Gå til innhold

Anmeldelse: Aliens vs. Predator (X360)


Anbefalte innlegg

Er ikke dette først og fremst et MP spill?

 

At anmelder da klager over korte campaigns og samtidig sier at han har minimal erfaring fra MP delen så bør det vel ringe en bjelle et eller annet sted...

 

Btw, kjører spillet matchmaking på PC ala MW2?

 

Har spilt igjennom marine-delen og akkurat startet med alien-biten.

Hver for seg så er det en relativt kort, men underholdende, affære.

Men du får 3 forskjellige spill i samme pakke og det er bra gjennomført de forskjellige episodene selv om de er litt korte.

 

Men, i forhold til den første så var ikke marine-delen av spillet like intenst og underholdende.

Mens nummer en pøste på med aliens som var enkle nok å drepe om en bare kunne treffe de så er det færre aliens som tåler mer i denne nye versjonen, mindre intenst spør du meg. Hagle er en dealbreaker for aliensa da :p.

Alienkampanjen er så langt ganske bra men savner hurtigheten fra enern hvor en virkelig kunne sprette rundt som en rabiat ape på cola. Nå er en mer låst og ihvertfall i singleplayer så syns jeg det er litt ødeleggende for flyten å måtte trykke en action-knapp for å kunne gå inn i luftekanaler og liknende.

I tillegg er det horribelt å forsøke å bevege seg smidig på trange plasser da en uansett limes til overflatene rundt deg i motsetning originalen hvor du måtte holde en veggkryperknapp inne for å gjøre det samme.

Løping med alien er festlig og følelsen av at det går unna når du presser inn turboknappen er god.

Så snart jeg er ferdig med aliens blir det predator for alle penga og så går det nok over i multiplayer når det er unnagjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tillegg er det horribelt å forsøke å bevege seg smidig på trange plasser da en uansett limes til overflatene rundt deg i motsetning originalen hvor du måtte holde en veggkryperknapp inne for å gjøre det samme.

Option - Alien Auto Transition - off ? :)

Oh, når du nevner det så har jeg jo sett det valget i options heh.

Well, jeg er sikker på at jeg skal finne noe å klage over når med valget av og! :whistle:

Lenke til kommentar

Teiteste meny opplegget jeg har vært borti. Er jo et dusin undermenyer for å finne frem til kontrollene og enda et dusin for å finne en quickgame og har du endelig kommet gjennom menyene og søker etter en game så må du vente en evighet på å komme inn i en game. Runden varer i noen minutter også må du starte hele prosessen forfra fordi du ender opp ute i menyen. :cry:

 

Er nesten lengre ute i menyene enn inne i selve spillet.

 

Spilte et par runder som Predator nå, var jo bare å løpe bort til fienden for så å trykke på E (hold) så var kampen over. Er det flere motstandere der så får de desverre god tid til å ta deg i prosessen.

 

Auto aim i melee er også latterlig.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Skjønner jeg godt, er så mange ting i spillet som er ****kjørt.

 

Virker som spillet lagger selv om alle spillere ligger rundt 50ms.

Blir drept av melee når motstanderen er en bil lengde unna.

Dreper jeg noen først så hender det at jeg dør like etter av ukjent årsak.

Instant kill (push the "E" win button) skjer alt for ofte.

Av egen erfaring tåler Predators mindre enn Aliens (i multiplayer).

Granatkasteren er latterlig svak (2 direct hits trengs mot en predator).

Marine melee gjør null nytte i multiplayer. Hverken stun eller nevneverdig skade (om noen skade som helst).

 

Noe av det jeg har lagt merke til så langt. De andre er bare frustrerende.

Eneste morsomme game mode er Survival og der er det bare 2 maps.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Ja, det trenger uten tvil en patch. for Predator sin del burdet oppladning av våpenen vare mye lenger slik at man slipper å bruke (E) så j.. mye, denne metoden ødlegger også en hel del for er det flere i rommet dør man gjerne i løpet av tiden det tar for den j.. drepe animimasjon blir ferdig. Så dårlig balangse det er på dette lurer man på hva testpanelet har drevet med, hvor mange ganger får Predator brukt våpen på en oppladning? 3 maks 4 tror jeg..

Lenke til kommentar

. Gleder meg også til å prøve modusen der ÉN predator må kjempe aleine mot et knippe soldater som jobber i sammen. Høres tøft ut!

Helt grei modus, men det siste der stemmer absolutt ikke (virker det som for min del) alle bare flyr rundt å håper på å få siste skuddet slik at de blir predatoren... + at når man er predatoren, så har man kun 1 min på første drap, litt usikker på om denne nullstilles etter det, siden jeg aldri klarte å drepe 2 stk :p

 

Hehe, når man spiller med vilt fremmede er det jo ikke alltid man får den ønskede effekten, men det høres fortsatt kult ut! Det går vel an å spille i sammen mot datastyrte xenomorpher au? Mener jeg leste det et sted...

 

Synd man ikke kan spore pakker fra Play, føler at Posten bruker god, god tid på fortollinga...Får bare krysse fingra på levering innen uka B)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...