Gå til innhold

Tilbakeblikk på Lotus-trilogien (PC, C64, Amiga)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah! Fantastisk bra at dere skriver om sånne flotte klassikere som Lotus. Dette var definitivt det beste bil spillet tidlig på 90 tallet, og var nok en stor inspirasjons kilde til mange av dens etterfølgere i samme sjanger. Jeg brente iallefall utallige timer foran skjermen med Lotus :) Flott artikkel, fin nostalgi

Lenke til kommentar

Ahh hadde omtrent glemt ut "Yeee-Haw!", spilte de spillene utrolig mye. Her er musikken fra Lotus Turbo Challenge, lover godt humør om den brukes som ringetone ;)

 

 

:love: Mange gode minner fra alle de spillene! Såvel som Stunt car racer og det spillet du kjører en Ferrari F40. Amiga B)

 

Test Drive du tenker på? Spilte selv aldri eneren, men oppfølgeren hadde ihvertfall F40 og var et kongespill. Nostalgi:

Lenke til kommentar

Ahh hadde omtrent glemt ut "Yeee-Haw!", spilte de spillene utrolig mye. Her er musikken fra Lotus Turbo Challenge, lover godt humør om den brukes som ringetone ;)

 

Søstra mi har hatt den melodien som ringetone i en god stund nå, hehe.

 

Men man må for all del ikke glemme musikken fra Lotus Esprit Turbo Challenge heller da:

Lenke til kommentar

For meg var det vel Top Gear (snes) det gikk mest i av denne typen spill, husker jeg og broren min hadde en del jevne løp. Fikk meg til å tenke på at annet bilspill som var moro i multiplayer på snes, Super Off Road! Good times :)

 

Damn, hadde nesten glemt musikken fra spillet, den eier :p

Lenke til kommentar

Jeg brukte også en del timer på Lotus-spillene, men jeg likte Super Cars bedre (spesielt toeren).

 

Var også et rallyspill på den tiden som var artig. Kjørte vel en Toyota Celica - og når det regnet der måtte man skru på vinduspusseren. :p

 

Test Drive 2 var også populært (men hovedårsaken var nok mangelen på bedre spill, hehe).

 

Ellers var Indy500 (1990) og F1GP (1992) de klart beste bilspillene på Amiga etter min mening. Sistnevnte kjørte jeg internett-konkurranser med frem til 1997.

Lenke til kommentar

Husker at jeg og kameratene fryktet "tåkebanen" som var litt uti spillet. Har faktisk en venninne som har Amiga500 enda, spilte Lotus 2 for et lite år siden eller noe slikt, men hun nekter å selge den til meg :cry: fikk lyst å foreslå en ny Lotus-session nå neste gang vi treffes.

 

NOen som husker "Major Motion" btw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...