Gå til innhold

Spill ID - Finn navnet på et glemt spill (Fra Innlegg.no)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har det blitt en god del år siden jeg sist spilte spillet jeg leter etter, så er litt rusten på alle detaljene.

Kort sag, spillet gikk ut på at man var en tanks eller noe lignende mens man kjørte rundt i first person view og løste puzzles/slåss mot andre tanks til tider, spillet var på PS1 rundt 1997-2000.

Noe mer husker jeg ikke.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leter etter et spill jeg har glemt navnet på som kan minne om Starcraft, Red alert 2, warhammer o.l.

Gjerne det faktisk også er et av disse?

Uansett: Fikk demoen via bladet PC gaming world Norge mellom år 2001 og 2004, veldig typiske trekk som spillene nevnt ovenfor, men husker spesielt godt noen "ufoer" i tillegg til alle basene, bygningene og de andre "krigerne", type kanoner osv. Man kunne ta over fiendens bygninger o.l. På demoen var spilleren blå og fienden rød. På demoen spilte jeg ofte i et vinterlandskap.. Gjerne litt for generell forklaring som man kjenner igjen i de fleste spill men..

Skrevet

Leter etter et spill jeg har glemt navnet på som kan minne om Starcraft, Red alert 2, warhammer o.l.

Gjerne det faktisk også er et av disse?

Uansett: Fikk demoen via bladet PC gaming world Norge mellom år 2001 og 2004, veldig typiske trekk som spillene nevnt ovenfor, men husker spesielt godt noen "ufoer" i tillegg til alle basene, bygningene og de andre "krigerne", type kanoner osv. Man kunne ta over fiendens bygninger o.l. På demoen var spilleren blå og fienden rød. På demoen spilte jeg ofte i et vinterlandskap.. Gjerne litt for generell forklaring som man kjenner igjen i de fleste spill men..

Kan det være Z?

zed_006.png

Linux.Debian.ZED.0.1.jpg

Skrevet

Kan det være Z?

Nei, spillet er merkelig likt Starcraft, husker en kvinnestemme som snakket i begynnelsen, nøyaktig som i Starcraft.

Som dette grafikkmessig:

Zerg_colony_%28StarCraft%29.png

Men noe er kjent med Command & Conquer Red Alert også;

redalert_790screen002.jpg

Spillet jeg leter etter er "zoomet" ut som dette, og de små "kanon" tingene på bildet er merkelig kjent..

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet

Det er lenge siden jeg spilte dette spillet, og har bare svake minner, men sier det jeg husker.

Fra 90-tallet, på pc, satt i framtiden, man styrte en robot, og hadde en del forskjellige våpen. Man måtte komme forbi tårn og soldater, og det var i fugleperspektiv.

Takk for all hjelp! :)

Mvh Torstein.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg leter også etter et spill som jeg spilte helt utrolig mye mens jeg var på ungdomsskolen og egentlig skulle ha gjort helt andre ting...

Det var et gammelt spill allerede da, men med skole pc'er var det jo ikke så mye annet man kunne spille. Så når man ikke spilte Delta Force multiplayer så spilte man for seg selv, enten ski or die eller spillet som jeg nå ikke husker hva het...

Var et bil spill fra tidlig 90 tipper jeg, man kjøpte seg en bil ved å bla i aviser og se etter i annonser om biler som var til salgs, man fikk bilen inn i garasjen og fikset den opp, "stylet" den og tok den med til den lokale bensin stasjonen eller diner'en og kjørte om penger eller pink slips (altså bilen), tror man kunne velge mellom drag race og vanlig race... Prøver nå å finne ut hva spillet het, mente det var noe alla hot rod eller noe slikt, men klarer ikke å finne det...

Skrevet

Var et bil spill fra tidlig 90 tipper jeg, man kjøpte seg en bil ved å bla i aviser og se etter i annonser om biler som var til salgs, man fikk bilen inn i garasjen og fikset den opp, "stylet" den og tok den med til den lokale bensin stasjonen eller diner'en og kjørte om penger eller pink slips (altså bilen), tror man kunne velge mellom drag race og vanlig race... Prøver nå å finne ut hva spillet het, mente det var noe alla hot rod eller noe slikt, men klarer ikke å finne det...

