Gå til innhold

Anmeldelse: Battlefield: Bad Company 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Holy Diver... Bare jeg som blir regelrett slakta i multiplayer her?

Greit nok, skal innrømme at jeg bare har et par 3-4 timer online med BC2 men jøje meg som jeg dauer da. Savner virkelig prone til tider nå :cry:

 

Føler at mens de andre har fått verneutstyr laget av kevlar og annet barskt materiale så har jeg fått en uniform laget av tynt papir hvor selv de minste pistolene er dødelige på lange avstander.

cool_amazing_odd_fun_weird_very-small-gun_200907231704211377.jpg

Liten men dødelig!!!

 

Men uansett hvor mye jeg suger i BC2 på nett så har jeg hatt det lidderlig morro til nå :p

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SNIP

 

Det beste ville vel vært å ha begge deler slik at man kan bare trykke en knapp og være i gang, men samtidig spille på egne servere om man vil det.

 

SNIP

 

Ble visst mer en rant enn noe annet. Jaja.

Det finnes, og heter "Play Now". Denne fine knappen befant seg hvertfall i hovedmenyen på beta-versjonen av PC-utgaven.

 

Så litt generelt om saken:

 

Det er forøvrig ingen grunn til at man ikke skal kunne ha begge deler som du selv sier. Det kan virke som om mange tror man enten kan ha et match-making system, eller dedicated servers med serverliste. Vel, det er feil. For det første er det fult mulig å lage et match-making system bygget på dedikerte servere. Det betyr bare at match-making systemet må finne en passende server, istedenfor passende spillere. Jeg ville faktisk gå så langt som i å påstå at det ville være raskere for et match-making system å finne en god server, enn 16+ individuelle spillere.

 

Server-lister er heller ikke gammeldags eller utdatert på noen måte. I mange situasjoner kan det være en fordel å få velge hvem man vil spille med. Er bare å nevne klan-sammenheng. Men også for vanlige spillere kan det være positivt å kunne velge server. Det er ikke uvanlig å finne noen servere man trives på, hvor man møter likesinnede spillere. I match-making risikerer man å bli matchet sammen med noen totale idioter. Sjansen for å møte idioter på favoritt-serveren din er derimot noe mindre.

 

Jeg er forsåvidt enig i at det sikkert finnes spillere som føler seg komfortable med serverlister. Vel, da er det ikke verre enn at de bruker spillets funksjon for å automatisk velge en server. Alle Battlefield-spill til PC har hatt denne funksjonen, og de fleste andre multiplayer-spill til PC har hatt en slik funksjon, til tross for at de har basert seg på dedikerte servere.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Er så fullstendig enig med anmelderen når det kommer til PC vs konsollene. Dette spillet ser helt enestående ut på en god spill-PC.

Forhåndskjøpte spillet via Steam og spilte en del beta både på 360 og PC. PC versjonen knuser 360/PS3 versjonen i mine øyne. Grafikken blir også MYE penere på PC om man har nok "hestekrefter".

Spiller det på en i7 920, 6GB DDR3 og ATI 5870 (powercolor). Ikke tegn til at maskinen stresser under noen omstendigheter i dette spillet. Helt skjønt! :D

 

Konsoll egner seg best til spill som f.eks. Darksiders, Assassins Creed 2, Mass Effect 2 osv osv. FPS spill er og blir for PC! :)

 

Helt enig! FPS er pc-ens domene...selv om utviklerne prøver å få oss til å tro motsatt. Har selv PS3 og har prøvd og prøvd, men håndkontroller til FPS funker ikke for meg...

 

Mass effect 2 fungerer forsåvidt utmerket på PC også...

 

Over til selve anmeldelsen er jeg glad for at dette blir såpass godt mottatt. Har lite til overs for MW2...boikotta det faktisk etter at det ble kjent at konsollbegrensningene eksisterte på pc-formatet au. Morsom lesning var det også...trakk på smilebåndet flere ganger!

 

Blir nok kjøp etter hvert dette her, men venter nok til Play-prisen sniker seg under momsgrensa B)

Lenke til kommentar

Milde Moses! Det smeller hardt når våre svenske naboer skyter med skarpt.

Les hele saken

 

 

har dere egentlig prøvd det på nett????

 

det er jo bare problemer,skulle ikke trodd at spillet er kommet ut av beta fasen enda.

 

eller,hvor mye fikk dere for å skryte av bc2 sin mp del? det er vel det som er d store spørsmålet

 

hvis dere ikke tror meg så gå på det offisielle forumet til ea og les...

Lenke til kommentar

Milde Moses! Det smeller hardt når våre svenske naboer skyter med skarpt.

Les hele saken

 

 

har dere egentlig prøvd det på nett????

 

det er jo bare problemer,skulle ikke trodd at spillet er kommet ut av beta fasen enda.

 

eller,hvor mye fikk dere for å skryte av bc2 sin mp del? det er vel det som er d store spørsmålet

 

hvis dere ikke tror meg så gå på det offisielle forumet til ea og les...

