Gå til innhold

Tilbakeblikk: Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noe av det beste jeg har lest på gamer.no på lenge og i løpet av de nærmeste dagene tror jeg at jeg skal lage meg en magiker og ødelegge all den grusome teknologien :D

 

Men jeg kan ærlig talt ikke huske at det var så mye bugs eller at kampsystemet var så forferdelig. Versjonen jeg hadde var i tillegg en tidlig beta som jeg fikk tak i ca et år før spillet kom ut i butikken(dont ask me how...).

Lenke til kommentar

Kjøpte det via Good Old Games (www.gog.com). Skal testes i kveld! :)

 

Etter litt Googling fant jeg noen patcher og add-ons som anbefales:

 

High Quality Townmaps:

http://dl.ck-services.net/files/arcanum-mods/HQ_Townmaps.exe

 

High Quality Music:

http://dl.ck-services.net/files/arcanum-mods/HQ_Music_MP3.exe

 

Unofficial Arcanum Patch v091225:

http://koti.mbnet.fi/ton_hur/files/Arcanum/UAP091225.exe

 

High Resolution Patch:

http://koti.mbnet.fi/ton_hur/files/Arcanum/HighRes1.1a.exe

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Ah, Troika... Kongene av fantastisk ambisiøse spillkonsepter plaget (noen vil si ødelagt) av bugs og halvkvernet gjennomføring. Virkelig en gjeng som levde opp til logoen sin. Dog, det spørs om ikke 'code' burde vært høyere prioritert og om de ikke burde utvidet skalaen til også å inkludere 'prosjektstyring'.

 

Troika_Games_logo.png

Endret av qwert
Lenke til kommentar

kan heller ikke minnes at kampsystemet var dårlig, heller ikke brukersnittet syns jeg var noe dårlig. Det var kun en ting jeg syns var dumt. I de store byene ble det fort utrolig vanskelig å finne fram. Måtte lese på skilt og greier for å finne gatenavn, men jeg minnes også tidenes morsomste sideoppdrag. Fikk nesten aldri følelsen av, løp dit og hent det, slakt 40 ting, finn 2000 datt. Og det var ingen som gav deg oppdrag heller. Du måtte leke venn med de som hadde mistet noe, eller nevne hint du hadde plukket opp hos en annen kar. Og nesten alle menneskene hadde noe intressant å si. Ikke noe håndholding som jeg kan huske.

 

På tide å innstallere det igjen føler jeg. Hadde man bare hatt 4000 timer til å spille dette igjennom med.

Lenke til kommentar

Nå startet jeg en ny game, som en ren half-ogre warrior. Og jeg merket med en gang hvor mye enklere det er i forhold til når jeg laget en karakter som skulle spesialisere seg på charisma, beauty og alt det der. Var allerede lvl 5 når jeg kom til Shrouded Hills(?), og klarte lett å drepe de bøllene ved broen.

 

Tok også et par poeng på beauty og intelligence på ogren, slik at jeg faktisk er i stand til å snakke med folk :)

 

EDIT: Og alle de linkene til Zarunil tidligere i tråden var fabelaktig. Det ble en helt annen spillopplevelse!

Endret av Anarion
Lenke til kommentar

Som mange andre her strevde jeg også første gangen og ga opp. Etter å ha hatt det liggende en stund i skuffen ga jeg det omsider en skikkelig sjangse og ble etterhvert helt hektet :love:

 

Fantastisk spill som jeg stadig tar opp igjen. Kommer sikkert til å gjøre det igjen snart også med den siden artikkelforfatteren tipset om. http://www.terra-arcanum.com/downloads/

Lenke til kommentar

Kjøpte Arcanum i sin tid når det var helt nytt, har fremdeles orginal cdene liggendes. Fullførte det nesten i sin tid også, men spilte det upatcha, så en bug hindret meg i å fullføre det. Genialt rollespill.

 

Spilte som necromanser, hehe drepte Virgil og gjorde han til zombi, hehe stakkars fyr han fikk gjennomgå. Som Necromanser kunna man drepe folk og så mane frem spøkelset, som noen ganger hadde ting de kunne si som de ikke ville fortelle mens de levde.

Lenke til kommentar

Et unikt stykke arbeid fra en svunnen kjempe.

Les hele saken

 

WORD! Tror jeg spilte gjennom dette spillet minst 5 ganger, og det var 5 helt forskjellige opplevelser..

Fant blant annet ut at SPOILER!

 

Alle som har spilt dette gjennom vet at Virgil stikker av/dør, fant ut at med tilstrekkelig beauty og intelligence så kan man møte han igjen og få han til å bli med seinere.. Skal nevne at han da er lvl 25 og du er ca lvl 35-50... Men men, morro alikevell..

 

Skal nevnes at jeg ikke hadde de samme problemene når jeg var teknologi freak, men tvert imot, når du først blir bra med dem så eier de alt...

Endret av L00nie
Lenke til kommentar

L00nie, du kan skule spoilers slik:

 

(spoiler) Her skriver du spoiler (/spoiler)

 

Bare bytt ut ( og ) med [ og ]

 

 

Her skriver du spoiler

 

 

 

 

Lastet ned dette i går og spillte igjennom start området og kom til den første landsbyen. Kan se at en del endte opp med å legge dette i en skuff, for så langt har det vært noe klønete og nitidig. Spesiellt siden jeg laget en meget karismatisk dverg som til tider klarer å skade seg selv mer enn fienden når han sloss :D

Storyen er også noe klønete. Storyen på starten hadde antakelig fungert bedre uten noen profeti og en klønete person som ikke har peiling på sin egen religion. "Du er den eneste overlevende etter ettt zeppeliner kræsj og må komme deg tilbake til sivilisasjonen for å få hjelp" er mer enn nok motivasjon. Du trenger ikke "DU HAR EN SKJEBENE!!" most oppå det :p

Endret av Ralzar
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...