, men misliker FFVIII og FFX.

 

Har ikkje spelt 12, men 10 var SKIT! 7 og 9 var gull, 8 satte eg meg aldri heilt inn i. Har faktisk ikkje trua på 13, sjølv om eg sikkert kjøper det når det blir billig. Reknar med det er ein film, avbrutt med kampar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...