 

Jeg har spilt BC2 i kanskje 8 timer nå, og da bare flerspillerdelen, og jeg må si jeg er mektig imponert og nyter det ennå. :) Og SÅKLART har Gamer.no spilt spillet. Hvem tar du dem for? Geez.

 

Spillet inneholder et par problemer, og da egentlig bare for min del problemer med at spillet kanskje lukker seg om man prøver å få opp server browseren og så videre. Med andre ord ikke noe våre svenske naboer ikke kan rette opp i løpet av kort tid. De brenner jo for dette.

 

Og heldigvis er ikke dette spillet som MW2, fylt opp til randen av høydopa dødaction og arcade-piss.

BC2 hever seg over sånt skit. :)

 

EDIT: Helt enig med Lakus, og lyden og hele følelsen er orgasmisk. :)

Hva heter du in-game, Lakus? Legg meg til! McTeften

Endret av Bananloffen
Lenke til kommentar

Stiller meg ganske så uforstående til denne anmeldelsen, ihvertfall av pc-versjonen.

 

For det første har jeg allerede lest mye diss av dette spillet, ting om at fps på fysikken er cappet på 30, at spillet opererer med en indre lav oppløsning som så oppskaleres osv. Mulig dette bare er rykter, men etter å ha spilt i fem minutter føler jeg nøyaktig det som ble beskrevet, særlig hakkete bevegelser på objekter/folk.

 

Men min hovedbeef med anmeldelsen er prisingen av spillet sin pc-vennlighet. Når skal folk forstå at ultralav FOV totalt ødelegger et ellers kanskje spillbart spill. Denne FOV'en er så kraftig innskrenket at jeg føler jeg spiller gjennom et mikroskop. Helt forJ!

 

Mulig dette "funker" hvis man sitter 3-4 meter fra sin 32" eller 42" tv-skjerm, men det fremkaller brekninger foran en 20" som står 40cm unna øynene mine. Jeg tør ikke engang tenke på hvor ille det må være å spille dette på en 24" ved samme avstand.

 

Helt utrolig at selv om vi nå har teknologi til å gi spilleren stor FOV som ser naturlig ut pga store skjermer, så velger utviklere konsekvent å voldta oss pc-brukere. Husk, et menneskes FOV er naturlig i størrelsesorden 180 og disse nye spillene (dette og MW1 og 2) kjører den helt ned i 55 og 65. Alt fordi konsolldyrene ikke skal føle seg tråkket på tærne? (Det er jo juks å endre FOV :rolleyes:)

 

Nei, lær av Quake og legg inn en slider til innstilling av FOV. Så kan de bare sitte på sofaen og glo gjennom et lite kikkehull inn i spillet, mens jeg koser meg INNI spillet.

 

Forresten, hvorfor kan jeg ikke få lov til å gjemme meg for den japanske tanksen selv? Jeg satte spillet på HARD, men likevel skal jeg bli holdt i hånda og vist film av hva som skjer? Ville jeg se film hadde jeg satt på en film, ikke startet opp en First-person-shooter.

 

Til PC: 1/10 (ubrukelig)

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar

Er du grinete fordi FoV er max 200, eller er det at du sliter med å redigere .ini-filer?

 

Ikke at jeg har spillet eller bryr meg noe særlig, men når mesteparten av det du sier ikke stemmer med det som ble sagt, og vist, på den _ene_ traileren for spillet som jeg faktisk har sett, så mistenker jeg brukerfeil.

Lenke til kommentar

Milde Moses! Det smeller hardt når våre svenske naboer skyter med skarpt.

Les hele saken

 

 

har dere egentlig prøvd det på nett????

 

det er jo bare problemer,skulle ikke trodd at spillet er kommet ut av beta fasen enda.

 

eller,hvor mye fikk dere for å skryte av bc2 sin mp del? det er vel det som er d store spørsmålet

 

hvis dere ikke tror meg så gå på det offisielle forumet til ea og les...

 

Jeg har spilt BC2 i kanskje 8 timer nå, og da bare flerspillerdelen, og jeg må si jeg er mektig imponert og nyter det ennå. :) Og SÅKLART har Gamer.no spilt spillet. Hvem tar du dem for? Geez.

 

Spillet inneholder et par problemer, og da egentlig bare for min del problemer med at spillet kanskje lukker seg om man prøver å få opp server browseren og så videre. Med andre ord ikke noe våre svenske naboer ikke kan rette opp i løpet av kort tid. De brenner jo for dette.

 

Og heldigvis er ikke dette spillet som MW2, fylt opp til randen av høydopa dødaction og arcade-piss.

BC2 hever seg over sånt skit. :)

 

EDIT: Helt enig med Lakus, og lyden og hele følelsen er orgasmisk. :)

Hva heter du in-game, Lakus? Legg meg til! McTeften

 

 

spiller du bc2 på pc?

 

det er mye bugs i spillet,spesielt for å joine servere og white screen of death som i hovedsak lager problemer for folk.