Det første som kom til hodet for min del var da Street Rod 2 - YouTube :D

Skrevet (endret)

Street rod var det vettu, trengte ikke å sjekke ut youtube linken engang, visste det med en gang du sa det vettu ;) Dog jeg tror det var 1'eren jeg hadde gleden av å kaste bort min ungdom på :p

Uhm.... I min gledesrus glemte jeg jo å takke for kjapt svar så sent på natt midt i uka ;) Men tusen takk!

Endret av Phelix
  • 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Søren...

jeg leter etter et litt sånn Robinson aktig spill. det var et pek og klikk eventyr, hvor man skal finne ting og sånt.

jeg spilte det rundt 1998-2001 elns. husker ikke så mye.

det eneste jeg husker, er at jeg måtte åpne en kokosnøtt, og jeg fikk det søren meg ikke til.

takk hvis dere hjelper meg. :)

ps: det var på PC, og det var litt tegneserieaktig. :)

Endret av Martinerkul:)
  • 2 uker senere...
Skrevet

Er et spill jeg ikke husker hva heter men som jeg spillte mye da jeg var liten. Er et basketballspill satt til amerikanske NBA. kom ut på midten av 90-tallet tipper jeg. Man kan enten spille med allerede fastsatte lag, eller man kan lage seg sin egen karakter og fordele atributtpoeng. etterhvert vinner man opp flere av disse. Når man lager seg sin egen karakter kan man se ut som en ulv og mye rart. Spillet er sett fra siden og foregår nesten utelukkende på banen under kamper. Det er også mulig hvis man scorer mange mål eller noe lignende å få "flammeball" med enten rød eller blå flamme. Treffsikkerheten bli da mye høyere.

Er det noen der ute som har peiling på hva spillet kan hete? Har lett lenge etter det selv uten hell.

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg er ute etter et navn på et spill min bror spilte for kanskje 7-8 år siden. Tror det var til ps2, muligens også xbox, men ganske sikker på at det var ps2.

Jeg husker svært lite fra spillet, så regner igrunn ikke med å komme noe lenger her heller. Det er et survial horror spill, i samme sjanger som resident evil og silent hill.

Here goes:

Eneste jeg husker er et cutscene hvor en høy blond dame injecter en mørkhåret mann med et serum, og han mutater til en stor grønn ting, som man senere må fighte mot. Tror muligens plottet i spillet var en gruppe mennesker som forsket på et serum som skulle lage super-humans. Han som blir injected er en ufrivillig testkanin, og blir injected mens han sitter bundet til en stol.

..og det er igrunn alt jeg husker.

Noen som har noen ide whatsoever?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er ute etter et navn på et spill min bror spilte for kanskje 7-8 år siden. Tror det var til ps2, muligens også xbox, men ganske sikker på at det var ps2.

Jeg husker svært lite fra spillet, så regner igrunn ikke med å komme noe lenger her heller. Det er et survial horror spill, i samme sjanger som resident evil og silent hill.

Here goes:

Eneste jeg husker er et cutscene hvor en høy blond dame injecter en mørkhåret mann med et serum, og han mutater til en stor grønn ting, som man senere må fighte mot. Tror muligens plottet i spillet var en gruppe mennesker som forsket på et serum som skulle lage super-humans. Han som blir injected er en ufrivillig testkanin, og blir injected mens han sitter bundet til en stol.

Kan det være HULK spillet? det kom ut i 2003 til ps2

• 3 uker senere...
Skrevet

Here goes:

Kan det være HULK spillet? det kom ut i 2003 til ps2

Neii, det er det ikke. Jeg er ganske sikker på at det er et survival-horror spill. Har fortsatt ikke funnet ut av det, men lurer på om det kan være en cutscene fra et gammelt RE eller Silent Hill spill som jeg har glemt av.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...