Gå til innhold

Årets rollespill til Mac (Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan dette vil kjøre på min MacBook Pro (standard 15" utgaven), men kommer ikke til å kjøpe det til PC/Mac uansett. Orker ikke styre med hotkeys osv lenger når jeg er blitt så vant til konsoller. Dessuten tør jeg ikke begi meg ut på eventyr i Dragon Age enda. Jeg har en tendens til å forsvinne fra offentligheten når jeg får hendene i slike spill.

 

(Flott at flere lager spill for Mac)

Lenke til kommentar

Tipper det er en daarlig port som drar liten nytte av OpenGL og annet snask bygget inn i OS X. Er foreloepig veldik skeptisk til porteringer fra PC til Mac. Det beste er om de hadde laget det for Mac fra grunn av. Slik Blizzard gjoer.

 

Det er vel ingenting som tilsier at dette ikke er utviklet fra starten av på begge plattformer, men at man kanskje ikke rakk slippdatoen med siste finpuss på Mac-versjonen.

Lenke til kommentar

Tipper det er en daarlig port som drar liten nytte av OpenGL og annet snask bygget inn i OS X. Er foreloepig veldik skeptisk til porteringer fra PC til Mac. Det beste er om de hadde laget det for Mac fra grunn av. Slik Blizzard gjoer.

 

De bruker Cider i porten som oversetter DirectX funksjonskall til OpenGL, så det blir nok bra, skal du se. Tviler også på at Blizzard gjør ting fra grunn av, de bytter nok ut renderingsmotoren.

Endret av Wartorn
Lenke til kommentar

Tipper det er en daarlig port som drar liten nytte av OpenGL og annet snask bygget inn i OS X. Er foreloepig veldik skeptisk til porteringer fra PC til Mac. Det beste er om de hadde laget det for Mac fra grunn av. Slik Blizzard gjoer.

 

De bruker Cider i porten som oversetter DirectX funksjonskall til OpenGL, så det blir nok bra, skal du se. Tviler også på at Blizzard gjør ting fra grunn av, de bytter nok ut renderingsmotoren.

 

Jasså. Er ikke Cider en run-time translator, som fungerer noe ala Wine/Cedega? Bør ikke det gå kraftig utover ytelse?

Lenke til kommentar

Det har jo ikke noe med fanboyisme å gjøre. Og selv om Steam kom til Mac måtte likevel alle utviklerne ha laget egne Mac-versjoner av spillene sine. Det er ikke slik at om Steam kommer til Mac så fungerer alle spillene automatisk.

 

Dessuten har ikke Mac vært noen plattform for spillere, så det er fullt forståelig at de ikke ser nytteverdien i å bruke flere millioner kronasjer på dette.

Lenke til kommentar

Valve er stort sett ekstremt sta med å utvikle til noe annet enn det de kan, fanboy ble kanskje litt kraftig men motvillig eller en grad av inkompetanse, i motsetning til andre selskap som fortjener litt mer cred: Blizzard.

 

Fult klar over at spillene ikke ville automatisk fungert, du snakker ikke til en unge :)

Men hadde steam vert der så hadde platformen vert der for enkelt digital distribusjon og det kunne blitt mer attraktivt for indie, og mindre selskap og satse på steam spill til mac slik de per dags dato gjør på PC.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...