 

feks jeg må klokke ned skjerkortet mitt for å få det til å funke i spillet,ellers så får jeg en hvit skjerm og må manuelt trykke på av/på knappen for å starte på nytt.... og da har jeg et ett år gammelt 4870

 

så kom ikke her å si at spillet er ferdig,det er fremdeles i beta

 

legger ved et screenshot

Lenke til kommentar

Har ikke hatt et problem med unntak av serverlisten som er litt bugga ja. Server is full får du omtrent uansett og på de fleste andre servere skjer det ingenting når du trykker join. Men jeg får alltid spilt så skal ikke klage. Selvom jeg må prøve et par ganger på å finne en server er det mye bedre en et forjævelig matchmaking system.

Lenke til kommentar

Battlefield har alltid vært multiplayer spill. Bf2, Bf 2142 hadde ikke multiplayer del, men likevel fikk gode karakterer.

You say what?

 

Håper virkelig det er en leif, for multiplayeren er hovedsaklig 100% av BF2 og 2142

 

Må være det:D Bf2 og BF 2142 er vel nesten KUN mulitplayer. Du KAN spille solo mot bots, men ikke i noen kampanje eller noe annent tull. BF serien har som hovedfokus mulitplayer....helt fra BF 1942 fram til BF BC2...

 

Og angående BC2....sitter med et par gode hodetelefoner på meg, og ja...lyden er heeeeelt vill! Noe av det beste jeg har prøvd hittil, hands down. Mangler bare at de kjører den kvaliteten der som stereophonisk [les: Viritual Barbershop] lyd, og du kommer til å pisse på deg av redsel for å bli bombet:P

Lenke til kommentar

Er du grinete fordi FoV er max 200, eller er det at du sliter med å redigere .ini-filer?

 

Ikke at jeg har spillet eller bryr meg noe særlig, men når mesteparten av det du sier ikke stemmer med det som ble sagt, og vist, på den _ene_ traileren for spillet som jeg faktisk har sett, så mistenker jeg brukerfeil.

Kall det gjerne FOV 200, men jeg anbefaler deg å teste spillet og se med egne øyne før du uttaler deg så eplekjekt. Du må vel være en skikkelig ekspert, som er så stolt av at du behersker redigering av tekstfiler.

 

Jeg vet ikke hvordan man regner FOV på konsoll, men det er ivhertfall ikke 200 man får selv om man slenger inn fov=200 i ini-fila. FOV 90 i Quakelive er mye større Field of View enn 200 i BC2. Etter mine beregninger er reell FOV i BC2 fortsatt 65 etter redigering av .ini-fil.

 

Uavhengig av dette, vitner det ikke om PC-vennlighet når man setter default FOV til en helt grusom innstilling og samtidig ikke gidder å inkludere en slik innstilling i spillet.

Lenke til kommentar

Uten å ha et like stort grunnlag i form av spillertid er jeg klar over at jeg beveger meg på litt tynn is, men jeg klarer ikke helt se at spillet er like bra som MW2 var for min de (X360).

 

Kontrollene føles mindre nøyaktige, og en filleting som irriterer meg noe grusomt er hvor rett på man må komme på hindringer som f.eks trapper. Man kan ikke komme strafende mot en trapp, for med en gang du er en millimeter off på bunn, så står du og stanger. Føler at kontrollene er tyngre.

 

Samtidig har enspillerdelen til nå vært rimelig lite givende. Heldigvis har flerspillerdelen et stort potensial for meg som elsker å spille på lag, og gjør det med flere kompiser av gangen. Der kommer jeg nok til å hente en del spillertid.

 

Må si meg helt enig med deg angående dette. Har kjøpt spillet til PC. Det første som slo meg da jeg begynte å spille BC2 MP var bevegelsene, at det ikke går an å streife mens man løper og ingen prown?? føltes ikke bra å spille reacon uten muligheten for å legge seg ned, eller assault uten muligheten til å streife mens man løper. En annen ting jeg savner er en eller annen form for hardcore, opplever å må skyte motstandere opp til tre ganger med sniper rifle før de faller om, og x antall ganger med assault rifle e.l. før de viser noe som helst tegn til skade. Skal man i dag lage et online FPS bør man ha muligheten til å velge en mer "realistisk" dødelighet. Har spillt MW2 siden dette kom ut og vil si at det er bedre på de overnevte punktene. Men er enig i at BC2 er bedre på grafikk og lyd samt muligheten til å opperere kjøretøy. Dedikerte servere er også selvfølgelig et stort pluss.

Jeg mener er Blanding av disse spillene har vært genialt, MW2s bevegelighet, valg av spillmodus og evt. ranking, med BC2s lyd, grafikk, størrelse på brett og kjøretøy samt dedikerte servere. Btw god anmeldelse.

Lenke til kommentar

Jeg får ikke spillefølelsen av skytespill på konsoll. Pc er så grossalt annerledes, på et bra vis.

Jeg liker sports- og bilspill på konsoll

 

For å ikke være helt off topic, så eier jeg bad company 2, og det er rått, jeg likte ikke mw som hadde tulletekster som poppet opp uansett hva og hvordan du drepte, pluss en haug med asskiss achievments for å skaffe våpen som tok timesvis. Dessuten for lite kjøretøy og små baner.

Men bc2 er gjennomsyret av problemer med flerspiller over nettet for tida, desverre. Varer vel noen dager

Endret av yeruch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...