Gå til innhold

Sniktitt: Heavy Rain (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Følte jeg fikk litt mer connection på min runde med familien. Men å dekke bord og se på rumpa til den flotte fruen var jo......gøy på en måte.

 

Tror man må gå til dette spillet med et åpent sinn siden det prøver på noe som hittil ikke har vært gjort skikkelig før. Men faren for at det kan bli kjedelig er jo der.

Lenke til kommentar

Hvis revolusjonen innebærer at man kan kalle det å utføre virtuelt morgenstell på en voksen mann for gameplay, tror jeg at jeg herved erklærer meg konservativ. Om jeg ønsket å fylle timene mine med det, hadde jeg tatt meg jobb i eldreomsorgen.

 

Tutorials, en del som skal lære deg å spille skal som oftest ikke være gøy. Man trenger en grundig leksjon i dette spillet før man spiller iom. at det er så spesielt.

Akkurat det med å ta morgenstellet synes jeg virker som en grei tutorial.

Det man også kan gjøre helt til å begynne med er å lekeslåss med sønnen din. Du må trykke på spesielle knapper for å få inn treff men om du gjør det så blir sønnen din lei seg.

"Jeg tror det er første gang jeg har tapt med vilje i et spill" skrev Gamereactor.

 

Personlig synes jeg dette virker meget interessant og engasjerende.

Endret av Joikamed
Lenke til kommentar

Tutorials, en del som skal lære deg å spille skal som oftest ikke være gøy.

 

Sier hvem? Den innbakte tutorialen i f.eks. Dragon Age, Assassin's Creed 2, og en drøss andre spill jeg har fått med meg det siste året var alle underholdende samtidig som de effektivt klarte å formidle hvordan man skulle forholde seg til spillmekanikken og styre figurene. Dette har vært vanlig siden ... Tja, Half-Life? Du får heller ha meg unnskyldt hvis jeg ikke per default tror at Heavy Rain i så stor grad er spillverdenens messias at etablerte konvensjoner som en underholdende, integrert tutorial plutselig er galt, utelukkende fordi Heavy Rains integrerte tutorial var kjedelig.

 

Man trenger en grundig leksjon i dette spillet før man spiller iom. at det er så spesielt.

 

... Man går framover med R2, og interaktivitet er begrenset til QTEs? Kjempespesielt - men man kunne ha etablert dette på fem minutter, uten febrilsk kontrollristing.

Lenke til kommentar

Ut i fra andre sniktitter jeg har lest på nettet (GiantBomb, Ars Technica og Eurogamer)så har de aller fleste vært positive til seksjonen med Ethan. Den kritikken som har vært gjennomgående er at i noen tilfeller så er stemmeskuespillet ikke på et så høyt nivå som ønsket.

 

Personlig så tror jeg at dette blir et svært polariserende spill, et typisk elsk eller hat spill. Syns det er svært positivt at Heavy Rain har blitt så sterkt satset på av Sony. Alltid bra at noen tørr å satse på noe utradisjonelt. Om det klarer å leve opp til forventningene mine vet jeg ikke, men jeg kommer helt sikkert til å gi det en sjanse. Om ikke for noe annet en annerledes spillopplevelse. Det hjelper nok på at jeg var en stor fan av Fahrenheit helt frem til sluttseksjonen av spillet.

Lenke til kommentar

Helt enig Tryph!

 

Selv om humret godt når jeg leste starten av sniktitten, synes jeg nok at den muligens fokuserer på feil del av introduksjonen, i allefall etter å ha lest eurogamer sin sniktitt. Eurogamer derimot avslørte for mye av historien og nå skal jeg ikke lese noe mer om dette spillet. Dette blir ett garantert kjøp uavhengig av kritikker.

Lenke til kommentar

Personlig så tror jeg at dette blir et svært polariserende spill, et typisk elsk eller hat spill. Syns det er svært positivt at Heavy Rain har blitt så sterkt satset på av Sony. Alltid bra at noen tørr å satse på noe utradisjonelt.

Det tror jeg du har helt rett i. Det er slik det pleier å være med de fleste innovative spill, filmer, etc. Enten elsker du det eller så hater du det, og hvis du elsker det så vil du mest sannsynlig trekke det frem som et av de beste spillene du har spilt, mens du vil glemme det øyeblikkelig etter at du er ferdig hvis du hater det.

 

Jeg er også enig i at det er flott at Sony satser så sterkt på dette spillet. Håper de vil fortsette å satse på slike innovative spill, og gjerne konsoller og utstyr også for den saks skyld. Det trengs mot for å satse på nyskapende produkter fordi du aldri vet sikkert om det vil vise seg å bli et enormt tapsprosjekt eller en braksuksess, men uten noen med det motet så stopper utviklingen opp og det er noe som alle taper på til slutt. Derfor er jeg 100% sikker på at jeg skal kjøpe dette spillet. Ikke fordi jeg vet at jeg kommer til å like det, men fordi jeg opprettholder et åpent sinn for alt og alle, og fordi jeg i det minste kan støtte opp om det motet som gjør innovasjon og utvikling mulig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...